witaminy

Portret użytkownika Ela

Uwaga kiełki dobre na odchudzanie

Opublikowany w kategorii:

 
 
Nie sposób o nich nie pisać, są po prostu „mega."
 
Kiełki i siewki zawierają składniki odżywcze niezbędne w zbilansowanej diecie. Już w starożytnych Chinach wykorzystywano je do celów leczniczych. Dziś z powodzeniem stosowane są u wielu osób dbających o zdrową dietę.
Poza składnikami odżywczymi, takimi jak białko, tłuszcze i węglowodany, kiełki są źródłem witamin i składników mineralnych.
Kiełki owsa są bogatym źródłem witaminy A, cynku oraz krzemu, dzięki czemu stabilizują czynność tarczycy oraz związaną z nią gospodarką hormonalną. Wpływają korzystnie na płodność zarówno mężczyzn jak i kobiet.
 
Portret użytkownika Ela

Najzdrowsze ciasto świąteczne

Opublikowany w kategorii:

Pierniki
 
Polska tradycja piernikowa sięga czasów kuchni słowiańskiej. Dawni Słowianie piekli ciasto przyrządzane z dodatkiem miodu w celach obrzędowych. W czasach tych, gdy o cukrze jeszcze nie wiedziano, jedynym gatunkiem słodyczy był miód dzikich pszczół. Piernik dziś jedzony w czasie świąt Bożego Narodzenia, był dawniej codziennym gościem na polskim stole, używanym głównie jako przekąska do wódki. Skład pierników nie był skąp likowany; ciasto przygotowywano z czystego miodu, korzeni (kardamon, goździki, cynamon, pieprz, imbir, anyż), mąki żytniej i pszennej po połowie, spirytusu, potażu*
Praca przy piernikach nie była skomplikowana, ale, ale niezwykle męcząca i uchodziła za prawdziwą sztukę. Piernikowe ciasto było bardzo twarde i gęste. Wybijać, wygniatać  i wyciągać je musiały bardzo silne dziewczyny. Takie ciasto dojrzewało powoli i mogło być przechowywane w stanie surowym całymi miesiącami. Największym sekretem ciasta piernikowego był sam zaczyn; tym lepszy im więcej liczył lat. Najwyższy gatunek tego zaczynu był rzeczą tak cenną , że stanowił część posagu panny młodej.
 
Portret użytkownika Ela

Wiosenne witaminy

Opublikowany w kategorii:

 
Wiosenne przemiany zachodzące w naszym organizmie wymagają uzupełnienia w diecie witamin i składników mineralnych.
Wiosną wzrasta zapotrzebowanie na witaminę C, która nie tylko zapobiega infekcjom, ale i uszczelnia nasze naczynia krwionośne.
Wiosną nasze organizmy potrzebują także większych ilości witamin z grupy B, których źródłem są m.in. drożdże, jaja, mięso ryb, banany, kasze.
 
Nasz bilans witaminowy w tym okresie możemy poprawić, przez wyhodowanie sobie w doniczce szczypiorku, rzeżuchy natki pietruszki, czy kiełków.
Przygotowując kanapki na śniadanie dla siebie czy dzieci zazwyczaj pamiętamy o wędlinach, tłuszczu, serach ale nie pamiętamy o bardzo ważnych dodatkach, jakim powinien być szczypiorek, rzeżucha, natka pietruszki, które są skarbnicą witamin.
 
Portret użytkownika Ela

Wzmacniający wiosenny mus


 
A po lutym marzec spieszy, koniec zimy wszystkich cieszy. 
 
Bóle głowy, znużenie, osłabienie, złe samopoczucie dopadają nas wiosną, gdy świat budzi się do życia. Najczęściej objawy te są oznaką pozimowego zmęczenia.
Przestawienie się z okresu zimowego na wiosenny, na inne temperatury, stanowi poważny wysiłek dla organizmu. Musimy pobudzić wytwarzanie składników układu obronnego, dlatego warto zasilić swój organizm dawką dobroczynnych witamin i minerałów.
Rewelacyjnym uzupełnieniem diety jest mus marchwiowo-jabłkowy z pomarańczą i imbirem.
 
 
Portret użytkownika Ela

Jedz warzywa na zdrowie

Opublikowany w kategorii:

 

 
Czy wiesz, że warzywa to podstawa w odchudzaniu?
Są one źródłem witamin, minerałów, antyoksydantów i błonnika. Jeśli nie jesz warzyw bardzo zubożasz dietę.
Odpowiesz zapewne „przecież o tym wiem”, ale większość osób nie przepada za warzywami, a jeżeli już po nie sięga, to z przymusem.
 
Nic na siłę…..
 
