witamina E

Portret użytkownika Ela

Dieta wzmacniająca odporność

Opublikowany w kategorii:

 

Dieta wzmacniająca układ odpornościowy nie różni się specjalnie od diety ogólnie przyjętej za prawidłową. W czasie zakażenia układ odpornościowy intensywnie produkuje komórki , więc niezbędne jest dostarczenie mu odpowideniej ilości białka, należy jednak pamiętać, ze zbyt duża ilość białka mooże osłabić odporność, gdyż prawdopodobnie powoduje zużycie witaminy B6. Dieta bogata w tłuszcze nasycone i uwodornione również ma działanie osłabiające i dodatkowo może prowadzić do zatkania naczyń chłonnych. 
Natomiast korzystny wpływ na nasze zdrowie mają kwasy tłuszczowe zawarte w olejach tłoczinych na zimno. Optymalna dieta dla utrzymania  sprawności układu odpornościowego powinna obejmować  odpowiednio dobraną zaartość białka, tłuszcze roślinne uzyskiwane
z orzechów i nasion oraz dużo świerzych owoców i warzyw bogatych w składniki mineralne
i witaminy. Podczas infekcji wirusowej najlepiej unikać mięsa, nabiału, jajek, słodyczy.
 

Portret użytkownika Ela

Jedz dla urody

Opublikowany w kategorii:

 
Czy wiesz, że różne dolegliwości skórne tj. wypryski, trądzik, łuszczyca, zapalenie skóry, liczne zmarszczki mogą świadczyć o tym, że stosujesz niewłaściwą dietę?
Podstawowym budulcm skóry właściwej jest kolagen, który nadaje jej strukturę i wytrzymałość oraz włókna elastyny, którym skóra zawdzięcza sprężystosc i elastyczność. Kolagen stanowi 70% skóry i 20% całego ciała. Żywienie ma zasadniczy wpływ na każdy etap rozwoju skóry. Do powstania kolagenu niezbędna jest witamina C, która przekształca aminokwas prolinę w hydroksyprolinę.
Elastycznośc włókien kolagenowyh i elastynowych z czasem zmniejsza się w skutek uszkodzeń spowodowanych przez wolne rodniki.
 
Portret użytkownika Ela

Pokarmy, które chronią serce

Opublikowany w kategorii:

Pokarmy bogate w antyoksydanty.

Spośród witamin A, C i E to witamina E najlepiej chroni serce, jest obecnie stosowana w kardiologii.

Obfitują w nią olej słonecznikowy i rzepakowy, kakao czy szpinak.

Portret użytkownika Ela

Jedzmy orzechy na zdrowie


 

 
Zdrowe, smaczne i nie tylko......
 
Orzechy są doskonałym źródłem białka oraz witaminy E, tiaminy, niacyny, ryboflawiny, magnezu, cynku, miedzi i selenu. Nasonadyni i slonecznika zawierają również potas i fosfor. Warto wiedzieć, że wszystkie nasiona i orzechy obfitują w błonnik. Ponadto orzechy zawieraja specyficzne białka bogate w argininę - aminokwas mający znaczenie w profilktce chorób serca. Arginina jest składnikiem enzymu wspomagającego  proces rozszerzenia  naczyń krwionośnych, w wyniku którego krew swobodniej  przepływa. Orzechy włoskie, migdały, orzechy laskowe to bogate źródło argininy.
Jednak pamiętajmy, że w spożyciu orzechów należy zachować umiar ponieważ sa bardzo kaloryczne.
Rozpoczynając każdy posiłek od zjedzenia kilku orzechów, powoduje szybsze uczucie sytości, w związku z czym mniej jemy.
Innym argumentem przemawiającym na korzyść orzechów jest ich działanie obniżające poziom cholesterolu LDL i podwyższający HDL. W badaniach stwierdzono korzystny wpływ na stan serca i tętnic
 
Portret użytkownika Ela

Co ciekawego w diecie


Jedzmy po 30 g orzechów przez pięć dni w tygodniu.
Spożywanie 30 g orzech ów przed obiadem to wspaniały sposób na  rozpoczęcie  posiłku i dostarczenie organizmowi odrobiny zdrowego tłuszczu. Należy ograniczyć się do 30 g dziennie ponieważ orzechy są wysokokaloryczne.

