Soczewica

Portret użytkownika Ela
Opublikowany w kategorii:

Soczewica jest ulubionym produktem wegetariańskim, jednak każdy z nas powinien przekonać się do tej rośliny. Dzięki wysokiej zawartości białka oraz skrobi soczewica jest źródłem budulca mięśni. Dostarcza również energii całemu organizmowi. Roślina ta jest idealnym surowcem do zup, dipów, sałatek, gulaszu.
Czy wiesz, że soczewica dzięki dużej zawartości potasu wspomaga leczenie oraz  zapobiega nadciśnieniu tętniczemu?
 
Zawiera również błonnik, który  sprzyja redukcji  "złego cholesterolu". Ta wspaniała roślina również pomocna jest w leczeniu anemii ze względu na zawartość żelaza, kwasu foliowego i witaminy B12.
Również osoby, które próbują zrzucić parę kilogramów powinny włączyć do swojej diety ten produkt.
Spora ilość błonnika znajdująca się w tej roślinie wypełnia żołądek i na długo daje uczucie sytości. Zmniejsza również apetyt na różne słodkości.
Średnia wartość odżywcza ugotowanej (bez soli) soczewicy w 100 g
 
 
Wartość energetyczna - 116 kcal
Białko ogółem - 9,02  g
Tłuszcz - 0,38  g 
Węglowodany - 20,13  g (w tym cukry proste 1,80)
Błonnik - 7,9 g
Witaminy
Witamina C – 1,5 mg
Tiamina – 0.169 mg
Ryboflawina – 0.073 mg
Niacyna - 1.060  mg
Kwas pantotenowy - 0,157 mg
Witamina B6  - 0.178 mg
Kwas foliowy -  181 μg
Witamina A – 8 IU
Witamina K - 1,7 μg
 
Minerały
Wapń – 19 mg
Żelazo  - 3,33 mg
Magnez  - 36 mg
Fosfor - 180 mg
Potas  - 369 mg
Sód – 2 mg
Cynk  - 1,27 mg
 
Przepis
Sałatka indyjska z soczewicą (2 porcje)
100 g soczewicy zielonej
50g makaronu sojowego
4 plastry żółtego sera
1 czerwona papryka
 
przyprawy: olej, curry, imbir, pieprz ziołowy i zwykły.
Soczewicę ugotować z dodatkiem curry. Makaron ugotować zgodnie z przepisem na opakowaniu. Ser pokroić w małą kostkę, paprykę w paski. Wszystko wymieszać. Zrobić sos z niewielkiej ilości wody i oliwy lub oleju, rozpuścić przyprawy. Wymieszać go z sałatką . Doprawić do smaku solą.
Smacznego.
 
Źródło danych: USDA National Nutrient Database
 
 
Portret użytkownika Renia

Mniam

Uwielbiam czerwona soczewicę.

Portret użytkownika Klara

Świetny przepis, bo zawiera

Świetny przepis, bo zawiera curry, które uwielbiam;) do soczewicy zaczęłam przekonywać się jakiś czas temu i jestem oczarowana, jest bardzo smaczna;) Pozdrawiam, Klara.

Portret użytkownika zatrzymajzdrowie

Od dłuższego czasu korzystam

Od dłuższego czasu korzystam z bogatych właściwości soczewicy. Często gotuje potrawy, które smakują całej mojej rodzinie.

Portret użytkownika kamaladysz

http://www.tlumaczenia.waw.pl/

bardzo lubię soczewicę! właściwie można ją dorzucić do każdej zupy albo zrobić na jej bazie coś ala gulasz.

Portret użytkownika HealthyTime

Przepis rzeczywiście świetny!

Przepis rzeczywiście świetny! Polecam różne inne dania z soczewicy ;) Również pozdrawiam

Portret użytkownika Selz

Szczerze mówiąc ja jakoś

Szczerze mówiąc ja jakoś specjalnie nigdy nie przepadałam za soczewicą... no ale w obliczu tego, jak wartościowym jest produktem chyba będę musiała się przekonać ;)