Jedz dla urody

Portret użytkownika Ela
Opublikowany w kategorii:

 
Czy wiesz, że różne dolegliwości skórne tj. wypryski, trądzik, łuszczyca, zapalenie skóry, liczne zmarszczki mogą świadczyć o tym, że stosujesz niewłaściwą dietę?
Podstawowym budulcm skóry właściwej jest kolagen, który nadaje jej strukturę i wytrzymałość oraz włókna elastyny, którym skóra zawdzięcza sprężystosc i elastyczność. Kolagen stanowi 70% skóry i 20% całego ciała. Żywienie ma zasadniczy wpływ na każdy etap rozwoju skóry. Do powstania kolagenu niezbędna jest witamina C, która przekształca aminokwas prolinę w hydroksyprolinę.
Elastycznośc włókien kolagenowyh i elastynowych z czasem zmniejsza się w skutek uszkodzeń spowodowanych przez wolne rodniki.
 
 
Proces spowalniaja witaminy A, C, E oraz selen i inne pierwiastki. Witamina A pomaga  w nadzorowaniu ilosci kreatyny gromadzonej w skórze. Niedobór tej witaminy powoduje, że skóra staje sie sucha i nadmiernie szorstka.
Z kolei blona komórkowa składa się z niezbędnych kwasów tłuszczowych, których brak powoduje do szybkiej utraty wody przez te komórki, przez co skóra staje sie sucha i wymaga dużych iloci preparatów nawilżających. Zdrowie skóry zależy również od cynku, który jest niezbędny do wydajnej produkcji nowych komórek. Niedobór tego pierwiastka może być przyczyna rozstępów skórnych, złego gojenia ran i licznych problemach poczynając od trądziku po inne dolegliwości skórne. Pamiętajmy, że to co dzić jemy, decyduje o tym jak będziemy w przyszłości wyglądali.
 
Dla osób mających problemy skórne zaleca się przestrzeganie kilku podstawowych zaleceń. Przede wszystkim ograniczyć alkohol, kawę, herbatę, spożywanie tłuszczów nasyconych, zwiększyć natomiast spożycie warzyw i owoców, wody, herbat ziołowych i rozcieńczonych soków. Warto równiież przyjmować preparat witaminowo-mineralny oraz co najmniej 1000 mg witaminy C dziennie.
 
Czy wiesz, że cukier rozkłada kolagen? Czyli jedząc dużo słodyczy szybciej się starzejemy.