omega 3

Portret użytkownika Ela

Zdrowe desery

Opublikowany w kategorii:

 

Słodkości cieszą się sławą jako tłuczące i niezdrowe, ale deser deserowi nie równy.
 
Niektóre pyszności, nie tylko nie szkodzą zdrowiu i figurze, ale działają jak lekarstwo zapobiegające  chorobie wieńcowej  i strzegące przed zawałem. Co więcej, substancje, które zawarte są w nich podnoszą odporność i dodaja energii.
 
Portret użytkownika Ela

Dieta dr Budwig

Opublikowany w kategorii:

 

 
Charakterystycznym elementem diety dr Budwig jest to, że w pierwszym jej etapie stosowania (od kilku tygodni do kilku miesięcy ) jedynym zalecanym źródłem tłuszczu jest olej lniany oraz ryby. Inne tłuszcze zwłaszcza zwierzęce są zakazane. Wszystko w celu wysycenia tkanek organizmu kwasami omega-3 , uzupełnienia ich niedoboru w diecie. Osobom przyjmującym duże ilości oleju lnianego 6-8 łyżek stołowych dziennie poleca się miksować olej z chudym twarogiem i spożywać w postaci pasty, by ułatwić wchłanianie oleju. Przyjmowanie dużych dawek oleju kontynuuje się do czasu poprawy zdrowia, nie dłużej jednak niż kilka miesięcy. Najszybciej obserwowane jest  zwykłe ustąpienie zaparć, zmniejszenie bolesności
i „skrzypienia” stawów.
Portret użytkownika Ela

Jedzmy orzechy na zdrowie


 

 
Zdrowe, smaczne i nie tylko......
 
Orzechy są doskonałym źródłem białka oraz witaminy E, tiaminy, niacyny, ryboflawiny, magnezu, cynku, miedzi i selenu. Nasonadyni i slonecznika zawierają również potas i fosfor. Warto wiedzieć, że wszystkie nasiona i orzechy obfitują w błonnik. Ponadto orzechy zawieraja specyficzne białka bogate w argininę - aminokwas mający znaczenie w profilktce chorób serca. Arginina jest składnikiem enzymu wspomagającego  proces rozszerzenia  naczyń krwionośnych, w wyniku którego krew swobodniej  przepływa. Orzechy włoskie, migdały, orzechy laskowe to bogate źródło argininy.
Jednak pamiętajmy, że w spożyciu orzechów należy zachować umiar ponieważ sa bardzo kaloryczne.
Rozpoczynając każdy posiłek od zjedzenia kilku orzechów, powoduje szybsze uczucie sytości, w związku z czym mniej jemy.
Innym argumentem przemawiającym na korzyść orzechów jest ich działanie obniżające poziom cholesterolu LDL i podwyższający HDL. W badaniach stwierdzono korzystny wpływ na stan serca i tętnic
 
Portret użytkownika Ela

Podstępne tłuszcze

Opublikowany w kategorii:

 

Cała prawda o tłuszczu 
 
Co kojarzy Ci się z hasłem tłuszcz?
Na to słowo przychodzą mi od razu na myśl kropelki oliwy z oliwek na kawałku pełnoziarnistego chleba, pomiędzy plasterkami warzyw, albo duży talerz spaghetti  z oliwą i czosnkiem, lub duży pieczony łosoś w sosie cytrynowym.
 
A tobie co przychodzi do głowy?
Hamburger, frytki, golonka,  a może pizza, słodycze i wyrzuty sumienia?
 

Portret użytkownika Ela

Zdrowe tłuszcze


W reklamach tłuszcze tj. margaryna przedstawiane są jako zdrowe? Ale czy rzeczywiście? Co tak właściwie wiemy o nich?, czym jest rafinacja i jakie to ma dla nas konsekwencje zdrowotne?

Dla człowieka najzdrowsze są tłuszcze nienasycone. Organizm niestety nie jest w stanie ich wytwarzać, dlatego musimy dostarczać ich z pożywieniem. Niezbędne Nienasycone Kwasy tłuszczowe są nietrwałe oraz wrażliwe na światło i temperaturę. Wszelkie smażenie, pieczenie powoduje zmianę w ich budowie, powstają tzw. Wiązania TRANS, które są szkodliwe dla organizmu.
 
W sprzedaży oferuje się klientom oleje rafinowane czyli takie, które są poddawane wysokim temperaturom,  mają długą datę ważności i są pozbawione wszelkich witamin.
 
 
Portret użytkownika Ela

Zalecenia żywieniowe kobiet ciężarnych


Od samego początku ciąży każda kobieta powinna zwrócić uwagę na to, aby zdrowo się odżywiać. Teraz dziecko będzie jadło razem z Tobą, ale nie oznacza to, że masz jeść za dwoje. Zapotrzebowanie na energię w tym okresie rośnie w niewielkim stopniu, wzrasta natomiast zapotrzebowanie na witaminy, składniki mineralne.

