witamina C

Portret użytkownika Ela

Bóle głowy i migreny


Wiele osób cierpi na bóle migrenowe.Takie bóle mogą być wywołane różnymi czynnikami począwszy od spadku poziomu glukozy we krwi, po odwodnienie, alergie, stres, napięcia lub skumulowanie wszystkich czynników jednocześnie.
Bóle migrenowe często występują po wprowadzeniu odpowiedniej diety. Jeżeli bóle migrenowe występują nawet po wprowadzeniu odpowiedniej diety, należy się zastanowić czy nie sa przyczyna alergii. Możesz zaobserwować, czy istnieje zależność między spożywaniem przez Ciebie niektórych pokarmów a występowaniem bóli głowy.
Osobom cierpiącym na bóle migrenowe zaleca się zamiast spożywania aspiryny  lub leków przeciwko migrenie witaminy PP w dawce 100-200 mg, która rozszerza naczynia. Najlepiej zacząć od małych dawek, która może uśmieżyć ból lub zmniejszyć jego natężenie. Zaleca zażywać ją w domu ponieważ wywołuje zaczerwienienie twarzy.

Portret użytkownika Ela

Pieczone jabłka

Opublikowany w kategorii:

 

Przez ostatnie parę dni często kusi mnie aby zjeść coś słodkiego, a szczególnie wieczorami. Tak się składa, że koleżanka pożyczyła mi fajną książkę kucharską w której znalazłam  przepis na pieczone jabłka. Pomyślałam słobie "może tak zamiast czekolady upieke sobie takie jabłka, z pewnością będą zdrowsze", no i tak też zrobiłam. Jak się okazało później jabłka były rewelacyjne, a co najważniejsze odeszła mi pokusa na słodycze. 
Poniżej zamieszczam Wam ten przepis i szczerze polecam.
 
 
 
 
Portret użytkownika Ela

Dieta wzmacniająca odporność

Opublikowany w kategorii:

 

Dieta wzmacniająca układ odpornościowy nie różni się specjalnie od diety ogólnie przyjętej za prawidłową. W czasie zakażenia układ odpornościowy intensywnie produkuje komórki , więc niezbędne jest dostarczenie mu odpowideniej ilości białka, należy jednak pamiętać, ze zbyt duża ilość białka mooże osłabić odporność, gdyż prawdopodobnie powoduje zużycie witaminy B6. Dieta bogata w tłuszcze nasycone i uwodornione również ma działanie osłabiające i dodatkowo może prowadzić do zatkania naczyń chłonnych. 
Natomiast korzystny wpływ na nasze zdrowie mają kwasy tłuszczowe zawarte w olejach tłoczinych na zimno. Optymalna dieta dla utrzymania  sprawności układu odpornościowego powinna obejmować  odpowiednio dobraną zaartość białka, tłuszcze roślinne uzyskiwane
z orzechów i nasion oraz dużo świerzych owoców i warzyw bogatych w składniki mineralne
i witaminy. Podczas infekcji wirusowej najlepiej unikać mięsa, nabiału, jajek, słodyczy.
 

Portret użytkownika Ela

Jedz dla urody

Opublikowany w kategorii:

 
Czy wiesz, że różne dolegliwości skórne tj. wypryski, trądzik, łuszczyca, zapalenie skóry, liczne zmarszczki mogą świadczyć o tym, że stosujesz niewłaściwą dietę?
Podstawowym budulcm skóry właściwej jest kolagen, który nadaje jej strukturę i wytrzymałość oraz włókna elastyny, którym skóra zawdzięcza sprężystosc i elastyczność. Kolagen stanowi 70% skóry i 20% całego ciała. Żywienie ma zasadniczy wpływ na każdy etap rozwoju skóry. Do powstania kolagenu niezbędna jest witamina C, która przekształca aminokwas prolinę w hydroksyprolinę.
Elastycznośc włókien kolagenowyh i elastynowych z czasem zmniejsza się w skutek uszkodzeń spowodowanych przez wolne rodniki.
 
Portret użytkownika Ela

Dieta antystresowa

Opublikowany w kategorii:

Związki, w których skład wchodzi szybko uwalniający się cukier, wprowadzają ciało w stan stresu, stymulując uwalnianie kortyzonu, dlatego należy unikać jedzenia białego pieczywa, cukru, słodyczy, płatków śniadaniowych z dodatkoiem cukru oraz innych produktów, które zawoierają cukier.  Węglowodany wolno uwalniające cukier  równomiernie dostarczają energii. Najlepsze dla organizmu mają węglowodany zawarte w owocach, produktach pełnoziarnistych, fasoli, soczewicy, owocach, ziarnach. Niedawno przeprowadzone badania wykazały, że wbrew klasycznym zasadom łączenia pokarmów spożywanie węglowodanów z białkiem  wspiera pracę nadnerczy przez zmniejszenie pobudzania kortyzolu. Jeśli jesteś zestresowany jedz owoce z orzechami lub brązowy ryż z rybą. Orzechy, ziarna fasola i soczewica zawierają zarówno węglowodany, jak i białko, dlatego mają działąnie antystresowe.
 

