Jedz mniej żyj dłużej

Portret użytkownika Ela
Opublikowany w kategorii:

 

 
Istnieje duże prawdopodobieństwo, że im jesteś szczuplejszy, tym dłużej będziesz żył. Ograniczenie kalorii nie oznacza jednak niedożywienia. Chodzi tu o dawanie organizmowi dokładnie tyle, ile potrzebuje i nic ponadto. Warto wiedzieć, że wiele potraw zawiera „puste” kalorie, np. cukier czy tłuszcze nasycone, a nie dostarcza ważnych do ich przetrawienia innych składników. 
Pamiętaj, że jednym ze sposobów ograniczenia kalorii jest zmniejszenie porcji lub ograniczenie słodyczy czy innych słodkich przekąsek.
 
 
Ćwiczenia również utrzymują młodość….
 
Ostatnio czytałam, że ćwiczenia aerobowe, pływanie, jazda na rowerze, bieganie odejmują nam lata, natomiast ćwiczenia siłowe, podnoszenie ciężarków niezbyt przyczyniają się do wydłużenia życia. Ćwiczenia aerobowe obniżają poziom cholesterolu, zmniejszają ciśnienie tętnicze, przyczyniają się do poprawy układu krążenia i usprawnienia czynności umysłowych. Pomagają również utrzymać prawidłowy poziom cukru we krwi i zachować kontrole nad nim. Z tego względu są szczególnie korzystne dla cukrzyków.
 
Portret użytkownika Jerzy Przytocki

Piękny blog. Serdecznie

Piękny blog. Serdecznie pozdrawiam młodziutką mamę i jestem pełen podziwu za dogłębną wiedzę z zakresu dietetyki.