Tłuszcz twój przyjaciel

Portret użytkownika Ela

 

 
Tłuszcz zazwyczaj kojarzy nam się z chorobami serca, otyłością, nowotworami. Większość osób odchudzających się eliminuje go z diety, jednak jest to niewłaściwe podejście do sprawy.
Wiele badań już wykazało, w diecie odchudzającej niezbędny jest tłuszcz, ale ten zdrowy.
Tłuszcz zapewnia prawidłowe funkcjonowanie organizmu, wchłanianie witaminy A, D, E, K. Jednak osoby dbające o wagę powinny sprawdzać, jaki produkt zawiera ile tłuszczu, gdyż łatwo jest go przedawkować.
 
 
Tłuszcze w organizmie odkładają się z nadmiaru zjedzonych węglowodanów, białek, tłuszczy.
Aby zrozumieć, na czym polega pozytywne i negatywne działanie tłuszczów, trzeba najpierw poznać ich rodzaje. Do dobrych zaliczamy kwasy tłuszczowe omega 3 i omega 6. Jedne i drugie należą do wielonienasyconych kwasów tłuszczowych. W śród kwasów omega 3 ważny jest EPA i DHA z ryb morskich oraz alfa-linolenowy. Ich źródła to: olej lniany, orzechy włoskie, olej rzepakowy, sojowy oraz liściaste warzywa zielone.
Tłuszcze nasycone i tłuszcze trans są znane, jako złe tłuszcze, ponieważ zwiększają poziom cholesterolu, co wiąże się z ryzykiem chorób serca.
Wiele produktów zawiera ukryte tłuszcze np. ciastka, sery, lody, desery, chipsy, hotdogi.
 
Aby zwiększyć w naszej diecie ilość dobrych tłuszczy należy:
 
Używać oliwy z oliwek lub oleju rzepakowego zamiast masła, margaryny, czy smalcu
Jeść więcej awokado, wypróbuj je do kanapek lub sałatek
Sięgnij po orzechy. Możesz podawać je również do potraw warzywnych lub wykorzystywać zamiast bułki tartej.
Serwuj oliwki, jako przekąski. Są bogate w zdrowe tłuszcze jednonienasycone. Można jeść je same lub w postaci pasty.
Do sałatek stosuj sos przygotowany własnoręcznie. Kupowane zazwyczaj zawierają ukryte tłuszcze trans.
 
Portret użytkownika Gość

kwasy tłuszczowe

Ja bym tylko dodał informację o tym, że przecież kwasy omega-6 i omega-3 są zalecane jako element diety u osób z chorobami reumatycznymi, a to przez to, że przeprowadzonych zostało wiele randomizowanych badań, które potwierdziły ich przeciwzapalne działanie.
Polecam odwiedzić serwis:

http://porady-medyczne.com.pl