Naturalne środki obniżające poziom cholesterolu

Portret użytkownika Ela

Naukowcy twierdzą, że wzrostowi stężenia cholesterolu sprzyja niedobór pewnych witamin i soli mineralnych.

Jak obniżyć cholesterol?

Witamina E. Zapobiega utlenianiu przez wolne rodniki cząsteczek złego cholesterolu. Najnowsze badania dowodzą, że dopiero w takiej postaci przenika on do wnętrza ścian naczyń krwionośnych, co sprzyja tworzeniu się blaszek miażdżycowych.

Witamina C. Podobnie jak witamina E jest bardzo silnym przeciwutleniaczem, zwalcza wolne rodniki, wzmacnia naczynia i uelastycznia naczynia krwionośne.

Witaminy  grupy B. Są niezbędne do produkcji enzymów, które odpowiadają za poziom cholesterolu

Magnez. Zapobiega tworzeniu się złogów cholesterolowych w tętnicach.

Chrom. Sprawia, że pobieramy  mniej złego cholesterolu z przetworzonej żywności i zwiększa  ilość dobrego we krwi.

Jeżeli nie jesteś pewna/y czy twoja dieta zawiera odpowiednią ilość tych składników sięgnij po suplementy uzupełniające dietę.

Stosując dietę niskotłuszczową można obniżyć poziom cholesterolu. Warto również pamiętać o produktach takich jak:

Czosnek. Oczyszcza tętnice, redukuje ilość cholesterolu, zwłaszcza złego. Zawiera substancje pobudzające wytwarzanie  glutationu – aminokwasu, który jest skutecznym przeciwutleniaczem. Zaleca się 1 ząbek czosnku dziennie, lub czosnek w kapsułkach.

Karczochy obfitują w cynarynę, substancję, która ma silne właściwości żółciopędne. Zmusza organizm do zwiększonej produkcji żółci, do której zużywa dużo cholesterolu. Dzięki temu mniej trafia go do krwi.

Soja. Jest silnym antyoksydantem, dzięki czemu zapobiega utlenianiu się złego cholesterolu. Zmniejsza aktywność enzymu, który jest niezbędny do produkcji cholesterolu, zawiera fitoestrogeny, obniżające jego poziom.

Dynia. Wysuszone nasiona  (pestki) oraz olej z nich  zawierają beta-sitosterole i fitosterole, które zmniejszają wchłanianie cholesterolu z jelit.

Wiesiołek. Olej z nasion wiesiołka zawiera wielonienasycone kwasy tłuszczowe, które skutecznie zapobiegają utlenianiu się cholesterolu.

Oliwa z oliwek. Obfituje w jednonienasycone kwasy tłuszczowe. Inne oleje roślinne zawierające zawierające wielonienasycone kwasy tłuszczowe, tylko obniżają LDL, natomiast oliwa zwiększa również stężenie  HDL.

Jabłka. Zawierają dużo pektyny – rozpuszczalnej formy błonnika, który obniża poziom cholesterolu we krwi. Błonnik wiąże w jelitach  zawierające cholesterol kwasy żółciowe i usuwa je z organizmu. Zaleca się spożywać 2 jabłka dziennie, a dodatkową zaletą tych owoców jest również fakt, ze regulują stężenie cukru we krwi.

Sok pomarańczowy. Zwiększa stężenie cholesterolu HDL. Wystarczy pić szklankę dziennie świeżo wyciśniętego soku z pomarańczy.

Portret użytkownika Gość

Na stronie

Na stronie http://www.naturala.pl/tag/154/sposoby_na_cholesterol znajdziecie więcej informacji na ten temat.

Portret użytkownika Marcin

Na temat czosnku.

Bardzo fajny artykuł, ale co do tego że czosnek obniża cholesterol, to zdania są podzielone. Ponadto badania amerykańskich naukowców z 2006 roku pokazały, że spożywanie czosnku jak i jego preparatu w formie suplementu nie miało żadnego wpływy na zmianę którejkolwiek z frakcji cholesterolu u badanych. Jednak i tak warto spożywać czosnek ze względu na jego inne prozdrowotne właściwości.

Portret użytkownika Gość

Poziom cholesterolu we krwi

Poziom cholesterolu we krwi obniża betaglukan zawarty w owsie, na jego bazie powstał Betalip, przyjmowałam ten suplement jakiś czas gdy miałam podwyższony cholesterol.

Portret użytkownika Gość

Po prawie 3 tyg stosowania

Po prawie 3 tyg stosowania Betalipu wraz z ćwiczeniami mogę się pochwalić, że zrzuciłam 2,5 kilo. Oczywiście dalej będę dążyć do lepszego wyniku. Pytanie do osób, które stosują suplement czy powinnam robić przerwy pomiędzy opakowaniami?