Jak schudnąć

Portret użytkownika Ela

 
 
10 najlepszych sposobów na odchudznie.
 
1.Unikaj półek z przetworzonym jedzeniem i gotowymi potrawami. Produkty te zawieraja mnóstwo tłuszczów i cukrów. Wykorzzystuj natomiast te proste, swieże, surowe składniki.
2. Wypijaj 8 szklanek wody dziennie (w tym herbaty ziołowe, owocowe - nie słodzone) by przyśpieszyć metabolizm i pozbyc się toksyn.
3. Kontroluj ilość spożywanego jedzenia, oprócz warzyw - możesz jeść do woli
4.Jeśli stajesz się głodny między posiłkami sięgnij po zdrowe przekąski np. banan czy inny owoc, jogurt, kefir, orzechy, kilka ciasteczek owsianych z humusem, przystawki warzywne z wiejskim serkiem lub jogurtem naturalnym o niskiej zawartości tłuszczu.
5. Zawsze poswięcaj uwagę jedzeniu. Jedz powoli i nie podczas oglądania telewizji, lub gdy jesteś w uchu.
6. Stosuj zróżnicowaną dietę by się nie znudziła
7. Jeśli cierpisz na wzdęcia, być może twój organizm nie przyjmujeniektórych produktów. Usuwaj z diety podejrzane produkty i powoli wprowadzaj je z powrotem by znaleźc winowajcę - najczęściej jest to produkt zawierający pszenicę, meczny, owoc cytrusowy lub jajo.
8. Szczotkuj skórę - pobudza przepływ krwi oraz układ limfatyczny i usówa zapasy tłuszczu.
9. Zacznij się ruszać - każdy wysiłek jest lepszy od "nic nierobienia"
10. Załóż pamiętnik odchudzania w celach motywacyjnych i by móc zidentyfikować problem.
 
 
 
Grupy produktów i utrata wagi.
 
Owoce
Owoce mogą pełnić rolę, niskokalorycznych, zdrowych przekąsek lub deserów.  Stanowią one jeden z najważniejszych elementów diet.
Z niektórych diet np. Atkinsa uwzględnia się owoce w bardzo niewielkim stopniu mogłabym nawet powiedzieć, że wyklucza się z diety racji tego, że zawierają cukry. W istocie tak naprawdę bez owoców tracimy ważne składniki odżywcze.
Owoce zawierają bardzo dużo błonnika, który wspomaga perystaltykę jelit i zapobiega zaparciom. Jednak przy wyborze owoców kierujmy się tzw. indeksem glikemicznym, czyli wybierajmy te, które mają niższy IG (np. jabłka, brzoskwinia, jagody, grejpfuty, gruszki, pomańcza).
Owoce zawierają dużo wody, dzięki temu wspomagają metabolizm i spalanie tłuszczu. Uwzględnienie w diecie owoców nie sprowadza się jedynie do tego, iż pozwalają zachować szczupłą sylwetkę. Osoby, które jedzą owoce mają zdrową skórę, włosy, paznokcie.
Warzywa
Warzywa mają niewiele kalorii, a za to dużą wartość odżywczą, czyli dostarczają mnóstwo witamin składników mineralnych oraz błonnika. Warzywa najlepiej jeść na surowo, gdy po pierwsze zachowują swoje właściwości odżywcze, a ponadto surowe produkty zmuszają układ trawienny do bardziej wytężonej pracy, przez co zużywa więcej energii.
 
Jeśli wciąż niechętnie myślisz o sokach warzywnych, zupach, sałatkach i przegryzkach z warzyw, zauważ, że łatwo je przygotować i są smaczne.
Orzechy i nasiona
Większość orzechów i nasion to bogactwo zdrowych tłuszczów i dobre źródło białka, ale należy je spożywać w umiarkowanych ilościach, gdyż są wysokokaloryczne.
Białko jest podstawowym elementem diety, gdyż potrzebujemy je do budowy komórek i ich naprawy. Stanowią jednak niewielką część diety. Znaleźć je można w rybach, mięsie, drobiu, dziczyźnie, nabiale, jajkach, fasoli, soczewicy, orzechach, nasionach i tofu. Wiele z powyższych produktów zawiera dużo tłuszczu i cholesterolu, ale każdy można jeść w umiarkowanych ilościach, po odpowiednim przygotowaniu.
Inne białka 
Białko występuje również w innych produktach niż mięso np. w jajkach, tofu i innych produktach sojowych oraz fasoli.
Nabiał
Zawsze kupuj mleko, ser i inne produkty mleczne o niskiej zawartości tłuszczu. Choć są bogate w białko i wapń zawierają duże ilości tłuszczów.
Napoje i dodatki smakowe
Napoje prowadzą zwykle do klęski diety. Dzieje się tak, ponieważ często zawierają ukryte kalorie, cukier i niezdrowe dodatki smakowe. Kiedy pijemy dużo kawy, coca-coli, herbaty, dostarczamy do organizmu kofeinę, która wypłukuje cenne minerały oraz blokuje zdolność absorbcji witamin.
 
