Jedz warzywa na zdrowie

Portret użytkownika Ela
Opublikowany w kategorii:

 

 
Czy wiesz, że warzywa to podstawa w odchudzaniu?
Są one źródłem witamin, minerałów, antyoksydantów i błonnika. Jeśli nie jesz warzyw bardzo zubożasz dietę.
Odpowiesz zapewne „przecież o tym wiem”, ale większość osób nie przepada za warzywami, a jeżeli już po nie sięga, to z przymusem.
 
Nic na siłę…..
 
 
 
Jedzenie warzyw można nauczyć się stopniowo.
W warzywa najlepiej zaopatrywać się na bazarku, mamy większą gwarancję, że są świeższe niż w supermarketach, w których warzywa i owoce mogą stać miesiącami i wyglądają jak zerwane z krzaka.
Na początek dodawaj odrobinę warzyw do ulubionej potrawy. Możesz pokroić w drobne kawałeczki np. pomidorka, papryki do omletu, zapiekanek, pizzy.
Wykorzystaj wielobarwność warzyw, taki widok na talerzu dodaje apetytu. Jeśli zniechęca cię wygląd i smak szpinaku, dodaj do niego ser feta, czosnek. Taki farsz może okazać się wspaniałym pomysłem na spaghetti.
Warzywa łączone z mięsem czy rybą mogą być dodatkiem do posiłku, albo całym sycącym posiłkiem. Grillowane warzywa wystarczy skropić oliwą i posypać ziołami śródziemnomorskimi, to uwydatni ich smak.
Ogórek, pomidor, papryka pokrojone w plasterki na kanapkę całkowicie zmieniają jej smak.
Dobrym pomysłem są również koktajle warzywne.