Portret użytkownika Ela

Jak żywić dziecko


 

Czy wiesz o tym, że to czym żywisz swoje dziecko w znacznym stopniu decyduje o jego zdrowiu i nawykach żywieniowych w późniejszym wieku?
W świecie żywności Fast food, kiedy dorośli i dzieci bombardowani są tysiącami reklam tego rodzaju pożywienia, musisz okazać silną wolę, by pomóc swojemu dziecku rozwinąć własne nawyki żywieniowe.
Warto wyrobić u dzieci nawyki picia wody. Zamiast soków podawać  mu pierwsze wodę.
Nie nagradzajcie dziecka słodyczami, coca-colą ani innymi słodzonymi napojami. Jeśli będziecie to robić drodzy rodzice, to słodycze będą kojarzyć się z czymś dobrym, a w późniejszym wieku zawsze będą traktowane jako nagroda lub pocieszenie.
 
Portret użytkownika Ela

Znaczenie witamin

Opublikowany w kategorii:

Czy wiesz, że witaminy są potrzebne do prawidłowego funkcjonowania organizmu?

Witaminy, chociaż potrzebujemy ich w bardzo niewielkich ilościach są nie mniej ważne niż białka i węglowodany. Odpowiadają one za prawidłowy przebieg wszystkich procesów w organizmie. Witaminy są potrzebne do zachowania równowagi hormonalnej, produkcji energii, stymulacji układu odpornościowego, ochrony naczyń krwionośnych i skóry. Ich obecność jest ważna nie tylko do prawidłowego funkcjonowania mózgu i układu nerwowego, ale właściwie każdego narządu i układu.
Witaminy A, C i E  mają właściwości przeciwutleniające: zwalniają procesy starzenia i chronią nas przed nowotworami, chorobami  układu krążenia. Witaminy B i C nie tylko wzmacniają naszą odporność ale również wpływają na metabolizm, wygląd skóry, włosów, paznokci, ważne są do pobudzenia naszej energii zarówno umysłowej jak i fizycznej.
 
Portret użytkownika Ela

Dieta w leczeniu nowotworów

Opublikowany w kategorii:

 

W diecie tej ograniczamy, lub eliminujemy spożycie soli.

Eliminujemy alkohol, gdyż zwiększa ryzyko raka wątroby, trzustki, języka, krtani, przełyku

Czynnikiem kancerogennym może również być cukier i słodycze, ponieważ zwiększają fermentację  beztlenową w jelitach. Ponadto cukier niszczy witaminę B

Unikamy azotanów i azotynów. Dobrze jest pozyskiwać warzywa i owoce ze znanego pochodzenia. Azotyny i azotany używane są do konserwacji serów i wędlin.

 

Portret użytkownika Ela

Witamina C


 

 
Witamina C słynie z zapobiegania przeziębieniom,  a ponieważ organizm nie potrafi sam jej wytwarzać, należy pamiętać o włączaniu do jadłospisu produktów, które są jej źródłem
 
Witamina C inaczej kwas askorbinowy, pełni ważną rolę w systemie odpornościowym i znana jest ze swych przeciwutleniających, leczniczych właściwości.
Witamina C pełni wiele funkcji, m.in. zapobiega uszkodzeniom komórek, wspomaga reakcje enzymatyczne i ułatwia przekazywanie impulsów nerwowych w mózgu. Jest ona niezbędna do produkcji kolagenu.
 
Portret użytkownika Ela

Dieta dr Budwig

Opublikowany w kategorii:

 

 
Charakterystycznym elementem diety dr Budwig jest to, że w pierwszym jej etapie stosowania (od kilku tygodni do kilku miesięcy ) jedynym zalecanym źródłem tłuszczu jest olej lniany oraz ryby. Inne tłuszcze zwłaszcza zwierzęce są zakazane. Wszystko w celu wysycenia tkanek organizmu kwasami omega-3 , uzupełnienia ich niedoboru w diecie. Osobom przyjmującym duże ilości oleju lnianego 6-8 łyżek stołowych dziennie poleca się miksować olej z chudym twarogiem i spożywać w postaci pasty, by ułatwić wchłanianie oleju. Przyjmowanie dużych dawek oleju kontynuuje się do czasu poprawy zdrowia, nie dłużej jednak niż kilka miesięcy. Najszybciej obserwowane jest  zwykłe ustąpienie zaparć, zmniejszenie bolesności
i „skrzypienia” stawów.
Subskrybuje zawartość