indeks glikemiczny

Portret użytkownika Ela

Jak schudnąć


 
 
10 najlepszych sposobów na odchudznie.
 
1.Unikaj półek z przetworzonym jedzeniem i gotowymi potrawami. Produkty te zawieraja mnóstwo tłuszczów i cukrów. Wykorzzystuj natomiast te proste, swieże, surowe składniki.
2. Wypijaj 8 szklanek wody dziennie (w tym herbaty ziołowe, owocowe - nie słodzone) by przyśpieszyć metabolizm i pozbyc się toksyn.
3. Kontroluj ilość spożywanego jedzenia, oprócz warzyw - możesz jeść do woli
4.Jeśli stajesz się głodny między posiłkami sięgnij po zdrowe przekąski np. banan czy inny owoc, jogurt, kefir, orzechy, kilka ciasteczek owsianych z humusem, przystawki warzywne z wiejskim serkiem lub jogurtem naturalnym o niskiej zawartości tłuszczu.
5. Zawsze poswięcaj uwagę jedzeniu. Jedz powoli i nie podczas oglądania telewizji, lub gdy jesteś w uchu.
6. Stosuj zróżnicowaną dietę by się nie znudziła
7. Jeśli cierpisz na wzdęcia, być może twój organizm nie przyjmujeniektórych produktów. Usuwaj z diety podejrzane produkty i powoli wprowadzaj je z powrotem by znaleźc winowajcę - najczęściej jest to produkt zawierający pszenicę, meczny, owoc cytrusowy lub jajo.
8. Szczotkuj skórę - pobudza przepływ krwi oraz układ limfatyczny i usówa zapasy tłuszczu.
9. Zacznij się ruszać - każdy wysiłek jest lepszy od "nic nierobienia"
10. Załóż pamiętnik odchudzania w celach motywacyjnych i by móc zidentyfikować problem.
 
Portret użytkownika Ela

Dieta IG


 

Czy wiesz, że produkty o niskim IG trawimy dłużej? Oznacza to, że przez dłuższy czas czujemy się po nich pełni.Jeśli glukoza uwalnia się powoli, to wówczas uwalniają się umiarkowane ilości insuliny. Jeżeli jednak naczynia krwionośne atakowane są ogromnymi  masami glukozy, organizm „panikuje”, ponieważ duża ilość glukozy może mu zaszkodzić, dlatego wyzwala duże ilości insuliny, która szybko przenosi glukozę do komórek tłuszczowych, gdzie nie może ona wyrządzić mu żadnej szkody. Jeśli takie epizody powtarzają się dość często dochodzi wówczas do zwiększenia masy ciała. Jeśli poziom insuliny podnosi się zbyt często, komórki, które w normalnych warunkach odpowiadają za przenoszenie glukozy, uodparniają się na sygnały organizmu, wówczas mniej glukozy trafia, tam, gdzie jest niezbędna. Glukoza pozostaje zatem w krwiobiegu uszkadzając komórki i przyczyniając się do starzenia organizmu i powodując inne problemy, tj. zatykanie naczyń krwionośnych. A ponieważ komórki nie otrzymują odpowiedniej ilości paliwa, co objawia się znużeniem, organizm uwalnia insulinę. Odporność insuliny rośnie i po wielu latach może nawet dojść do cukrzycy typu II.

Dlaczego warto jeść produkty o niskim IG?

Portret użytkownika Ela

Dieta Montigniaca


W diecie tej zasadnicze znaczenie ma Indeks glikemiczny pokarmów. Podstawą diety jest spożywanie pokarmów, które nie powodują nadmiernego wzrostu stężenia glukozy we krwi, a tym samym gwałtownego wyrzutu insuliny. Wysoki poziom insuliny sprzyja powstawaniu nadwagi, cukrzycy, otyłości.

Zasada odżywiania w zgodzie z IG jest prosta: unikaj produktów, które zawierają dużo cukru i skrobi, a zachowasz smukłą sylwetkę.

Dieta nie wymaga liczenia kalorii. Całodzienna racja pokarmowa jest rozkładana na trzy główne posiłki : 2 węglanowo-białkowe i jeden tłuszczowo białkowy. Posiłki węglanowo-białkowe zawierają węglowodany o IG  do 50, bez tłuszczów nasyconych. Posiłki tłuszczowo-białkowe mogą zawierać węglowodany o IG do 35. Reżim diety zakłada, że po posiłku bogatowęglowodanowym należy robić 3 godziny przerwy, a po bogatotłuszczowym cztery godziny. Poza trzema głównymi posiłkami  należy spożywać warzywa i owoce przynajmniej na pół godziny przed posiłkiem głównym, oraz minimum 2 litry wody na dzień.

Subskrybuje zawartość