Przecież się nie objadam!

Portret użytkownika Ela
Opublikowany w kategorii:

 

Przecież się nie objadam! Jem bardzo mało, unikam słodyczy, staram się jeść pięć posiłków dziennie tak jak zalecają dietetycy, swój ostatni posiłek kończę dwie, trzy godziny przed snem. I ciągle mam nadwagę.

Z takimi problemami boryka się coraz więcej osób.
Co więc powinniśmy robić?.....

 

Francuski lekarz i dietetyk dr Alan Delabose, na podstawie badań  nad wydzielaniem rozmaitych substancji, enzymów i hormonów potrzebnych do przetwarzania  zjadanego pożywienia w energię, opracował plan chronodiety Okazało się bowim, że nasz organizm uruchamia odpowiednie procesy  trawienne reagując, nie tylko na to, co wyląduje w przewodzie pokarmowym. Ma  również swoje biologiczne  ustalone preferencje i o różnych porach wydziela  nzymy potrzebne do trawienia  rozmaitych grup produktów: tłuszczów, białek i wglowodanów. Jeśli zjemy ciastko, wtedy, gdy nasz organizm nastawi się na trawienie tłszczów, to nie przetworzymy tego na energię, a jedynie odłoży się nam w tkance tłuszczowej na brzuszku lub bioderkach.

Grunt to śniadanie.

Jest takie przysłowie: "Śniadanie jedz jak król,obiad jak książę, kolację jak żebrak".
Zupa mlczna na śniadanie, słodki rogalik, czy drożdżówka lub bułka z dżemem raczej odpada, ponieważ jedzenie bogatych w cukry produktów rano rozregulowuje wydzielanie insuliny na cały dzień, a to droga nie tylko do nadwagi, ale również do cukrzycy typu II. Na cos słodkiego można sobie pozwolić popołudniu , kiedy organizm wydziela najwięcej insuliny ok16.00, ale to w cale nie znaczy, że mamy się bezkarnie obrzerać ciastkami, czekoladą lub batonami. Chronodieta respektuje zasady racjonalego żywienia, dodając jednak wiedze o dobrych porach na jedzenie różnych produktów.

7.00 - 9.00
Pora na solidne śniadanie, ponieważ organizm intensywnie wydziela lipazy - enzymy odpowiedzialne za trawienie tłuszczów. Na śniadanie warto zjeść nabiał, biały, lub żółty ser, jajko na miekko lub jajecznicę. Można równiesz zjeść wędlinę lub kawałek pieczonego mięsa. Do tego dwie kromki pełnoziarnistego chleba  z masłem. Unikamy słodkich bułek, słodkiej kawy lub herbaty.

12.00 - 14.00
Popołudnie, to czas najwyższej ktywności proteaz - substancji trawiących białka. Pora na obiad, który powinien być dość obfity, złożony z białek, węglowodanów, ale niezbyt tłusty. Chude, grillowane lub pieczone mięso, np. cielęcina lub drób, a także ryby z dodatkiem makaronu lub ryżu lub ziemniaków oraz porcje warzyw, gotowanych, grillowanych lub surowych. sałatki powinny być podawane z niewielką ilością tłuszczu roślinnego. Lepiej w tym czasie unikać tostów czy kanapek.

16.00
W tym czasie podnosi się poziom insuliny. Rośnie zapotrzebowani na cukry. Jeśli w tym czasi czego s nie zjemy będziemy mieli kłopoty z koncentracją i wydolnością umysłową. Warto zjeść przekoąske z owoców, która dostarczy porcji glukozy i energii na popołudnie. Można również sięgnąć po garśc orzechów, pestek lub 2-3 kawałki gorzkiej czekolady

18.00 - 19.00
Wieczorem aktywnośc enzymów trawiennych słabnie, to co zjemy jest rozkładane bardzo wolno, gorzej się wchłania i w dużej części ląduje w zapasie.. Dobra jst ciepła kolacja, na którą składa się pieczone chude mięso lub ryba i warzywa na parze. Rezygnujemy jednak w bogatych w skrobię roślin strączkowych, buraków czy brukselki. Lpsza będzie papryka, pomidor, bakłażon, ogórek czy rzodkiewka.

 

Portret użytkownika TwojaTarczyca

Sama prawda

Stosuję się już jakiś czas do powyższego rozkładu. Mniej więcej i na oko oczywiście, ale jeśli choć na parę dni zmienię odżywianie na nieregularne, z podjadaniem między posiłkami, to organizm kompletnie mi się rozstraja. Boli mnie brzuch, gorzej mi się zasypia, widać, że coś jest nie tak. Dlatego staram się jadać regularne, pożywne i rozsądne posiłki.

A jeśli chodzi o pierwszy akapit, to czasami, aby być pewnym, że przyczyną dlaczego nie chudniemy jest zła dieta, warto również zrobić sobie kontrolne badania krwi. Czasami kłopoty z wagą mogą brać się z zaburzeń pracy tarczycy. Zapraszam na bloga http://twojatarczyca.blogspot.com/ , gdzie można poczytać więcej!