Dodatki smakowe występują praktycznie w każdym przetworzonym produkcie. Dla osób, które chcą stracić na wadze, potrzeba unikania cukru wydaje się być oczywista, ale w przypadku soli pojawiają się poważniejsze problemy. Duża zawartość soli w diecie powiązana jest z ryzykiem podwyższonego ciśnienia, wylewu krwi do mózgu, sól prowadzi również do zatrzymania wody w organizmie i w efekcie puchnięcia. Możesz się jednak pozbyć nadmiaru soli i cukru – postaraj się stopniowo dodawać ich coraz mniej a kubeczki smakowe zaskakująco szybko się do tego przyzwyczają.
 
Co tak naprawdę działa?
Nasza dieta musi zawierać tłuszcz, ale niewielką ilość i tyko odpowiednie jego rodzaje.  Występują dwa podstawowe rodzaje tłuszczów – nienasycone i nasycone. Te ostatnie można znaleźć w produktach zwierzęcych, śmietanie i serze, ale również ukryte w przetworzonym jedzeniu, (które dodatkowo zawiera tłuszcze trans(pieczywo cukiernicze, produkt przetworzone, gotowe dania itp.) – powodujące miażdżycę).Tłuszcze nasycone to nie tylko puste kalorie. Są to tłuszcze szkodliwe (powodują podwyższenie „złego cholesterolu i chorób serca. Tłuszcze nienasycone są zdrowe i prowadzą do obniżenia złego cholesterolu LDL, a znaleźć je możemy w olejach roślinnych, tłustych rybach, oliwie z oliwek, orzechach, awokado. Jeśli jednak chcesz schudnąć, wszystkie tłuszcze należy spożywać w ograniczonej ilości.
Węglowodany
To podstawowe paliwo energetyczne. Jednak obecnie wiele z nich czerpiemy ze słodyczy, słodyczy, napojów gazowanych, pieczywa białego, pieczywa cukierniczego. Takie produkty powodują, że poziom cukru szybko wzrasta w naszym organizmie, a następnie szybko opada i czujemy się znowu głodni lub nawet mamy poczucie depresji.
Poza tym takie węglowodany zawierają dużo kalorii i prawie żadnych składników odżywczych, co sprawia, że przybieramy na wadze. 
Najlepszymi produktami z punktu widzenia diety są te, z których powoli uwalniane są węglowodany, w tym te złożone, a więc otręby, płatki owsiane, pieczywo razowe, makarony razowe.  Te węglowodany nie powodują szybkiego wzrostu cukru we krwi, powoli uwalniają energię i likwidują głód. Złożone węglowodany zawierają również błonnik niezbędny do prawidłowego trawienia.
Wysoki indeks glikemiczny (czyli szybki wzrost poziomu cukru we krwi) powoduje zwiększenie produkcji insuliny, która przekształca glukozę w tłuszcz i przechowuje w komórkach tłuszczowych. Rezultatem jest spadek poziomu cukru we krwi, który wywołuje potrzebę spożycia większej ilości produktów (słodyczy).  W ten sposób tworzy się spirala składowania tłuszczu i nieznikającego łaknienia.
Produkty o niskim indeksie glikemicznym zapewniają stopniowe uwalnianie poziomu glukozy, dzięki czemu poziom cukru we krwi nie ulega dużym wahaniom. Produkt tego typu sprawiają, że czujemy się syci przez dłuższy czas.
 
 
 
i najważniejsze....
 
Portret użytkownika Gość

Wszystko pięknie i ładnie.

Wszystko pięknie i ładnie. Nie mniej należy również wspomnieć o motywacji. I nie piszę tutaj o dzienniczku odchudzania. Mam na myśli jakieś techniki motywacyjne. Ostatnio oglądałam wykład Wandy Wegener na temat motywacji oraz potędze swojego umysłu. Ciekawy wpis. Dowiedziałam się coś nie coś. Postaram się dotrzymać tych 10 podpunktów.

Portret użytkownika Aga

Odchudzanie

Świetne porady, na pewno je zastosuję, bo zamierzam zrzucić kilka nadprogramowych kilogramów.