dieta

Portret użytkownika Ela

Nadwaga u dzieci

Opublikowany w kategorii:

Co by było, gdybyś się dowiedziała, że dziecko cierpi na chorobę, przez którą może krócej żyć albo zachorować na serce, cukrzycę, mieć problemy z oddychaniem i bóle kręgosłupa?
 
Oczywiście zrobiłabyś wszystko, żeby jej zapobiec.Tymczasem bardzo mało ludzi uświadamia sobie, że wśród młodzieży już szerzy się epidemia takiej właśnie choroby - otyłości. Około 20% dzieci w wieku 6-17 lat już ma nadwagę albo grozi im otyłość. Otyłość prowadzi do cukrzycy, nadciśnienia tętniczego, chorób serca, bezsenności, a także schorzeń kości i stawów.
Otyłość poza poważnymi dolegliwościami fizycznymi może sprawić ból emocjonalny.
 
Portret użytkownika Ela

Ach te kilogramy!

Opublikowany w kategorii:

Większość diet jest bardzo obiecująca. To po prostu niewiarygodne, że kilogramy tak szybko uciekają od nas i to na dodatek w tak szalonym tempie!!!!! 
 
Aż chce się żyć!!!!
 
Szczupła sylwetka, talia osy, a to zaledwie w 2 tygodnie. No niesamowite jestem pod wrażeniem, że można tak szybko się odchudzić. Ale na naj długo i z jakim efektem?
 
Zazwyczaj efekt jest tylko jeden: „jo-jo”
 
Zastanówmy się…., jaki jest największy sekret wszystkich reklamowanych diet?
 
Portret użytkownika Ela

Schudnij z Kaizen - czyli odchudzanie bez... odchudzania!


Schudnij z Kaizen Masz nadwagę? Wiesz już wszystko o cudownych dietach, magicznych ćwiczeniach i najnowszych dietach? Robi Ci się niedobrze na widok szczupłych modeli i modelek reklamujących nowe pigułki, herbatki, czy też nowy, lepszy sprzęt treningowy, tylko po to, aby na Tobie zarobić?

Tak? Zatem książka "Schudnij z Kaizen" jest właśnie dla Ciebie. Przeczytaj, jak autor - Jarosław Gibas - zrzucił kilkadziesiąt kilogramów (startując od wagi 137kg) tylko dlatego, że w końcu przestał się odchudzać!

Kaizen - to filozofia małych kroczków, wymyślona po to, aby zmiana była procesem ciągłym, nie zaś radykalnym. Zbyt gwałtownie wprowadzone rygory (czegokolwiek by nie dotyczyły) powodują wewnętrzny sprzeciw. To zjawisko jest powodem, dla którego po każdej sesji gwałtownego odchudzania pojawia się "efekt jojo", gdy odczuwamy zniechęcenie drakońską dietą lub nadmiernym obciążeniem ćwiczeniami fizycznymi.

Portret użytkownika Ela

Jak schudnąć skutecznie - Dziennik Diety (szczuplej dzień po dniu)


Dziennik diety - szczuplej dzień po dniuCzy wiesz, że w/g wyników badań naukowych, osoby prowadzące podczas stosowania diety zapiski, osiągały wyniki o ponad 50% lepsze od pozostałych?

Prowadzenie codziennych notatek jest jedną z podstawowych "pomocy", którymi posługują się specjaliści w dziedzinie żywienia. Kiedy więc zobaczyłam w księgarni książkę

"Dziennik diety - szczuplej dzień po dniu"

sięgnęłam po nią z dużym zainteresowaniem. Nie rozczarowałam się. Ta niezwykle poręczna książeczka, opracowana w formie wygodnego kalendarza, może być pomoca przy stosowaniu praktycznie każdego rodzaju diety.

Tydzień po tygodniu, dzień po dniu, poprowadzi Cię przez proces chudnięcia, wspierając Twój wysiłek w dążeniu do osiągnięcia idealnej wagi.

