Mikroalgi

Portret użytkownika Ela

 
Niektóre algi, szczególnie mikroalga, spirulina, chlorella oraz sinica, zawierają więcej chlorofilu niż jakiekolwiek inne pożywienie, a ilość, ta może się podwoić w zależności od warunków w jakich roślina się rozwija. Mikroalgi mają unikalne właściwości odżywcze. Suszona postać mikroalg jest najpopularniejsza na rynku  i oprócz wysokiej zawartości chlorofilu, jest najbogatszym źródłem białka z pośród wszystkich pokarmów roślinnych i zwierzęcych, beta-karotenu oraz kwasów nukleinowych. Obfitość kwasów nukleinowych  DNA i RNA wspomaga odnowę komórek i opóźnia procesy starzenia. Jednakże zbyt duże ilości tego kwasu są szkodliwe, gdyż przyczyniają się do wzrostu poziomu kwasu moczowego w organizmie. Z kolei kwas moczowy wypłukuje wapń oraz jest przyczyną kamieni nerkowych czy podagry. Tego rodzaju problemy wynikające ze stosowania mikroalg zasadniczo nie występują, ponieważ ich standardowe dawki zawierają bezpieczne ilości kwasów.
 
Urząd do spraw Żywienia i Lekarstw w Stanach Zjednoczonych nie zatwierdził oficjalnie mikroalg w celach leczniczych, ale wiele korzyści, które przypisują im lekarze z Japonii i innych krajów, wskazując jasno na ukrytą w nich niezwykłą siłę odżywczą. W ostatnich latach mikroalgom poświęca się wiele prac naukowych ponieważ, ponieważ mikroorganizmy te zawierają tak silne przeciwgrzybicze i przeciwbakteryjne substancje biochemiczne, jak żadna inna roślina czy zwierzę.
 
Spirulina
Niebieskozielona mikroalga spirulina odżywia i tonizuje, pomaga zwalczyć niedobory, ale jednocześnie dzięki wysokiej zawartości chlorofilu działa oczyszczająco. Jej składniki SA lekkostrawne  i łatwo przyswajalne. Większość białek spiruliny występuje w formie bili protein, które zostały wstępnie przetrawione przez samą algę. Spora ilość węglowodanów jest rozłożona na ramnozę , a ich niewielką lecz ważną część stanowi glikogen. Substancje te zaraz po spożyciu zapewniają wysoki poziom energii. Te specyficzne formy białek w spirulinie mogą zażywać osoby, które mają problem z nadwagą , cukrzycą, mają hipoglikemię lub nowotwór, czy artretyzm i inne choroby zwyrodnieniowe – odniosą korzyści ze względnie wysokiej jakości białka spiruliny. Oczywiście obok białka w spirulinie występuje beta-karoten, chlorofil, kwas GLA i wiele innych składników odżywczych. Codziennie spożywanie białka w formie mikroalg , w ilościach 10-15 g dziennie może zaspokoić potrzeby organizmu , do tego stopnia, że zmniejszy się zapotrzebowanie na białko zwierzęce. Spirulina chroni nerki przed uszkodzeniami na skutek przyjmowania silnie działających lekarstw. Jako ciekawostkę podam, że białko zawarte w spirulinie jest trawione w 85% natomiast z wołowiny – tylko w 20%
Właściwości spiruliny:
Odżywcza dla ciała
Oczyszcza nerki i wątrobę z toksyn
Buduje i poprawia jakość krwi
Oczyszcza naczynia krwionośne
Sprzyja rozwojowi właściwej mikroflory jelitowej
Hamuje wzrost grzybów, bakterii oraz drożdży
Stosowana w leczeniu anemii, w leczeniu wątroby, nieżytu żołądka i innych stanów zapalnych
W leczeniu wyprysków skórnych
Nie jest zalecana dla osób z oznakami zimna i towarzyszącego mu zatrzymania wody oraz innych postaci WILGOCI (ŚLUZ, DROŻDŻE, CYSTY) UMIEJSCOWIONYCH W dolnej części brzucha.
 
Literatura
Odżywianie dla zdrowia P. Pitchford