Przyjmujmy codziennie witaminę E i C działające przeciwutleniająco i odmładzająco.
Pokarmy zawierające witaminę C należy spożywać 3 razy dziennie. Każdego dnia powinniśmy spożywać ponad 1200 mg tej witaminy w pokarmach i uzupełnieniach.Dzienne spożycie witaminy E powinno wynosić 400j.m. Witaminę E należy spożywać z odrobiną tłuszczu dla lepszego wchłaniana.

 

Kobiety powinny spożywać 1200 mg wapnia  dziennie w pokarmach lub uzupełnieniach, a mężczyźni 1000 mg dziennie. Na każdą godzinę aktywności fizycznej i każde sześć puszek napojów gazowanych  spożywamy dodatkowo 200 mg. Codziennie należy spożywać 400 j.m witaminy D lub przebywać na słońcu 10-20 min.

 

Portret użytkownika Ela

Podstępne tłuszcze

Opublikowany w kategorii:

 

Cała prawda o tłuszczu 
 
Co kojarzy Ci się z hasłem tłuszcz?
Na to słowo przychodzą mi od razu na myśl kropelki oliwy z oliwek na kawałku pełnoziarnistego chleba, pomiędzy plasterkami warzyw, albo duży talerz spaghetti  z oliwą i czosnkiem, lub duży pieczony łosoś w sosie cytrynowym.
 
A tobie co przychodzi do głowy?
Hamburger, frytki, golonka,  a może pizza, słodycze i wyrzuty sumienia?
 

Portret użytkownika Ela

Zdrowe tłuszcze


W reklamach tłuszcze tj. margaryna przedstawiane są jako zdrowe? Ale czy rzeczywiście? Co tak właściwie wiemy o nich?, czym jest rafinacja i jakie to ma dla nas konsekwencje zdrowotne?

Dla człowieka najzdrowsze są tłuszcze nienasycone. Organizm niestety nie jest w stanie ich wytwarzać, dlatego musimy dostarczać ich z pożywieniem. Niezbędne Nienasycone Kwasy tłuszczowe są nietrwałe oraz wrażliwe na światło i temperaturę. Wszelkie smażenie, pieczenie powoduje zmianę w ich budowie, powstają tzw. Wiązania TRANS, które są szkodliwe dla organizmu.
 
W sprzedaży oferuje się klientom oleje rafinowane czyli takie, które są poddawane wysokim temperaturom,  mają długą datę ważności i są pozbawione wszelkich witamin.
 
 
Portret użytkownika Ela

Jak być piękną na wiosnę


Wiosna to czas kiedy wszystko budzi się do życia. Wszystko zakwita, dni stają się dłuższe, robi się cieplej. Każdy z nas stawia sobie na pewno jakieś wymagania jeśli chodzi o zdrowy tryb życia. Jedni chcą zgubić kilka kilogramów po długiej zimie, inni poprawić kondycję, jeszcze inni zadbać o piękną skórę, stać się bardziej atrakcyjni.

Piękna pogoda sprzyja naszej urodzie. Po pierwsze aż chce nam się żyć, cokolwiek robić, mamy więcej energii.

Chcąc zachwycić swoim wyglądem nie tylko należy używać odpowiednich kosmetyków, ale możesz również skomponować swój jadłospis tak, by dostarczyć organizmowi niezbędną dawkę witamin i składników mineralnych, które odżywią i wzmocnią skórę od wewnątrz.

 

Witamina B6

Rozbija tkankę tłuszczową

Odgrywa bardzo duża role w metabolizmie  tłuszczów i białek. Dlatego jest niezbędna przy odchudzaniu.

