potas

Portret użytkownika Ela

wiśnia i czereśnia

Opublikowany w kategorii:

 
Przeciwbólowa wisienka
 
Czy wiecie że… wiśnia to naturalny środek łagodzący dolegliwości bólowe? Na uniwersytecie w Michigan zidentyfikowano występujące w tych owocach dwa pigmenty, które blokują  enzym COX-2, odpowiedzialny za odczuwanie bólu.
Dlaczego warto jeść wiśnie i czereśnie.
Owoce te zawierają witaminy A, C oraz witaminy z grupy B, a także błonnik i minerały: wapń, żelazo, potas. Są przy tym ważnym źródłem związków fitochemicznych. Beta-sitosterol, sterol roślinny, którego obecność wiąże się z obniżeniem poziomu cholesterolu we krwi oraz antocyjaniny nadają owocom czerwony kolor, mogą zmniejszać stany zapalne i dolegliwości bólowe.
 
Portret użytkownika Ela

Soczewica

Opublikowany w kategorii:

Soczewica jest ulubionym produktem wegetariańskim, jednak każdy z nas powinien przekonać się do tej rośliny. Dzięki wysokiej zawartości białka oraz skrobi soczewica jest źródłem budulca mięśni. Dostarcza również energii całemu organizmowi. Roślina ta jest idealnym surowcem do zup, dipów, sałatek, gulaszu.
Czy wiesz, że soczewica dzięki dużej zawartości potasu wspomaga leczenie oraz  zapobiega nadciśnieniu tętniczemu?
 
Portret użytkownika Ela

Słodkie szczęście

Opublikowany w kategorii:

 

Co to jest tak właściwie czekolada?
Wg prawa UE czekolada to wyrób, który ma w sobie nie mniej niż 25% suchej masy kakaowej czyli miazgi kakaowej albo oddzielnie, proszku i tłuszczu kakaowego.
Wyróżniamy 4 rodzaje czekolad: gorzką, mleczną, białą i z dodatkami.
 
Gorzka składa się przynajmniej z 60% składników pochodzących z ziaren kakaowca. Gorzka czekolada ma średnio 480 kcal/100g.
 
Mleczna zawiera przynajmniej 25 % składników ziaren kakaowca, a do tego mleko, proszek mleczny
i wanilia. 100 g takiej czekolady a zawiera około 530 kcal
 
Biała czekolada nie zawiera kakao, jedynie tłuszcz z kakaowca, ma sporo cukru. W 100 g zawiera ok. 530 kcal.
 
Portret użytkownika Ela

Jedzmy orzechy na zdrowie


 

 
Zdrowe, smaczne i nie tylko......
 
Orzechy są doskonałym źródłem białka oraz witaminy E, tiaminy, niacyny, ryboflawiny, magnezu, cynku, miedzi i selenu. Nasonadyni i slonecznika zawierają również potas i fosfor. Warto wiedzieć, że wszystkie nasiona i orzechy obfitują w błonnik. Ponadto orzechy zawieraja specyficzne białka bogate w argininę - aminokwas mający znaczenie w profilktce chorób serca. Arginina jest składnikiem enzymu wspomagającego  proces rozszerzenia  naczyń krwionośnych, w wyniku którego krew swobodniej  przepływa. Orzechy włoskie, migdały, orzechy laskowe to bogate źródło argininy.
Jednak pamiętajmy, że w spożyciu orzechów należy zachować umiar ponieważ sa bardzo kaloryczne.
Rozpoczynając każdy posiłek od zjedzenia kilku orzechów, powoduje szybsze uczucie sytości, w związku z czym mniej jemy.
Innym argumentem przemawiającym na korzyść orzechów jest ich działanie obniżające poziom cholesterolu LDL i podwyższający HDL. W badaniach stwierdzono korzystny wpływ na stan serca i tętnic
 
Portret użytkownika Ela

Koktajle owocowe


Czy wiecie, że koktajle owocowe to świetny dodatek śniadaniowy, szybki i łatwy do przygotowania.
Wkładamy do Blendera banan, wlewamy sok pomarańczowy i dodajemy jakikolwiek inny owoc w zależności co lubimy, mogą to być truskawki, morele, brzoskwinie, nektarynki, kiwi. Całość miksujemy. I w ten oto prosty sposób otrzymujemy niskokaloryczny, pożywny napój bogaty w witaminę C, potas, karotenoidy. Możemy także zamiast soku wlać kefir czy jogurt. Zapewni to nam dodatkowo porcję wapnia.
 
Subskrybuje zawartość