Żeby schudnąć trzeba jeść

Portret użytkownika Ela
Opublikowany w kategorii:

 

 
Kiedy odżywiasz się właściwie dostarczasz swojemu organizmowi wystarczającą liczbę kalorii i składników odżywczych, twoja waga będzie wtedy prawidłowa, bez liczenia kalorii.
Pamiętaj, że dobra dieta to nie tylko kwestia szczupłej figury, ale też zdrowia i dobrego samopoczucia.
 
Większość diet-cud jest jednocześnie niskokaloryczna i deficytowa w wiele składników pokarmowych. Taki sposób jedzenia nie rozwiązuje problemów z nadwagą.
 
 
Może wyda Ci się to dziwne, ale osoba z nadwagą może być niedożywiona. Zjadając duże ilości pokarmów dostarcza się dużo energii, a co ze składnikami odżywczymi? U takiej osoby występują braki w organizmie, które zmuszają ją do ciągłego jedzenia.
 
Zład dieta odchudzająca
 
Żeby chudnąć trzeba jeść 5-6 różnorodnych posiłków składających się zarówno z pełnoziarnistego pieczywa, makaronu, jak warzyw oraz mięsa, ryb, nabiału. Wiele diet-cud często zaleca dużo białka i dużo tłuszczu, ale mało węglowodanów, albo mało węglowodanów, mało tłuszczu i zredukowana liczbę kalorii. Organizm poddany reżimowi złej diety (mało kalorii i składników odżywczych) będzie uruchamiał mechanizmy obronne, przygotowujące go na przetrwanie. Kiedy więc skończysz taką dietę, w twoim ciele będą aktywne enzymy magazynujące tłuszcz i wszystko, co zjesz będzie odłożone w postaci tkanki tłuszczowej. Złe odchudzanie obniża również tempo metabolizmu.
Walka z nadwagą przez ćwiczenia fizyczne i małoskładnikowe diety to syzyfowa praca. Nie usuwasz przyczyny, jedynie próbujesz zlikwidować skutki. Takie odchudzanie wcześniej czy później daje efekt jo-jo.
 
Aby pozbyć się otyłości lub nadwagi należy postawić w diecie na produkty bogate w składniki odżywcze i sycące, a dostarczające przy tym niewiele kalorii.
 

 

Portret użytkownika Gość

Polecam dietę strukturalną dr

Polecam dietę strukturalną dr Bardadyna. Dieta naprawdę skuteczna i zdrowa. Bogata w różnego rodzaju składniki, które są niezbędne do prawidłowego odżywiania.Nie ma po niej efektu jo-jo, a człowiek jest pełen energii i siły. Na diecie strukturalnej wzmocniłam swój organizm, a do tego jeszcze schudłam. Więcej o diecie na stronie: www.dietastrukturalna.pl

Portret użytkownika Joanna

Dzięki Bogu!

Bardzo mnie cieszy fakt, że dieta odchudzająca nie równa się głodówce. Sama próbuje schudnąć o 5,6 kg ale w sposób zrównoważony, tylko trochę brak mi konsekwencji. A na głodówkę nie dam się namówić.

Portret użytkownika Ela

odpowiedź

Ja również nie popieram głodówek. Jeśli chce Pani schudnąć proszę jeść częściej ale w mniejszych objętościowo porcjach, zrezygnować ze słodyczy, jeśli jest to nie możliwe, to najlepiej wyznaczyć sobie jeden dzień w tygodniu na zjedzenie jakiejś słodkiej przekąski, ważne jest również aby zrezygnować  z węglowodanów wysokoprzetworzonych, jasne pieczywo zastąpić razowym, zamiast smażenia potraw stosować gotowanie lub pieczenie, zrezygnować z tłustych sosów, słodkich napojów. Spożywać żywność jak najmniej prztworzoną.

Portret użytkownika Gość

Częściowo nie zgadzam się z

Częściowo nie zgadzam się z tym artykułem. Są diety, w których białko odgrywa znaczącą rolę i nie są szkodliwe.

Portret użytkownika Ela

odpowiedź

Owszem są diety w których biało odgrywa ważną rolę np. dieta łatwo strawna bogatobiałkowa tosowana dla osób wyniszczonych, w chorobach nowotworowych, w rozległych oparzeniach, w chorobch przbiegających z gorączką, dla rekonwalescentów po przebytych chorobach. W dieci tej białko jest potrzebne do budowy i odbudowy tkanek ustrojowych ciał odpornościowych, enzymów, hormonów, białek osocza, jednak w artykule była mowa o dietach cud, które nie mają nic wspólnego z dietetyką kliniczną.

Portret użytkownika Ela

dieta kopenhaska

Nie jestem zwolenniczką tak restrykcyjnych diet jak kopenhaska. Plan żywienia jest badzo monotonny, ubogi w składniki odżywcze. Może ta dieta jest skuteczna na krótką metę, bo jak, się prawie nic nie je to wiadomo, że się chudnie, ale na pewno nie jest korzystna dla zdrowia, a poza tym po skończonej kuracji efekt jo-jo murowany. Aby schudnąc najlepiej spożywać 5 posiłków dziennie w mniejszych ilościach i wybierać pożywienie pełnowartościowe. Poza tym po skończonej kuracji odchudzającej nie powinniśmy powracać do dawnych nawyków żywieniowych. Dobra diet powinna nas nauczyć właściwego odżywiania na całe życie.

Portret użytkownika Gość

Odchudzanie i produkty light

A czy mogłaby Pani napisać, jaka jest Pani opinia na temat diety kopenhaskiej? czy takie krótkotrwałe (w przypadku diety kopenhaskiej 13 dni) dostarczanie bardzo małej ilości kalorii jest z punktu widzenia zdrowia odchudzania dobre, czy przynosi więcej szkód niż korzyści?
Natrafiłam na artykuł http://pastylka.pl/choroby/otylosc/artykuly/475,pulapki-produktow-light od teraz czytam etykiety wszystkiego, bo bardzo wiele produktów wcale nie powinno nosić miana light ;/ Z coli light też staram się rezygnować, bo jak się widzi co tam w środku jest to bleeee :(