W "Dzienniku diety" znajdziesz porady dotyczące odchudzania, a także przepisy kulinarne na smaczne i zdrowe potrawy z wielu "superproduktów" czyli składników posiadających wyjątkowe walory odżywcze oraz smakowe.

Portret użytkownika Ela

Dieta idealna

Opublikowany w kategorii:

 

Dzisiejszy sposób odżywiania się odszedł daleko od zachowania idealnej równowagi składników odżywczyh. Nawet przestrzeganie zrównoważonej diety nie dostarczy nam wszystkich składników odżywczych.
We wsółczesnym świecie nie jest łatwo spełniać warunki zrównoważonej diety. Oczyszczanie i przetwarzanie żywności  przedłuża jej okrs przydatności do spożycia, dzięki czemu rośnie zysk, ale jest ona uboższa w składniki odżywcze. Przemysł spożywczy przyzwyczaił nas do jedzenia słodyczy. Ich sprzedaż rośnie, a im więcej ich jemy, tym mniej spożywamy innych węglowodanów.
 
Portret użytkownika Ela

Odchudzajmy się zdrowo

Opublikowany w kategorii:

Święta, święta i po świętach.

Święta nam szybko minęły, niestety niektórym z nas przytyło się trochę tu i ówdzie. A więc czas aby zrzucić te niepotrzebne kilogramy.
 
Od czego zaczniemy?
 
Hmmm, może najpierw od prawidłowej diety. Przez tych parę dni  kosztowania różnych ciast i słodkości, różnych dań nasz organizm zdążył się przyzwyczaić do podjadania, dlatego warto ustalić sobie 3 posiłki: śniadanie, obiad, kolację a między posiłkami włączyć warzywa, owoce, owocowe koktajle oraz starać się wyeliminować słodycze, można je zastąpić np. bakaliami tylko rozsądnie.
 
Portret użytkownika Ela

Co ciekawego w diecie


Jedzmy po 30 g orzechów przez pięć dni w tygodniu.
Spożywanie 30 g orzech ów przed obiadem to wspaniały sposób na  rozpoczęcie  posiłku i dostarczenie organizmowi odrobiny zdrowego tłuszczu. Należy ograniczyć się do 30 g dziennie ponieważ orzechy są wysokokaloryczne.

Przyjmujmy codziennie witaminę E i C działające przeciwutleniająco i odmładzająco.
Pokarmy zawierające witaminę C należy spożywać 3 razy dziennie. Każdego dnia powinniśmy spożywać ponad 1200 mg tej witaminy w pokarmach i uzupełnieniach.Dzienne spożycie witaminy E powinno wynosić 400j.m. Witaminę E należy spożywać z odrobiną tłuszczu dla lepszego wchłaniana.

 

Kobiety powinny spożywać 1200 mg wapnia  dziennie w pokarmach lub uzupełnieniach, a mężczyźni 1000 mg dziennie. Na każdą godzinę aktywności fizycznej i każde sześć puszek napojów gazowanych  spożywamy dodatkowo 200 mg. Codziennie należy spożywać 400 j.m witaminy D lub przebywać na słońcu 10-20 min.

 

Portret użytkownika Ela

Dieta Śródziemnomorska

Opublikowany w kategorii:

Dieta śródziemnomorska uważana jest za najzdrowszą dietę spośród diet naturalnych. Badania dowodzą, że wpływa ona na zmniejszene zagrożenia chorobami  powstającymi na tle wadliwego żywienia. Mieszkańcy basenu Morza Śródziemnego znacznie rzadziej chorują na choroby cywilizacyjne, ponieważ w diecie śródziemnomorskiej przewarzają warzywa, owoce, pełnoziarniste produkty zbożowe, strączkowe oraz ryby        i owoce morza, również regionalne sery np. feta i fermentowane produkty mleczne. Do przygotowania potraw wykorzystuje się zsnek, cebulę, zioła oraz oliwe z oliwek zamiast masła i innych tłuszczów pochodzenia zwierzęcego. Z menu wyklucozne jest mięso wieprzowe, zamiast niego preferowany jest drób i mięso baranie spożywane z umiarem. Do posiłków podaje się czerwone  wytrawne wino.