Portret użytkownika Ela

Dieta idealna

Opublikowany w kategorii:

 

Dzisiejszy sposób odżywiania się odszedł daleko od zachowania idealnej równowagi składników odżywczyh. Nawet przestrzeganie zrównoważonej diety nie dostarczy nam wszystkich składników odżywczych.
We wsółczesnym świecie nie jest łatwo spełniać warunki zrównoważonej diety. Oczyszczanie i przetwarzanie żywności  przedłuża jej okrs przydatności do spożycia, dzięki czemu rośnie zysk, ale jest ona uboższa w składniki odżywcze. Przemysł spożywczy przyzwyczaił nas do jedzenia słodyczy. Ich sprzedaż rośnie, a im więcej ich jemy, tym mniej spożywamy innych węglowodanów.
 
Portret użytkownika Ela

Jak żywić dziecko


 

Czy wiesz o tym, że to czym żywisz swoje dziecko w znacznym stopniu decyduje o jego zdrowiu i nawykach żywieniowych w późniejszym wieku?
W świecie żywności Fast food, kiedy dorośli i dzieci bombardowani są tysiącami reklam tego rodzaju pożywienia, musisz okazać silną wolę, by pomóc swojemu dziecku rozwinąć własne nawyki żywieniowe.
Warto wyrobić u dzieci nawyki picia wody. Zamiast soków podawać  mu pierwsze wodę.
Nie nagradzajcie dziecka słodyczami, coca-colą ani innymi słodzonymi napojami. Jeśli będziecie to robić drodzy rodzice, to słodycze będą kojarzyć się z czymś dobrym, a w późniejszym wieku zawsze będą traktowane jako nagroda lub pocieszenie.
 
Portret użytkownika Ela

Znaczenie witamin

Opublikowany w kategorii:

Czy wiesz, że witaminy są potrzebne do prawidłowego funkcjonowania organizmu?

Witaminy, chociaż potrzebujemy ich w bardzo niewielkich ilościach są nie mniej ważne niż białka i węglowodany. Odpowiadają one za prawidłowy przebieg wszystkich procesów w organizmie. Witaminy są potrzebne do zachowania równowagi hormonalnej, produkcji energii, stymulacji układu odpornościowego, ochrony naczyń krwionośnych i skóry. Ich obecność jest ważna nie tylko do prawidłowego funkcjonowania mózgu i układu nerwowego, ale właściwie każdego narządu i układu.
Witaminy A, C i E  mają właściwości przeciwutleniające: zwalniają procesy starzenia i chronią nas przed nowotworami, chorobami  układu krążenia. Witaminy B i C nie tylko wzmacniają naszą odporność ale również wpływają na metabolizm, wygląd skóry, włosów, paznokci, ważne są do pobudzenia naszej energii zarówno umysłowej jak i fizycznej.
 
Portret użytkownika Ela

Koktajle owocowe


Czy wiecie, że koktajle owocowe to świetny dodatek śniadaniowy, szybki i łatwy do przygotowania.
Wkładamy do Blendera banan, wlewamy sok pomarańczowy i dodajemy jakikolwiek inny owoc w zależności co lubimy, mogą to być truskawki, morele, brzoskwinie, nektarynki, kiwi. Całość miksujemy. I w ten oto prosty sposób otrzymujemy niskokaloryczny, pożywny napój bogaty w witaminę C, potas, karotenoidy. Możemy także zamiast soku wlać kefir czy jogurt. Zapewni to nam dodatkowo porcję wapnia.
 
Portret użytkownika Ela

Dieta Atkinsa

Opublikowany w kategorii:

To dieta wysokobiałkowa, wysokotłuszczowa i niskowęglowodanowa.
Zakłada dauże spożycie mięsa, serów, jajek, tłuszczów zwierzęcych.
W diecie występują 4 okresy
Pierwszy wprowadzający – trwa około 2 tygodni i jest najbardziej restrykcyjny, bowiem dopuszcza spożywanie tylko 20 g węglowodanów dziennie.podczas tej fazy jesz wołowinę, ryby, warzywa niskowęglowodanowe. Po dwóch tygodniach do diety mozesz dodać 2 łyżki orzechów lub nasion
Drugi – osiągania prawidłowej masy ciała.

Nadal jesz rodukty takie jak w pierwszej fazie, stopniowo wprowadzasz węglowodany. Co tydzień dodajesz nie więcej niż 5g węglowodanów
Trzeci przygotowawczy „na całe życie” dopuszcza stopniowe zwiększenie  ilości węglowodanów około 50 g dziennie. Co tydzień wprowadzasz do swojej dietyok 10 g węglowodanów. Zalecane są również ćwiczenia fizyczne

Czwarty - Utrzymanie wagi do końca życia.

Zwracasz uwagę na ilośc węglowodanów w diecie

Celem diety Atkinsa jest pozbycie się nadwagi przez spożywanie pokarmów wysokobiałkowych o minimalnej zawartości węglowodanów. Nie ogranicza się również poboru kalorii. Jak to możliwe, że tracimy kilogramy w bardzo krótkim czasie?

Subskrybuje zawartość