owoce

Portret użytkownika Ela

Jak kupować warzywa i owoce

Opublikowany w kategorii:

Jak zminimalizować straty składników odżywczych
 
Chcąc ograniczyć straty witamin i minerałów podczas wstępnego przygotowania warzyw korzeniowych:
  • Dokładnie myjemy je przed obraniem
Obieramy bardzo cienko, pamiętając, że tuż pod skórką jest najwięcej witamin i innych składników odżywczych (o ile warzywa pochodzą z własnych grządek bądź z upraw ekologicznych)
  • Po obraniu płuczmy szybko i krótko.
  • Nie przetrzymujmy zbyt długo w wodzie, a jeśli to konieczne, wodę w której się moczyy, wykorzystajmy do ich ugotowania
  • Rozdrobnionych warzyw nie płuczmy i nie przechowujmy, wkładajmy je bezpośrednio do potrawy, którą gotujemy.
 
Portret użytkownika Ela

Jedz śniadania

Opublikowany w kategorii:

 

Śniadanie to koniec postu. W nocy poziom cukru spada, więc jeśli zjesz słodkie, lekkie śniadanie, to wzrośnie on gwałtownie. Wiele ludzi sądzi, że gdy zje śniadanie, to są jeszcze bardziej głodni, niż gdy nie jedzą go w ogóle. Dlaczego czują się jeszcze bardziej głodni? Ponieważ jedzą złe śniadania. Słodkie, puszyste i białe – taki posiłek sprawi, że po jakimś czasie znowu będziesz skręcać się z głodu.. Puszyste śniadanie to biały tost z dżemem i sok pomarańczowy, dmuchany ryż na mleku, słodkie płatki śniadaniowe itp.
Zamiast tego potrzebujesz śniadania bogatego w błonnik np.:
 
Subskrybuje zawartość