witamina C

Portret użytkownika Ela

Życzenia Świąteczne

Opublikowany w kategorii:

Z okazji Świąt Bożego Narodzenia składam najserdeczniejsze życzenia. Niech  pełen uroku wigilijny wieczór, gdy miłość schodzi na ziemię, aby obdarzyć nas pokojem będziecie w gronie najbliższych. Niech każda chwila Świąt Bożego Narodzenia żyje własnym pięknem, a mały Jezus Błogosławi Wam w każdy dzień i będzie światłem na drodze kroczenia z nim. Niech ten szczególny okres upłynie w atmosferze pełnej miłości i wzajemnej życzliwości a Nowy Rok 2017 stanie się czasem spełnionych marzeń.

Portret użytkownika Ela

Jak kupować warzywa i owoce

Opublikowany w kategorii:

Jak zminimalizować straty składników odżywczych
 
Chcąc ograniczyć straty witamin i minerałów podczas wstępnego przygotowania warzyw korzeniowych:
  • Dokładnie myjemy je przed obraniem
Obieramy bardzo cienko, pamiętając, że tuż pod skórką jest najwięcej witamin i innych składników odżywczych (o ile warzywa pochodzą z własnych grządek bądź z upraw ekologicznych)
  • Po obraniu płuczmy szybko i krótko.
  • Nie przetrzymujmy zbyt długo w wodzie, a jeśli to konieczne, wodę w której się moczyy, wykorzystajmy do ich ugotowania
  • Rozdrobnionych warzyw nie płuczmy i nie przechowujmy, wkładajmy je bezpośrednio do potrawy, którą gotujemy.
 
Portret użytkownika Ela

Pomelo


 

Pomelo wyróżnia się spośród owoców cytrusowych nie tylko rozmiarem, lecz również bogactwem witamin i innych składników odżywczych, zwłaszcza witaminy C, której ma więcej niż grejpfrut i cytryna.

Wartości odżywcze momelo w 100g białego miąższu.

  • Wartość energetyczna 38 kcal
  • Białko – 0,77g
  • Tłuszcz- 0,05g
  • Węglowodany – 9,62g
  • Błonnik – 1,0g
  • Woda - 89%

Minerały i witaminy

  • Wapń – 4mg
  • Fosfor – 17 mg
  • Potas – 216 mg
  • Sód – 1 mg
  • Cynk – 0,08mg
  • Żelazo- 0,12 mg
  • Magnez – 6 mg
  • Witamina C- 61mg
  • Ryboflawina – 0,027mg
  • Niacyna – 0,220 mg
  • Tiamina – 0,034
  • Witamina B6 – 0,036 mg
  • Witamina A – 8IU
  •  
Portret użytkownika Ela

wiśnia i czereśnia

Opublikowany w kategorii:

 
Przeciwbólowa wisienka
 
Czy wiecie że… wiśnia to naturalny środek łagodzący dolegliwości bólowe? Na uniwersytecie w Michigan zidentyfikowano występujące w tych owocach dwa pigmenty, które blokują  enzym COX-2, odpowiedzialny za odczuwanie bólu.
Dlaczego warto jeść wiśnie i czereśnie.
Owoce te zawierają witaminy A, C oraz witaminy z grupy B, a także błonnik i minerały: wapń, żelazo, potas. Są przy tym ważnym źródłem związków fitochemicznych. Beta-sitosterol, sterol roślinny, którego obecność wiąże się z obniżeniem poziomu cholesterolu we krwi oraz antocyjaniny nadają owocom czerwony kolor, mogą zmniejszać stany zapalne i dolegliwości bólowe.
 
Portret użytkownika Ela

Truskawkowy sezon

Opublikowany w kategorii:

Truskawki, jeden z przysmaków lata są pełne odmładzających substancji odżywczych.
W 100g truskawek znajduje się 60mg wit C, 100mg wit B2, 30mg wit B1, wit B3 i pewne niewielkie ilości wit A.
Truskawka zawiera sporo potasu, wapnia, magnezu, żelaza, manganu, nieco miedzi, siarki i innych pierwiastków. Jest zasadotwórcza. Zawiera 90% wody i około 38 kalorii w 100g.
 
