Uwaga kiełki dobre na odchudzanie

Portret użytkownika Ela
Opublikowany w kategorii:

 
 
Nie sposób o nich nie pisać, są po prostu „mega."
 
Kiełki i siewki zawierają składniki odżywcze niezbędne w zbilansowanej diecie. Już w starożytnych Chinach wykorzystywano je do celów leczniczych. Dziś z powodzeniem stosowane są u wielu osób dbających o zdrową dietę.
Poza składnikami odżywczymi, takimi jak białko, tłuszcze i węglowodany, kiełki są źródłem witamin i składników mineralnych.
Kiełki owsa są bogatym źródłem witaminy A, cynku oraz krzemu, dzięki czemu stabilizują czynność tarczycy oraz związaną z nią gospodarką hormonalną. Wpływają korzystnie na płodność zarówno mężczyzn jak i kobiet.
 
 
Kiełki soi, to źródło witaminy K i fosforu. Zawarte są w nich nienasycone kwasy tłuszczowe oraz izoflawonoidy. Ich korzystny wpływ na organizm człowieka polega na wzmacnianiu pracy układu nerwowego oraz krwionośnego.
Młode pędy lucerny są źródłem przede wszystkim witaminy B12, selenu oraz cynku. Ten rodzaj kiełków może wspomagać profilaktykę schorzeń reumatycznych.
Kiełki rzodkiewki zawierają 2,5 razy więcej witaminy c niż korzeń rzodkiewki. Mają działanie przeciwzapalne, oczyszczające oraz moczopędne.
Na złagodzenie nerwów oraz stresu najlepsze są kiełki żyta.
Kiełki zawierają bardzo duże ilości sulfofranu, dzięki czemu wykazują silne działanie przeciwnowotworowe. Zawartość sulfofranu w kiełkach jest 20-30 razy większa niż w dojrzałej roślinie, ponadto pomagają obniżyć ciśnienie krwi, zapobiegają chorobom układu krwionośnego i udarom mózgu, a także dzięki wysokiej zawartości antyoksydantów wzmacniają układ odpornościowy i nerwowy.Zawarte w kiełkach brokuła substancje antybakteryjne zwalczają szczepy bakterii Helicobacter pylori, których obecność w organizmie zwiększa ryzyko wystąpienia takich schorzeń jak zapalenie żołądka typu B (mogące prowadzić do powstania nowotworu) i wrzody trawienne.
Kiełki pszenicy poza sporą ilością magnezu dostarczają witaminy E. Są to składniki, które bronią organizm przed działaniem wolnych rodników, wzmacniają mięśnie i pracę serca. Natomiast kiełki jęczmienia zawierają dużo białka i są bogatym źródłem witaminy C. Są łatwo przyswajane przez człowieka, szybko przywracają energię, zaleca się je w okresie rekonwalescencji. Napar z kiełków jęczmienia stosowany jest w celu obniżenia podwyższonej temperatury ciała.
 
Wszystkie rodzaje kiełków bogate są w błonnik.
Trzy łyżki stołowe kiełków pszenicy zawierają więcej błonnika niż jedna kromka razowego pieczywa. 
Błonnik pokarmowy posiada wiele dobroczynnych właściwości w procesie trawienia.
Nierozpuszczalny błonnik przyśpiesza przemieszczenie treści pokarmowej i wymiata „ resztki” dając uczucie sytości. Ponadto chroni przewód pokarmowy przed nowotworami, hemoroidami, zaparciami, wpływa na prawidłową perystaltykę jelit, stymuluje ich ukrwienie oraz wspiera wydzielanie soków trawiennych. Błonnik rozpuszczalny w połączeniu z woda wytwarza w jelitach żel, który ma zdolność wiązania cholesterolu, dzięki czego jego stężenie we krwi jest niższe. Ponadto błonnik zawarty w kiełkach wykazuje działanie prebiotyczne, stanowiąc pożywienie dla bakterii pro biotycznych bytujących w przewodzie pokarmowym.. Enzymy zawarte w kiełkach pobudzają wydzielanie żółci w wątrobie, co również ma wpływ na prawidłowe trawienie.
 
Uwaga kiełki dobre na odchudzanie!!!!!!
 
Pomagają w odchudzaniu
Mają wysoką wartość odżywczą i niską kaloryczność, co daje nam świetne właściwości dietetyczne. Doskonale nadają się do przygotowywania niskokalorycznych posiłków.
Jeżeli chcemy wyhodować sobie kiełki zwracajmy uwagę na następujące parametry: wilgotność, świtało i temperatura. W kiełkujących nasionach gromadzi się wszystko co najlepsze. Kiełkujące nasiona, które za niedługo przemienią się w roślinę i wydadzą owoce, czerpią z ziarna wszystko co najlepsze czyli witaminy, nienasycone kwasy tłuszczowe, makro i mikro elementy, enzymy, białka oraz łatwo przyswajalne węglowodany. Włączenie do codziennej diety kiełków może przynieść nam wiele korzyści.
 
Portret użytkownika Jadwiga

Koniecznie muszę włączyć do

Koniecznie muszę włączyć do swojej diety kiełki :) Smakuje mi rzeżucha, jadłam też kiełki soi. :) Spróbuję założyć domowy ogródek na parapecie.