wapń

Portret użytkownika Ela

Jakich produktów nie powinny jeść dzieci?

Opublikowany w kategorii:

W okresie szkolnym dzieci i młodzież powtarzają i utrwalają większość błędów żywieniowych popełnianych we wczesnym dzieciństwie. Ich dieta zawiera zbyt mało produktów mlecznych, ryb, warzyw i owoców, produktów zbożowych z pełnego przemiału, nasion i roślin strączkowych, a zbyt dużo tłuszczów w postaci wydzielonej i ukrytej, cukru i słodyczy oraz mięsa i jego przetworów.

Duży problem stanowi żywność typu fast food, wysokokaloryczne przekąski, hamburgery, hot dogi, frytki, chipsy, chrupki, jak również picie gazowanych  napojów

Jakich produktów nie powinny jeść dzieci?

Dzieci nie powinny jeść zbyt dużo słodyczy, napojów gazowanych, w diecie należy unikać chipsów, frytek, fast fodów, produktów typu  instant, czyli gotowych z torebki lub z pudełeczka. Taki produkt zawiera dużo związków chemicznych, które nie są wskazane w diecie kilkuletniego dziecka.
Staramy się unikać wszelkich wędlin mielonych: parówka, mortadela, ponieważ zawierają max 30% prawdziwego mięsa, a reszta to są wypełniacze i utrwalacze i inne środki które nadają tej wędlinie odpowiedni smak.

Portret użytkownika Ela

Zalecenia żywieniowe kobiet ciężarnych


Od samego początku ciąży każda kobieta powinna zwrócić uwagę na to, aby zdrowo się odżywiać. Teraz dziecko będzie jadło razem z Tobą, ale nie oznacza to, że masz jeść za dwoje. Zapotrzebowanie na energię w tym okresie rośnie w niewielkim stopniu, wzrasta natomiast zapotrzebowanie na witaminy, składniki mineralne.

Jeśli spodziewasz się dziecka, w Twojej diecie nie powinno zabraknąć produktów z pełnego ziarna zbóż, przetworów mlecznych o obniżonej zawartości tłuszczu, chudego mięsa, owoców, warzyw. Zawsze wybieraj produkty świeże. Dwa razy w tygodniu staraj się spożywać ryby, jedz częściej za to w mniejszych porcjach.

Portret użytkownika Ela

Jak zatrzymać miażdżycę


Najpierw wyjaśnijmy sobie co to właściwie jest ta miażdżyca.

Miażdżyca jest schorzeniem rozwijającym się skrycie, a objawy świadczące o nasileniu choroby ujawniają się niespodziewanie zawałem serca.

Miażdżyca to przewlekła choroba dużych i średnich tętnic. Na zewnętrznej powierzchni ścian tętnic powstają blaszki miażdżycowe zbudowane z cholesterolu i odkładającego się w nim wapnia. Ściany stają się grube i sztywne. W końcu światło tętnicy ulega zwężeniu lub zamknięciu. Jeżeli blaszka pęknie lub powstanie w niej szczelina, wewnątrz tętnicy może utworzyć się skrzeplina, która może się oderwać prowadząc do udaru mózgu lub zakrzepicy  tętnic wieńcowych.

U wszystkich ludzi starszych i w średnim wieku można znaleźć ogniska miażdżycowe, ale nie powodują one żadnych dolegliwości, do momentu, gdy zwężenie tętnicy  nie utrudnia przepływu krwi.

 

Portret użytkownika Ela

Odżywianie w trosce o zdrowe kości


Wszystkim wiadomo,że kości szkieletu stanowią ważną podstawę dla utrzymania mięśni, chronią równierz narządy wewnętrzne.

Dlatego powinniśmy o nie dbać.

A jakie składniki odżywcze niezbędne są do wzrostu nowych kości i przebudowy starych?

Otóż składniki te obejmują witaminy D, A, C oraz składniki mineralne, przede wszystkim wapń, fosfor, magnez, fluor i miedź.

Oprócz odpowiedniej diety, jednym dobrym sposobem wzmocnienia kości, są regularne ćwiczenia fizyczne.

Pamiętajmy, że organizm nieprzerwanie zużywa wapń do licznych procesów życiowych. U kobiet w ciąży i w okresie karmienia piersią wzrasta znacznie zapotrzebowanie na wapń. Dlatego kobiety powinny zadbać o odpowiednią podaż wapnia, ponieważ znaczne jego braki mogą wyrządzić szkodę w organizmie zarówno matki jak i dziecka.

Portret użytkownika Ela

Żywienie kobiet w ciąży


 …Liczy się każdy kęs, masz tylko 9 miesięcy aby dać swojemu dziecku najlepszy możliwy start w  życiu. Unoszą widelec do ust  rozważ, czy to jest najlepszy kęs, jaki mogę dać mojemu dziecku?

Ciąża to bardzo ważny okres w życiu kobiety, a także bardzo ważny okres w rozwoju dziecka, które ma się narodzić. Odpowiednie żywienie kobiety w czasie ciąży oraz w okresie poprzedzającym jest bardzo ważnym czynnikiem. Jeżeli kobieta przed zajściem w ciąże odżywia się prawidłowo to nie ma potrzeby w pierwszych miesiącach ciąży wprowadzać dużych zmian. Ważne jest to aby każda kobieta wiedziała, że od pierwszych tygodni ciąży u dziecka rozwija się tkanka mózgowa i inne ważne tkanki. Dlatego w dziennej racji pokarmowej kobiety nie powinno zabraknąć takich produktów jak mleko, sery białe, chude mięso, ryby, warzywa, owoce, które są źródłem składników budulcowych, a więc białka, wapnia, żelaza oraz witamin i składników mineralnych niezbędnych do rozwoju organizmu dziecka  i odnowy organizmu matki.

Zwiększone zapotrzebowanie na substancje odżywcze w czasie ciąży spowodowane jest wzrostem płodu, łożyska oraz tkanek matczynych. Wzrasta podstawowa przemiana materii jako następstwo zwiększonej ilości tkanek aktywnych metabolicznie (tkanki płodu, łożysko, tkanki matki), zwiększonego wysiłku fizycznego kobiety ciężarnej. Zmiana nawyków żywieniowych kobiety ciężarnej powinna obejmować nie tylko okres ciąży, ale kilkumiesięczny okres prze planowanym jej początkiem.

 

Subskrybuje zawartość