Portret użytkownika Ela

Zdrowe tłuszcze


W reklamach tłuszcze tj. margaryna przedstawiane są jako zdrowe? Ale czy rzeczywiście? Co tak właściwie wiemy o nich?, czym jest rafinacja i jakie to ma dla nas konsekwencje zdrowotne?

Dla człowieka najzdrowsze są tłuszcze nienasycone. Organizm niestety nie jest w stanie ich wytwarzać, dlatego musimy dostarczać ich z pożywieniem. Niezbędne Nienasycone Kwasy tłuszczowe są nietrwałe oraz wrażliwe na światło i temperaturę. Wszelkie smażenie, pieczenie powoduje zmianę w ich budowie, powstają tzw. Wiązania TRANS, które są szkodliwe dla organizmu.
 
W sprzedaży oferuje się klientom oleje rafinowane czyli takie, które są poddawane wysokim temperaturom,  mają długą datę ważności i są pozbawione wszelkich witamin.
 
 
Portret użytkownika Ela

Jak być piękną na wiosnę


Wiosna to czas kiedy wszystko budzi się do życia. Wszystko zakwita, dni stają się dłuższe, robi się cieplej. Każdy z nas stawia sobie na pewno jakieś wymagania jeśli chodzi o zdrowy tryb życia. Jedni chcą zgubić kilka kilogramów po długiej zimie, inni poprawić kondycję, jeszcze inni zadbać o piękną skórę, stać się bardziej atrakcyjni.

Piękna pogoda sprzyja naszej urodzie. Po pierwsze aż chce nam się żyć, cokolwiek robić, mamy więcej energii.

Chcąc zachwycić swoim wyglądem nie tylko należy używać odpowiednich kosmetyków, ale możesz również skomponować swój jadłospis tak, by dostarczyć organizmowi niezbędną dawkę witamin i składników mineralnych, które odżywią i wzmocnią skórę od wewnątrz.

 

Witamina B6

Rozbija tkankę tłuszczową

Odgrywa bardzo duża role w metabolizmie  tłuszczów i białek. Dlatego jest niezbędna przy odchudzaniu.

Dużo witaminy B6 występuje w: drożdżach, kiełkach pszenicy, kukurydzy, otrębach, wątrobie, kapuście, rybach, marchwi, owocach.

Na co dzień powinny pamiętać o niej wszystkie osoby dbające o linię

Mangan

Usprawnia przemianę materii.

Mangan jest bardzo ważnym składnikiem i aktywatorem enzymów trawiennych. Usprawnia proces przemiany materii i oczyszcza organizm z toksyn. Odgrywa ważna role zwłaszcza w spalaniu węglowodanów oraz tłuszczów.

Najcenniejszymi źródłami manganu są: ziarna zbóż, orzechy, rośliny strączkowe, szpinak, buraki, jarmuż, borówki, banany, jeżyny

Fosfor

Przyśpiesza spalanie tłuszczu.

Fosfor bierze udział w procesie uzyskiwania oraz przemiany energii. Uwalnia ja z białek, węglowodanów i tłuszczów. Odgrywa ważną role w prawidłowym funkcjonowaniu nerek oraz wydalaniu z organizmu nadmiaru wody i szkodliwych produktów przemiany materii.

Fosfor znajdziemy w następujących produktach: ananasie, grejpfrutach, figi, morelach, rybach, owocach jagodowych, serach żółtych, topionych

Cynk

Wspomaga odnowę naskórka.

Cynk to pierwiastek śladowy, który pomaga w prawidłowym funkcjonowaniu  i odbudowie wierzchniej warstwy naskórka. To właśnie dzięki niemu drobne ranki  i skaleczenia goją się szybciej , nie mamy problemów z trądzikiem i tworzeniem się wrzodów. Cynk jest również zaliczany do grupy silnych przeciwutleniaczy. – skutecznie zwalcza działanie wolnych rodników.

