Nadwaga u dzieci

Portret użytkownika Ela
Opublikowany w kategorii:

Co by było, gdybyś się dowiedziała, że dziecko cierpi na chorobę, przez którą może krócej żyć albo zachorować na serce, cukrzycę, mieć problemy z oddychaniem i bóle kręgosłupa?
 
Oczywiście zrobiłabyś wszystko, żeby jej zapobiec.Tymczasem bardzo mało ludzi uświadamia sobie, że wśród młodzieży już szerzy się epidemia takiej właśnie choroby - otyłości. Około 20% dzieci w wieku 6-17 lat już ma nadwagę albo grozi im otyłość. Otyłość prowadzi do cukrzycy, nadciśnienia tętniczego, chorób serca, bezsenności, a także schorzeń kości i stawów.
Otyłość poza poważnymi dolegliwościami fizycznymi może sprawić ból emocjonalny.
 
 
Dziecku możesz pomóc już w chwili, w której zdasz sobie sprawę z tego, że ma nadwagę. Pierwszym krokiem jest zaplanowanie na nowo diety, nie tylko dla dziecka, ale i dla całej rodziny.
Nie śpiesz się. Kontrolowanie wagi ciała to wysiłek, który trwa przez całe życie, podstawę stanowią niewielkie zmiany w diecie, do których organizm przyzwyczaja się w miarę upływu czasu. Chwilowe diety odchudzające nie działają. Zamiast stosować diety należy zdrowo się odżywiać. Utrata masy ciała nie powinna być większa niż 0,5 -1 kg na tydzień.
 
Nie pozwalaj dziecku aby zastępowało posiłek bezwartościowymi przekąskami. Rodzice powinni decydować o tym , co dzieci jedzą.
 
Serwuj wodę mineralną i pamiętaj, że przeźroczyste napoje gazowane i soki zawierają mnóstwo kalorii, a niewiele składników odżywczych. Pamiętaj, że pijąc przeźroczyste napoje gazowane "wzbogacasz" muszlę klozetową w cenne składniki mineralne i witaminy (wszystkie napoje kolorowe i gazowane wypłukują z organizmu najcenniejsze składniki).
Zadbaj aby twoje dzieci jadły świeże warzywa i owoce. Używaj odtłuszczonego nabiału, serwuj chude mleko, chudą śmietanę itp. Jedzcie drób zamiast ociekających tłuszczem kawałków mięsa. Zachęć dziecko do ruchu zapisując go na zajęcia sportowe, gry zespołowe, salsę, basen, czy inne. Dzięki temu dziecko nie tylko schudnie, ale również wzmocni kości