Jedz śniadania

Portret użytkownika Ela
Opublikowany w kategorii:

 

Śniadanie to koniec postu. W nocy poziom cukru spada, więc jeśli zjesz słodkie, lekkie śniadanie, to wzrośnie on gwałtownie. Wiele ludzi sądzi, że gdy zje śniadanie, to są jeszcze bardziej głodni, niż gdy nie jedzą go w ogóle. Dlaczego czują się jeszcze bardziej głodni? Ponieważ jedzą złe śniadania. Słodkie, puszyste i białe – taki posiłek sprawi, że po jakimś czasie znowu będziesz skręcać się z głodu.. Puszyste śniadanie to biały tost z dżemem i sok pomarańczowy, dmuchany ryż na mleku, słodkie płatki śniadaniowe itp.
Zamiast tego potrzebujesz śniadania bogatego w błonnik np.:
 
  • owsianka z nieprzetworzonych płatków, muesli, ale nie pszenne, 
  • jajka gotowane lub jajecznica ale bez masła oraz mleka, 
  • omlet ze szpinakiem, pomidorami, szparagami lub zielonym groszkiem, 
  • śldzie, 
  • tost z sardynkami, 
  • tost z serem kozim lub mozzarellą, pomidorem i rzeżuchą, 
  • tost żytni z masłem z orzechów nerkowca
 
Zawsze, gdy odżywiamy się jedzeniem wysokoprzetworzonym musimy liczyć kalorie, natomiast, gdy spożywamy naturalne produkty, nie ma mowy o wysokokalorycznej diecie.
 
Doskonałe śniadania
Wybierz dowolne trzy rodzaje poniższych owoców:
  • Jabłka, morele, jeśli używasz suszonych namocz je na noc.
  • Banany
  • Jagody, czarne porzeczki, maliny, czerwone porzeczki, truskawki
  • Figi
  • Kiwi
  • Mango
  • Pomarańcze
  • Brzoskwinie
  • Gruszi
 
Włóż do blendera owoce i wlej trochę mleka lub jogurtu, dodaj garść dowolnych orzechów, nasion, lub płatki owsiane.
 
Muesli
  • Amarantus
  • Płatki gryczane
  • Płatki jęczmienne
  • Płatki owsiane
  • Płatki ryżowe
  • Płatki żytnie
  • Komosa ryżowa
  • Suszone owoce: żurawina, rodzynki, daktyle, figi, morle
 
Wybierz 4 dowolne w śród powyższych płatków i wsyp po łyżce do miski. Dodaj dwie łyżki suszonych owoców oraz trochę orzechów, lub pestek i nasion. Dodaj mleko lub jogurt
 
Dla urozmaicenia zamiast suszonych owoców dodaj świeże lub mrożone.