 

Cenne źródła cynku to: otręby, orzechy i kiełki pszenicy, cebula, czosnek, nasiona dyni, słonecznika, groch, żółtka jaj, wątroba wołow

Witamina H

Zapobiega kłopotom z cerą.

Jest substancją, która umożliwia zachowanie zdrowego wyglądu, jej brak w organizmie może objawiać się różnymi kłopotami z cerą: skóra na twarzy zbytnio się przetłuszcza i pojawiają się na niej ropne wykwity lub ulega przesuszeniu. Brak witaminy H może spowodować łuszczenie się naskórka na dłoniach, ramionach, rękach i nogach.

Witamina H występuje w kalafiorach, kwaszonej kapuście, grochu, ziarnach pszenicy, drożdżach, wątróbce, żółtkach jaj oraz grzybach

Witamina A

Przywraca skórze gładkość.

Występuje w produktach zwierzęcych jako retinol, a w roślinach jako prowitamina A. Pomaga w utrzymaniu prawidłowego stanu skóry oraz wrażliwych błon śluzowych. Witamina A zaliczana jest do przeciwutleniaczy. 

Wzmacnia odporność, przyspiesza gojenie

 

Bogate w witaminę A są warzywa o kolorze pomarańczowym, zielonym, żółtym, wątroba, masło, żółtko jaj, sery, ryby, mleko.

Witamina E

Najwspanialszy eliksir młodości.

Poprawia elastyczność i miękkość naskórka, działa nawilżająco, wpływa na mikrocyrkulację krwi w tkankach, dzięki czemu skóra ma zdrowy koloryt. Zmniejsza wrażliwość skóry na promieniowanie, zwalcza wolne rodniki i zmniejsza blizny pozostające po ranach.

Witaminę E znajdziemy w kiełkach zbóż, warzywach liściastych, olejach roślinnych, grochu, owocach dzikiej róży, otrębach, rybach..

Witamina B1

przeciwdziała łojotokowi.

Dzięki niej paznokcie są zdrowe i mocne.

 Bierze udział w przemianie węglowodanów, gospodarce wodnej, oddychaniu tkankowym, utlenianiu kwasu mlekowego, wchodzi w skład wielu enzymów

Dużo witaminy B1 występuje w: drożdżach, chlebie razowym, kaszach, warzywach liściastych, drobiu, fasoli

Kwas pantotenowy

Pobudza cebulki włosowe.

Występuje prawie we wszystkich pokarmach w formie soli zasadowej. Jest przydatny przy likwidowaniu  schorzeń skóry głowy, również pobudza do pracy  cebulki włosów.

 

Kwas pantotenowy znajdziemy  w otrębach, płatkach owsianych, chlebie razowym, jajach, wątrobie, rybach, drobiu

 

 

Tak w ramach ciekawostek warto wiedzieć, że napar z pokrzywy wzmacnia włosy i paznokcie.

Wpływa również na hemoglobinę dzięki zawartości żelaza, oczyszcza organizm z toksyn.

Ta herbatka ma doskonałe właściwości kosmetyczne. Dzięki zawartości witaminy A, B2, C, E i K oraz manganu, krzemu, potasu,  magnezu i fosforu zapobiega wypadaniu i łamaniu paznokci.

 

W jaki sposób można ją przygotować

2 pełne łyżki stołowe suszonych liści pokrzywy wrzucamy do garnuszka i zalewamy wrzątkiem.

Przykrywamy i odstawiamy na 15 minut do naciągnięcia

Przecedzamy przez sitko. Taki napar pijemy 2-3 razy dziennie między posiłkami

 

Z kolei napój z dzikiej róży to prawdziwa skarbnica witamin i pierwiastków mineralnych.  Zawiera witaminę C, A, E. Taka herbatka działa bardzo wzmacniająco na organizm.

Sposób przygotowania

Około 6 dag suszonych owoców dzikiej róży zalewamy  litrem przegotowanej wody. Przykrywamy i zostawiamy na noc. Tuz prze wypiciem napój przecedzamy.

 

Subskrybuje zawartość