Dużo witaminy B6 występuje w: drożdżach, kiełkach pszenicy, kukurydzy, otrębach, wątrobie, kapuście, rybach, marchwi, owocach.

Na co dzień powinny pamiętać o niej wszystkie osoby dbające o linię

Mangan

Usprawnia przemianę materii.

Mangan jest bardzo ważnym składnikiem i aktywatorem enzymów trawiennych. Usprawnia proces przemiany materii i oczyszcza organizm z toksyn. Odgrywa ważna role zwłaszcza w spalaniu węglowodanów oraz tłuszczów.

Najcenniejszymi źródłami manganu są: ziarna zbóż, orzechy, rośliny strączkowe, szpinak, buraki, jarmuż, borówki, banany, jeżyny

Fosfor

Przyśpiesza spalanie tłuszczu.

Fosfor bierze udział w procesie uzyskiwania oraz przemiany energii. Uwalnia ja z białek, węglowodanów i tłuszczów. Odgrywa ważną role w prawidłowym funkcjonowaniu nerek oraz wydalaniu z organizmu nadmiaru wody i szkodliwych produktów przemiany materii.

Fosfor znajdziemy w następujących produktach: ananasie, grejpfrutach, figi, morelach, rybach, owocach jagodowych, serach żółtych, topionych

Cynk

Wspomaga odnowę naskórka.

Cynk to pierwiastek śladowy, który pomaga w prawidłowym funkcjonowaniu  i odbudowie wierzchniej warstwy naskórka. To właśnie dzięki niemu drobne ranki  i skaleczenia goją się szybciej , nie mamy problemów z trądzikiem i tworzeniem się wrzodów. Cynk jest również zaliczany do grupy silnych przeciwutleniaczy. – skutecznie zwalcza działanie wolnych rodników.

 

Cenne źródła cynku to: otręby, orzechy i kiełki pszenicy, cebula, czosnek, nasiona dyni, słonecznika, groch, żółtka jaj, wątroba wołow

Witamina H

Zapobiega kłopotom z cerą.

Jest substancją, która umożliwia zachowanie zdrowego wyglądu, jej brak w organizmie może objawiać się różnymi kłopotami z cerą: skóra na twarzy zbytnio się przetłuszcza i pojawiają się na niej ropne wykwity lub ulega przesuszeniu. Brak witaminy H może spowodować łuszczenie się naskórka na dłoniach, ramionach, rękach i nogach.

Witamina H występuje w kalafiorach, kwaszonej kapuście, grochu, ziarnach pszenicy, drożdżach, wątróbce, żółtkach jaj oraz grzybach

Witamina A

Przywraca skórze gładkość.

Występuje w produktach zwierzęcych jako retinol, a w roślinach jako prowitamina A. Pomaga w utrzymaniu prawidłowego stanu skóry oraz wrażliwych błon śluzowych. Witamina A zaliczana jest do przeciwutleniaczy. 

Wzmacnia odporność, przyspiesza gojenie

 

Bogate w witaminę A są warzywa o kolorze pomarańczowym, zielonym, żółtym, wątroba, masło, żółtko jaj, sery, ryby, mleko.

Witamina E

Najwspanialszy eliksir młodości.

Poprawia elastyczność i miękkość naskórka, działa nawilżająco, wpływa na mikrocyrkulację krwi w tkankach, dzięki czemu skóra ma zdrowy koloryt. Zmniejsza wrażliwość skóry na promieniowanie, zwalcza wolne rodniki i zmniejsza blizny pozostające po ranach.

Witaminę E znajdziemy w kiełkach zbóż, warzywach liściastych, olejach roślinnych, grochu, owocach dzikiej róży, otrębach, rybach..

Witamina B1

przeciwdziała łojotokowi.

Dzięki niej paznokcie są zdrowe i mocne.