Jeśli spodziewasz się dziecka, w Twojej diecie nie powinno zabraknąć produktów z pełnego ziarna zbóż, przetworów mlecznych o obniżonej zawartości tłuszczu, chudego mięsa, owoców, warzyw. Zawsze wybieraj produkty świeże. Dwa razy w tygodniu staraj się spożywać ryby, jedz częściej za to w mniejszych porcjach.

Portret użytkownika Ela

Cholesterol bez tajemnic


"Większość naszych chorób wynika z nieprawidłowego żywienia"

Sami jesteśmy sobie winni. Jemy dużo, tłusto, szybko, wybieramy jedzenie wysoko przetowrzone, nie zwracamy uwagi na to czym jesteśmy zatruwani.

 

Ostatnio dużo piszecie do mnie pytań na temat cholesterolu, jego negatywnego wpływu na nasze zdrowie oraz diecie która mogłaby zlikwidować jego namiar. Postanowiłam więc napisać artykuł, który odpowie na większość waszych pytań.

W ostatnich latach dużo się mówi o cholesterolu. Przedstawia się go w złym świetle, a mianowicie oskarżony jest o powodowanie chorób układu naczyniowego.

Owszem i jest to słuszne oskarżenie, ale……..

należy brać pod uwagę, że jedynie nadmiar cholesterolu powoduje dużo szkód.

 

Portret użytkownika Ela

Jak zatrzymać miażdżycę


Najpierw wyjaśnijmy sobie co to właściwie jest ta miażdżyca.

Miażdżyca jest schorzeniem rozwijającym się skrycie, a objawy świadczące o nasileniu choroby ujawniają się niespodziewanie zawałem serca.

Miażdżyca to przewlekła choroba dużych i średnich tętnic. Na zewnętrznej powierzchni ścian tętnic powstają blaszki miażdżycowe zbudowane z cholesterolu i odkładającego się w nim wapnia. Ściany stają się grube i sztywne. W końcu światło tętnicy ulega zwężeniu lub zamknięciu. Jeżeli blaszka pęknie lub powstanie w niej szczelina, wewnątrz tętnicy może utworzyć się skrzeplina, która może się oderwać prowadząc do udaru mózgu lub zakrzepicy  tętnic wieńcowych.

U wszystkich ludzi starszych i w średnim wieku można znaleźć ogniska miażdżycowe, ale nie powodują one żadnych dolegliwości, do momentu, gdy zwężenie tętnicy  nie utrudnia przepływu krwi.

 

Portret użytkownika Ela

Żywienie w miażdżycy


Zacznijmy od wytłumaczenia sobie co to jest właściwie miażdżyca.

Miażdżyca jest obecnie największym problemem zdrowotnym krajów ekonomicznie rozwiniętych.

Może dotyczyć wszystkich tętnic lub tylko niektórych. Polega ona na odkładaniu się w wewnętrznej błonie tętnic  cholesterolu i jego estrów oraz lipidów. Ściany tętnic stają się grube i sztywne, a złogi rosną, tworząc tzw. blaszki miażdżycowe. W końcu światło tętnicy ulega zwężeniu lub zamknięciu. Jeśli taka blaszka miażdżycowa pęknie , lub powstanie w niej szczelina , wewnątrz  tętnicy może utworzyć się skrzeplina. Jeśli taka skrzeplina się oderwie może doprowadzić do udaru mózgu  lub zawału serca.

Skąd się bierze miażdżyca?

  1. Otóż spożywamy bogato energetyczne pożywienie o dużej zawartości tłuszczów zwierzęcych, cholesterolu
  2. Coraz częściej jesteśmy otyli, mamy poważne zaburzenia gospodarki tłuszczowej i węglowodanowej
  3. Nadciśnienie tętnicze
  4. Palimy papierosy
  5. Mało się ruszamy
  6. Prowadzimy życie w stresie
  7. Nadkrzepliwość krwi
  8. No i czynniki genetyczne

A więc wyjaśniliśmy sobie skąd się bierze miażdżyca

Portret użytkownika Ela

Odżywianie w trosce o zdrowe kości


Wszystkim wiadomo,że kości szkieletu stanowią ważną podstawę dla utrzymania mięśni, chronią równierz narządy wewnętrzne.

Dlatego powinniśmy o nie dbać.

A jakie składniki odżywcze niezbędne są do wzrostu nowych kości i przebudowy starych?

Otóż składniki te obejmują witaminy D, A, C oraz składniki mineralne, przede wszystkim wapń, fosfor, magnez, fluor i miedź.

Oprócz odpowiedniej diety, jednym dobrym sposobem wzmocnienia kości, są regularne ćwiczenia fizyczne.

Pamiętajmy, że organizm nieprzerwanie zużywa wapń do licznych procesów życiowych. U kobiet w ciąży i w okresie karmienia piersią wzrasta znacznie zapotrzebowanie na wapń. Dlatego kobiety powinny zadbać o odpowiednią podaż wapnia, ponieważ znaczne jego braki mogą wyrządzić szkodę w organizmie zarówno matki jak i dziecka.

Subskrybuje zawartość