Portret użytkownika Ela

Wiosenne witaminy

Opublikowany w kategorii:

 
Wiosenne przemiany zachodzące w naszym organizmie wymagają uzupełnienia w diecie witamin i składników mineralnych.
Wiosną wzrasta zapotrzebowanie na witaminę C, która nie tylko zapobiega infekcjom, ale i uszczelnia nasze naczynia krwionośne.
Wiosną nasze organizmy potrzebują także większych ilości witamin z grupy B, których źródłem są m.in. drożdże, jaja, mięso ryb, banany, kasze.
 
Nasz bilans witaminowy w tym okresie możemy poprawić, przez wyhodowanie sobie w doniczce szczypiorku, rzeżuchy natki pietruszki, czy kiełków.
Przygotowując kanapki na śniadanie dla siebie czy dzieci zazwyczaj pamiętamy o wędlinach, tłuszczu, serach ale nie pamiętamy o bardzo ważnych dodatkach, jakim powinien być szczypiorek, rzeżucha, natka pietruszki, które są skarbnicą witamin.
 
Portret użytkownika Ela

Wzmacniający wiosenny mus


 
A po lutym marzec spieszy, koniec zimy wszystkich cieszy. 
 
Bóle głowy, znużenie, osłabienie, złe samopoczucie dopadają nas wiosną, gdy świat budzi się do życia. Najczęściej objawy te są oznaką pozimowego zmęczenia.
Przestawienie się z okresu zimowego na wiosenny, na inne temperatury, stanowi poważny wysiłek dla organizmu. Musimy pobudzić wytwarzanie składników układu obronnego, dlatego warto zasilić swój organizm dawką dobroczynnych witamin i minerałów.
Rewelacyjnym uzupełnieniem diety jest mus marchwiowo-jabłkowy z pomarańczą i imbirem.
 
 
Portret użytkownika Ela

Piękna i pełna energii dzięki jedzeniu

Opublikowany w kategorii:

 

 
Są produkty o niezwykłej mocy – dbają o właściwy poziom hormonów w organizmie. A hormony z kolei decydują o tym, jak się czujemy i jak wyglądamy.
 
Hormony to związki chemiczne, które mają wpływ na to, co dziej się w twoim organizmie, m.in. na przemianę materii i nastrój. Organizm sam wytwarza hormony, ale z wiekiem pojawiają się problemy. Po trzydziestym roku życia produkuje ich mniej i nie tak regularnie, jak dotychczas.
A jak to się objawia? 
Jesteś rozdrażniona, zmęczona, brak ci humoru, nie jesteś zadowolona ze swego wyglądu.
Te objawy możesz złagodzić jedząc posiłki z odpowiednich produktów.
 
Portret użytkownika Ela

Witamina C chroni mózg


 

Zażywanie witaminy C jest oznaką zdrowego rozsądku, a skutkiem będzie zwiększenie potencjału intelektualnego – co zapewni jeszcze więcej zdrowego rozsądku. Witamina C jest bardzo skutecznym przeciwutleniaczem, który bardzo łatwo przechodzi przez barierę krew-mózg, osiąga wysokie stężenie w tkance mózgowej, przyczynia się  do syntezy neuroprzekaźników, tj. dopomina i chroni komórki przed uszkodzeniem przez wolne rodniki.
Wyniki licznych badań wskazują, że wysokie stężenie  witaminy C we krwi polepsza czynności poznawcze w każdym wieku oraz chroni przed starczym zwyrodnieniem tkanki mózgowej, w tym chorobą Alzheimera i udarami.

 

Portret użytkownika Ela

Pomarańcza

Opublikowany w kategorii:

Czy wiesz, że pomarańcze zawierają dużo witaminy C i maja niewiele kalorii, co czyni z nich doskonałą przekąskę....

Pomarańcze zawierają również przeciwutleniacze oraz minerały tj. wapń i potas.
Te owoce korzystnie wpływają na stan zdrowia oraz wspomagaja eliminację toksyn. Pomarańcze najlepiej jeść na surowo, a sok z tych owoców najlepiej rozcieńczać z wodą.
 
Subskrybuje zawartość