Zalecenia dla osób pragnących być szczupłymi

Portret użytkownika Ela
Opublikowany w kategorii:

Jeżeli czytasz ten artykuł to najprawdopodobniej, chcesz pozbyć się zbędnych kilogramów lub masz dość stosowania różnych diet, które w efekcie i tak są nie skuteczne.

Często w czasopismach znajdujemy diety „cud”, które tak naprawdę nie mają naukowego uzasadnienia.

Są to diety jednostronne: wysokobiałkowe, wysokotłuszczowe, które powodują spadek masy ciała głównie na skutek odwodnienia i nie można je stosować na dłuższy okres czasu, ponieważ mogą prowadzić do wielu zaburzeń np. mogą powodować objawy zatrucia ketonowego.

Jeżeli jesteśmy na diecie niskowęglowodanowej, to nasz organizm wytwarza ciała ketonowe

Mózg i serce może spalać tylko określoną ilość tych ciał ketonowych. Jeśli wątroba wytwarza ich za dużo, gromadzą się we krwi, powodują zakwaszenie organizmu i są wydalane z moczem. Najczęściej bywa to w cukrzycy, ale również w głodówce, czy u części ludzi na diecie optymalnej.

Przypadki kiedy dochodzi do zwiększonego produkowania ciał ketonowych to:

  1. głodzenie
  2. dieta niskowęglowodanowa
  3. nadużywanie alkoholu
  4. w ciąży przy ograniczeniu spożycia węglowodanów
  5. w czasie znacznego wysiłku fizycznego u cukrzyków

Istnieją również zwolennicy leczenia otyłości za pomocą głodówki, która zwykle trwa od 4-14 dni i może być przeprowadzona, tylko pod stałym nadzorem lekarza, najlepiej w szpitalu. Leczenie głodem nie można stosować:

  1. U dzieci
  2. Młodzieży
  3. Kobiet w ciąży
  4. U ludzi starszych i chorych
  5. U ludzi chorych n cukrzycę, chorobę wrzodową, schorzenia wątroby czy gruźlicę płuc

Przy odchudzaniu należy pamiętać, że zbyt szybki spadek masy ciała może doprowadzić do ujawnienia się przepukliny pępkowej lub pachwinowej, do zapalenia pęcherzyka żółciowego, do krwawienia z wrzodu żołądka lub dwunastnicy.

 Jak powinna wyglądać właściwie ułożona dieta odchudzająca?

Przede wszystkim musi dostarczać wszystkich niezbędnych składników odżywczych, zgodnie z normami ustalonymi dla określonych grupy ludności w zależności od wieku, płci, stanu fizjologicznego, rodzaju aktywności, pracy, klimatu.

W dietach niskoenergetycznych istotna jest dostateczna wartość białka, wynosi ona od 1,0 do 1,5 g na kg masy ciała. Białko spalając się w organizmie powoduje dodatkowe zużycie energii, przyśpieszając chudnięcie.

Tłuszcz w dietach ograniczających ograniczamy do około 20-40 na dobę, połowę tej ilości powinien stanowić tłuszcz roślinny. Ograniczeniu podlegają pieczywo, ziemniaki, ryż, natomiast spożywamy dużo warzyw. Spożycie owoców ograniczamy ze względu na znaczną zawartość węglowodanów. Nie zaleca się również spożywanie przypraw pobudzających apetyt tj. pieprz, papryka, musztarda, ocet.

Nie wolno podawać żadnych alkoholi, ponieważ mają duża wartość energetyczną i pobudzają apetyt.

Spożywanie cukru należy ograniczyć do dwóch płaskich łyżeczek dzienne. Zrezygnować z napojów gazowanych, słodkich soków.

Należy pić wodę mineralną, kawę zbożową, niskotłuszczowe napoje mleczne, soki warzywne, owocowe bez cukru, napary z mięty, rumianku, herbatki owocowe.

