Odchudzajmy się zdrowo

Portret użytkownika Ela

Święta, święta i po świętach.

Święta nam szybko minęły, niestety niektórym z nas przytyło się trochę tu i ówdzie. A więc czas aby zrzucić te niepotrzebne kilogramy.
 
Od czego zaczniemy?
 
Hmmm, może najpierw od prawidłowej diety. Przez tych parę dni  kosztowania różnych ciast i słodkości, różnych dań nasz organizm zdążył się przyzwyczaić do podjadania, dlatego warto ustalić sobie 3 posiłki: śniadanie, obiad, kolację a między posiłkami włączyć warzywa, owoce, owocowe koktajle oraz starać się wyeliminować słodycze, można je zastąpić np. bakaliami tylko rozsądnie.
 
 
Na śniadanie proponuje płatki owsiane z owocami. To bardzo zdrowy, pożywny a zarazem  smaczny posiłek.  Proponuję ugotować owsiankę na wodzie, zmiksować, a następnie dodać owoce wg uznania. Ja osobiście w sezonie zimowym dodaję banana, gruszkę, śliwkę suszoną (zmiksowaną) lub jabłko (starte na tarce).
Na obiad polecam pstrąga świeżego, upieczonego w sosie pomidorowym, do tego surówkę z brokułów i pestek słonecznika (przepis podaję poniżej) oraz kaszę gryczaną ugotowaną na sypko.
Na kolację 2 kromki razowego chleba posmarowane oliwą z oliwek z pastą z sera białego rzodkiewki i szczypiorku, na to ogórek kiszony i pomidor.
Oczywiście między posiłkami można sobie zrobić koktajl owocowy z jogurtem naturalnym lub mix warzywny (warzywa zmiksować w blenderze, doprawić, delikatnie podgrzać i podawać w formie zupy. Nie dodawać śmietany. Jeśli czujemy się głodni, możemy chrupać nasiona słonecznika lub dyni. Zalecam również przed posiłkiem zjeść 4-5 orzechów włoskich.
Dietę warto połączyć z aktywnością fizyczną.
 
Dlaczego powinniśmy ćwiczyć?
 
Badania kliniczne dowiodły, że regularne ćwiczenia fizyczne obniżają poziom insuliny we krwi, poprawiają metabolizm, zapobiegają dużym wahaniom insuliny we krwi. Udowodniono również, że ćwiczenia obniżają poziom trój glicerydów we krwi.
Ćwiczenia mogą również zmniejszyć ryzyko chorób serca. Regularny wysiłek fizyczny poszerza i  zwiększa  elastyczność tętnic wieńcowych, którymi krew płynie do serca, poza tym regularne ćwiczenia  zmniejszają ryzyko tworzenia się zakrzepów w tętnicach wieńcowych (które są przyczyną zawału). Ćwiczenia również obniżają wysokie ciśnienie i zmniejszają ryzyko chorób serca i układu krążenia.
Pamiętajmy również, że ruch jest jedną z najlepszych recept na rożne dolegliwości. Regularny wysiłek fizyczny może zmniejszyć stres i polepszyć samopoczucie psychiczne, poprawić jakość snu, trawienie i funkcjonowanie płuc, a także zmniejszyć ubytek tkanki kostnej i spowolnić zmiany fizyczne związane ze starzeniem się.
 
 
Przepis na sałatkę z brokułów i słonecznika
 
1/2 szkl. oliwy
2 duże brokuły pokrojone
średnia cebula pokrojona w kostkę
2 duże marchewki pokrojone w kostkę
1/2 szkl. słonecznika, orzechów lub pestek dyni
 
Cebulę, pestki lub orzechy podsmażyć , dodać ugotowaną marchew, brokuły. Wymieszać przyprawić pieprzem i odrobiną soli.
 
Portret użytkownika barteq

Dieta i ruch -> biegajmy

Każda dieta powinna zawierać elementy ruchu. Najlepsze są te najprostsze, dlatego warto biegać, dla samego siebie i dla zdrowia. Biegajmy mądrze, wg jakiegoś treningu. Świetne wprowadzenie można znalezc na: jak-biegac.pl

Portret użytkownika Ela

Odpowiednia dieta i ćwiczenia

Odpowiednia dieta i ćwiczenia na masę dają dobre rezultaty wysyłam linka ze szczegółami http://www.itrening.pl/dieta-na-mase/

Portret użytkownika Michał

Dieta

A jakaś zdrowa dieta na przytycie?;)