ZDROWE DIETETYCZNE PRZEKĄSKI

Portret użytkownika Ela
Opublikowany w kategorii:

 

ZDROWE DIETETYCZNE PRZEKĄSKI… TO NIE GRZECH!

Będąc na diecie odchudzającej, wcale nie trzeba odmawiać sobie wszystkiego, co pyszne i słodkie, bo… Pyszne i słodkie to – wbrew pozorom – nie zawsze kaloryczne, pyszne i słodkie to nie wyłącznie pączki czy mleczna czekolada z nadzieniem. Pyszne i słodkie może być także dietetyczne i zdrowe! Nie musimy więc rezygnować z przyjemności, gdy chcemy zrzucić zbędne kilogramy. Wystarczy tylko, że w odpowiedni sposób przygotujemy sobie te przyjemności sami. Oto proste pomysły na smaczne dietetyczne przekąski

 

Dietetyczne przekąski z błonnikiem

Potrzebne będą:
płatki owsiane (w dowolnej ilości), odrobina oliwy z oliwek, słodkie jabłka (w dowolnej ilości), jogurt naturalny, cynamon i cytryna (do smaku).

Oto, co robimy…
Płatki owsiane wsypujemy do salaterki lub głębokiego talerza (wybór naczynia zależy tu od preferowanej przez nas ilości płatków) i skrapiamy je oliwą. Odstawiamy na trochę (może być na przykład na kwadrans). Chodzi o to, by płatki nasiąkły nieco i zmiękły. Następnie obieramy jabłka i ścieramy je na grubej tarce – może być wprost do naczynia żaroodpornego – będziemy mieć mniej zmywania. Skrapiamy je sokiem z cytryny, jeśli chcemy, aby smak naszej przekąski nabrał nieco charakteru, lub tylko posypujemy starte jabłka cynamonem, jeżeli kwaskowy posmak miałby nam przeszkadzać. Gdy płatki są już wystarczająco miękkie, wsypujemy je na jabłka. Naczynie żaroodporne z tak przygotowaną zawartością wstawiamy do rozgrzanego piekarnika. Całość ma się zapiec przybierając złoty kolor. Przekąskę podaje się na zimno lub na gorąco, polewając ją jogurtem naturalnym. Jest słodko, smacznie, zdrowo i dietetycznie!

Każdy, kto tego spróbuje, ma wrażenie, że zajada się pysznym ciastem, tymczasem dostarcza swojemu organizmowi duże ilości zbawiennego dla odchudzających się błonnika, który zawarty jest w płatkach owsianych. Jabłka i błonnik poprawiają procesy trawienne. Mamy spowolnione wchłanianie cukrów przy jednoczesnym zapewnieniu uczucia sytości… Czego chcieć więcej?

Zdrowe przekąski z witaminami

Potrzebne będą:
dowolne owoce, orzechy, rodzynki i jogurt naturalny (do smaku).

Oto, co robimy…
Kroimy owoce w kostkę, jak na sałatkę, i mieszamy je w salaterce. Mogą to być wybrane owoce cytrusowe (na przykład mandarynki, kiwi, ananas), jabłka i banany… albo inny zestaw, który akurat mamy pod ręką – pełna dowolność. Mieszamy wszystko i odstawiamy na 20 – 30 minut do lodówki, aby owoce puściły sok i smaki się wymieszały. Następnie dorzucamy – wedle gustu – orzechy włoskie i / lub rodzynki. Mieszamy i znów odstawiamy, aby sałatkę dobrze schłodzić. Podajemy z jogurtem naturalnym lub (dla odrobiny szaleństwa) polaną kieliszkiem ajerkoniaku.

Tajemnicą tej przekąski jest to, że smakuje naprawdę słodko, choć nie dodaje się tu ani trochę cukru. Mamy owoce w czystej, nieobrobionej postaci, co sprawia, że bomba witaminowa zadziała z pełną siłą na nasz organizm. Sałatka owocowa bywa co prawda kaloryczna (zwłaszcza, jeśli będą w niej awokado, banany, winogrona…), ale jest za to bardzo energetyczna. Nie trzeba zjeść jej dużo, aby czuć się i sytym i orzeźwionym i pełnym wigoru jednocześnie. Dodatkowo, mamy w niej orzechy, które jako źródło witaminy E, dodadzą nam odporności i witalności. Takie kalorie warto sobie zafundować. Będziemy wyglądać i czuć się lepiej!

 

Artykuł napisany przy współpracy z szpitalem Medicover w Warszawie.