Pokarmy, które chronią serce

Portret użytkownika Ela

Pokarmy bogate w antyoksydanty.

Spośród witamin A, C i E to witamina E najlepiej chroni serce, jest obecnie stosowana w kardiologii.

Obfitują w nią olej słonecznikowy i rzepakowy, kakao czy szpinak.

Witamina C wzmacnia ochronę serca - dostarczana w formie naturalnej, a więc bardziej aktywniej. Jest obecna w kiwi, czarnej porzeczce, zilonej sałacie, pietruszce.

Beta karoten, prekursor witaminy A, znajduje się w machewce, moreli, pomidorze, mango, szpinaku, pietruszce.

Wszystkie te produkty stanowią naturalna ochronę serca, układu krwionośnego, cisnienia i krążenia mózgowego.

Ochronne tłuszcze

Ochronnie działaja na serce również pokarmy bogate w nienasycone kwasy tłuszczowe: oleje roślinne, w tym z rzepaku, oliwa z oliwek, plej lniany, a także ryby z zmnych mórz bogate  w kwasy omega-3, czyli sardynka, makrela, łosoś, tuńczyk.

Warzywa

Czosnek i cebula są już od czsów  antycznych znane i stosowane w zapobieganiu chorobom serca.

Kożystny wpływ na serce wywiera również wino, ale oczywiście w niewielkich ilościach.

Pokarmy, które zagrażają sercu

Należą do nich produkty bogate w tłuszcze nasycone (tłuste mięsa, wędliny, smalec, podroby, wyroby garmażeryjne, fast foody, żywność wysoko przetworzona.

Spożywajmy zatem warzywa, owoce, chude mięsa i wędliny, nasiona, orzechy i produkty jak najbardziej naturalne.

Portret użytkownika Mysia

Witamina D

Ja na stronie www.witaminad.info dowiedziałam się że bardzo dobra dla serca jest ogólnie witamina d I od tamtej pory sobie nawet ja zakupiłam bo warto się wzmacniać :)