odchudzanie

Portret użytkownika Ela

Odchudzajmy się zdrowo


Święta, święta i po świętach.

Święta nam szybko minęły, niestety niektórym z nas przytyło się trochę tu i ówdzie. A więc czas aby zrzucić te niepotrzebne kilogramy.
 
Od czego zaczniemy?
 
Hmmm, może najpierw od prawidłowej diety. Przez tych parę dni  kosztowania różnych ciast i słodkości, różnych dań nasz organizm zdążył się przyzwyczaić do podjadania, dlatego warto ustalić sobie 3 posiłki: śniadanie, obiad, kolację a między posiłkami włączyć warzywa, owoce, owocowe koktajle oraz starać się wyeliminować słodycze, można je zastąpić np. bakaliami tylko rozsądnie.
 
Portret użytkownika Ela

Dlaczego warto pić wodę?


 Rola wody w organizmie

Woda należy do niezbędnych składników pokarmowych. Stanowi do 75% masy ciała człowieka. Dla zachowania dobrego zdrowia niezbędne jest utrzymanie równowagi płynów w organizmie.

Zawartość wody w organizmie jest zazwyczaj zmienna i podlega wahaniom. Zależy ona od różnych czynników z pośród , których możemy wymienić: wiek, budowę ciała, spożycie soli kuchennej, warunków otoczenia itd.

Kiedy nasze organizmy się starzeją, to i zawartość wody  się w nich zmniejsza. Ludzie starsi należą między innymi do grupy ryzyka osób narażonych na odwodnienie. Ich organizmy mają mniejszą zdolność do kontrolowania równowagi płynów i zazwyczaj nie odczuwają dużego pragnienia.

Funkcje wody w organizmie

  1. Transportuje składniki odżywcze do komórek
  2. Wspomaga absorbcję substancji pokarmowych
  3. Usuwa z organizmu szkodliwe produkty przemiany materii
  4. Odgrywa ważną rolę w regulacji temperatury ciała

Portret użytkownika Ela

Dlaczego nie należy popijać używkami dań mięsnych?


 Dlaczego nie powinniśmy popijać dań mięsnych używkami takimi jak: kawa, herbata, kakao?

Obserwując ludzi często zauważam, że do posiłków wybierają zazwyczaj coś do popicia. Jedząc coś słodkiego czy słonego , za chwilę popijamy to jakims napojem. 

W naszym społeczeństwie po prostu się juz tak utarło, do ciasteczka kawcia, do obiadku herbatka itd.

Ale tak czy w ogóle zastanawiamy się nad tym czy takie "popijanie" jest zdrowe?

Mało osób zdaje sobie sprawę, że popijając posiłki rozcieńczamy soki żoładkowe, które wydzielane sa podczas trawienia i niestety wydłuża to okres trawienia, może powodować wzdęcia i inne dolegliwości żołądkowe.

Poza tym rada dla osób dbających o linię: trawienie zaczyna się juz w jamie ustnej, dlatego popijając posiłki powodujemy, że pochłaniamy więcej pokarmu niż potrzebujemy. Z drugiej jednak strony czujemy dłużej sytość poniewaz posiłek dłużej zalega niestrawiony w żołądku.

A teraz powróćmy do pierwotnego pytania.

Herbata, kawa, kakao zawierają substancje ograniczające przyswajanie żelaza, magnezu, cynku, wapnia oraz witaminy B1 z mięsa i jego przetworów.

Używki te bogate sa w taniny, a zwłaszcza w najbardziej szkodliwy kwas szczawiowy. Najwięcej zawiera go kakao, nieco mniej herbata, a najmniej kwa.

Należy wiedzieć, że kwas szczawiowy wiąże składniki mineralne, co sprzyja ich szybszemu wydalaniu z organizmu.

Ponadto taniny pochodzące z herbaty dodatkowo unieczynniają witaminę B1. Dlatego aby uniknąc strat tych wszystkich cennych składników, napoje takie jak kawa, herbata, kakao pij 2 godziny po mięsnym posiłku. Warto także wiedzieć, że dodanie mleka do kawy lub herbaty znacznie zmniejsza ryzyko utraty tych witamin i minerałów. dzieje się tak dlatego, że zawarty w nim wapń wiąże i unieczynia kwas szczawiowy.

Dietetycy zalecają picie  napojów 30 mminut przed planowanym posiłkiem i 60 minut po spożytym posiłku.

 

Portret użytkownika Ela

Zalecenia dla osób pragnących być szczupłymi

Opublikowany w kategorii:

Jeżeli czytasz ten artykuł to najprawdopodobniej, chcesz pozbyć się zbędnych kilogramów lub masz dość stosowania różnych diet, które w efekcie i tak są nie skuteczne.

Często w czasopismach znajdujemy diety „cud”, które tak naprawdę nie mają naukowego uzasadnienia.

Są to diety jednostronne: wysokobiałkowe, wysokotłuszczowe, które powodują spadek masy ciała głównie na skutek odwodnienia i nie można je stosować na dłuższy okres czasu, ponieważ mogą prowadzić do wielu zaburzeń np. mogą powodować objawy zatrucia ketonowego.

Portret użytkownika Ela

W jaki sposób otyłość szkodzi zdrowiu.


Może najpierw wyjaśnijmy sobie co to właściwie jest otyłość.

 O otyłości mówimy, gdy zwiększenie masy ciała wynosi  120%, czyli 20%powyżej należnej masy ciała.

Otyłość to choroba ogólnoustrojowa, która w 95%wynika z nadmiaru spożywanej energii z pożywienia. Jeżeli spożywamy nadmiar kalorii, których nie jesteśmy w stanie „spalić”, to taka energia niewydatkowana przez nasz organizm odkłada się w postaci w postaci tkanki tłuszczowej.

Badania epidemiologiczne wykazują, że problem otyłości w znacznym stopniu zaczyna narastać.

 Skąd mamy wiedzieć, że mamy problem z naszą wagą? Czy pospolite popuszczanie paska w spodniach możemy traktować jako wykadnik przybieranych kilogramów?

 

Subskrybuje zawartość