 Bierze udział w przemianie węglowodanów, gospodarce wodnej, oddychaniu tkankowym, utlenianiu kwasu mlekowego, wchodzi w skład wielu enzymów

Dużo witaminy B1 występuje w: drożdżach, chlebie razowym, kaszach, warzywach liściastych, drobiu, fasoli

Kwas pantotenowy

Pobudza cebulki włosowe.

Występuje prawie we wszystkich pokarmach w formie soli zasadowej. Jest przydatny przy likwidowaniu  schorzeń skóry głowy, również pobudza do pracy  cebulki włosów.

 

Kwas pantotenowy znajdziemy  w otrębach, płatkach owsianych, chlebie razowym, jajach, wątrobie, rybach, drobiu

 

 

Tak w ramach ciekawostek warto wiedzieć, że napar z pokrzywy wzmacnia włosy i paznokcie.

Wpływa również na hemoglobinę dzięki zawartości żelaza, oczyszcza organizm z toksyn.

Ta herbatka ma doskonałe właściwości kosmetyczne. Dzięki zawartości witaminy A, B2, C, E i K oraz manganu, krzemu, potasu,  magnezu i fosforu zapobiega wypadaniu i łamaniu paznokci.

 

W jaki sposób można ją przygotować

2 pełne łyżki stołowe suszonych liści pokrzywy wrzucamy do garnuszka i zalewamy wrzątkiem.

Przykrywamy i odstawiamy na 15 minut do naciągnięcia

Przecedzamy przez sitko. Taki napar pijemy 2-3 razy dziennie między posiłkami

 

Z kolei napój z dzikiej róży to prawdziwa skarbnica witamin i pierwiastków mineralnych.  Zawiera witaminę C, A, E. Taka herbatka działa bardzo wzmacniająco na organizm.

Sposób przygotowania

Około 6 dag suszonych owoców dzikiej róży zalewamy  litrem przegotowanej wody. Przykrywamy i zostawiamy na noc. Tuz prze wypiciem napój przecedzamy.

 

Portret użytkownika Ela

Naturalne środki obniżające poziom cholesterolu


Naukowcy twierdzą, że wzrostowi stężenia cholesterolu sprzyja niedobór pewnych witamin i soli mineralnych.

Jak obniżyć cholesterol?

Witamina E. Zapobiega utlenianiu przez wolne rodniki cząsteczek złego cholesterolu. Najnowsze badania dowodzą, że dopiero w takiej postaci przenika on do wnętrza ścian naczyń krwionośnych, co sprzyja tworzeniu się blaszek miażdżycowych.

Witamina C. Podobnie jak witamina E jest bardzo silnym przeciwutleniaczem, zwalcza wolne rodniki, wzmacnia naczynia i uelastycznia naczynia krwionośne.

Portret użytkownika Ela

Zalecenia dietetyczne dla kobiet cierpiących na migrenę w czasie miesiączki


Pośród różnych rodzajów bólów głowy najgorsza i najbardziej uciążliwa jest migrena. U wielu kobiet okresowe wahania stężenia hormonów wyzwalają migreny tuż przed miesiączką i w trakcie jaj trwania.

Można jednak zmniejszyć dolegliwości migreny, stosując następujące preparaty witaminowe i mineralne.

 Zalecenia:

Zażywaj 200 – 400 mg witaminy B2 dziennie. Odgrywa ona jedną z głównych ról w przebiegu reakcji energetycznych w mózgu, zwiększając jego zdolność do eliminowania bólu migrenowego.

Zażywaj witaminę B6 50 mg dziennie na tydzień przed spodziewana miesiączką. Witamina B6 stymuluje  produkcję serotoniny – substancji, która powoduje zwężenie się naczyń krwionośnych, przez co zmniejsza się ból migrenowy (uważaj jednak na przedawkowanie!)

Zażywaj 400 j.m. witaminy E dziennie. Stabilizuje ona stężenie estrogenu  w organizmie. Oprócz tego ma cenne właściwości przeciwutleniające.

Subskrybuje zawartość