Należy ograniczyć lub zrezygnować z kawy prawdziwej, ponieważ może zatrzymywać wodę w organizmie i powoduje wzmożone wydzielanie soków żołądkowych oraz uczucie wzmożonego apetytu. Powinno się spożywać ogółem do 2,5 l płynów.

 Warto jeść również w mniejszych porcjach 4-5 posiłków dziennie.

 

Opracowanie własne na podstawie Kwartalnego Biuletynu Polskiego Towarzystwa Dietetyka

Portret użytkownika Ewa, W-wa

DIETA. PROZDROWOTNE ODŻYWIANIE. BŁĘDY W IG. ♥♥♥♥♥

BH.301.
MOTTO: ŻYWIENIE RACJONALNE; WG: IRL KRAKÓW. *****

ZDECYDOWANIE POLECAM I WSKAZUJĘ, NA NAUKOWĄ WIEDZĘ BIOLOGICZNĄ, ROZSĄDEK ORAZ UMIAR:
Jemy niskotłuszczowo, 0% negatywnych TOKSYN, energetyczne węglowodany wyłącznie do 26% wzrostu, czyli tzw. NISKIE węglowodany.

POKARMY O WŁAŚCIWYM DOBORZE BIAŁEK, ORAZ CO NIEZMIERNIE ISTOTNE:
Nie zawierające toksyn spowalniających i zatruwających nasze organizmy. Tabele; Dozwolone oraz Zakazane dopełniają właściwej identyfikacji prawd przyrodniczych.

TO WŁAŚNIE PRZY PROBLEMACH Z ODŻYWIANIEM, PRZY ZWALCZANIU OTYŁOŚCI, RÓWNIEŻ CUKRZYCY TYPU 2:
Niezmiernie pomocne są tabele z produktami odpowiednio prozdrowotnie, odchudzająco sklasyfikowanymi wg tzw. INDEKSU ŻYWIENIOWEGO, tj. IŻ produktu. Skuteczne i warto !! Ostatnie słowo, co oczywiste należy zawsze do naszego lekarza rodzinnego.

KONKLUZJA finalna:
Ilość żywności należy bezwzględnie dostosować do trybu życia, czyli zapotrzebowania energetycznego własnego organizmu. Najistotniejszym stabilizatorem wyrównywania braków energii u człowieka jest bez wątpienia tzw. CHLEB typu KR-IRL. Wskazana jest także zasadotwórcza cytryna ok. 2,5-4 sztuk/24h. Sok z cytryny neutralizuje kwasowość soków trawiennych pustego żołądka zmniejszając łaknienie. *****

R E F L E K S J A:
INDEKS ŻYWIENIOWY, a; INDEKS GLIKEMICZNY, to dwa różne spojrzenia na realia przyrodnicze. IŻ; to identyfikacja ewolucyjnych dokonań przyrody, czyli sfera faktów. IG; to wirtualne poglądy, dezinformacja, obłuda i biznes.

CHLEB NA OTYŁOŚĆ-IRL, JEST W CHWILI OBECNEJ NAJBARDZIEJ WARTOŚCIOWYM PRODUKTEM ŻYWIENIOWYM DLA CZŁOWIEKA NA PLANECIE ZIEMIA:
75% ENERGII (niskie węglowodany), antyotyłościowy (bardzo syci), antycukrzycowy (poziom cukru do 22% wzrostu). W całych swoich dziejach LUDZKOŚĆ (7 MLD), nie stworzyła dotąd tak wartościowego i biologicznie wzorcowego PRODUKTU ŻYWIENIOWEGO.

ZOBACZ TEŻ; CHLEB na OTYŁOŚĆ-IRL.
Książka, pt._______: PORADNIK ŻYWIENIOWY człowieka w XXI wieku. *****
Wydanie drugie: zaktualizowane i uzupełnione.
Skrót adresu strony w Internecie_______: INSTYTUTIRL
ADRES_______: http://www.instytutirl.com.pl/