Jak prawidłowo się odchudzać

Portret użytkownika Ela

 Z własnego i innych doświadczenia wiem, że krótkotrwałe diety nie przynoszą rezultatów. Owszem są skuteczne do czasu kiedy je stosujemy, natomiast kiedy wrócimy do normalnego jedzenia zaczynamy znowu tyć.

Odpowiednia dieta powinna być tak skomponowana aby po jej zakończeniu można było zmienić swoje przyzwyczajenia żywieniowe. Dlatego po osiągnięciu określonej wagi warto przyzwyczaić się do zdrowych nawyków żywieniowych, ograniczyć lub nawet wykluczyć z diety pewne produkty, które mogą okazać się niekorzystne dla nas. Mam tu na myśli Fast foody, chipsy, słodycze, napoje gazowane, produkty wysoko przetworzone, róże wypieki cukiernicze, tłuste szynki, salcesony, konserwy, produkty o wysokiej zawartości tłuszczu zwierzęcego.

Oczywiście nikt nie jest święty dlatego od czasu do czasu możemy sobie pozwolić na coś niezdrowego, ale pamiętajmy, że jeżeli często spożywamy takie niezdrowe produkty to odbije się to nie tylko na naszej wadze ale również i zdrowiu.

Pamiętaj, że najbezpieczniej jest chudnąć 0,5 kg tygodniowo.

Ważne jest również to aby wiedzieć jakie jest nasze zapotrzebowanie na energię, dzięki temu będziemy mogli określić ile i w jakich proporcjach spożywać składniki odżywcze

A oto przykładowa siedmiodniowa dieta:

I Dzień

I Śniadanie: Płatki zbożowe ze świeżymi owocami i mlekiem sojowym

Świeży sok pomarańczowy lub z grejpfruta (najlepiej godzinę po posiłku)

II Śniadanie: Chleb pszenny pełnoziarnisty z masłem orzechowym lub sojowym

Obiad: Przed obiadem kilka orzechów (laskowych, włoskich, brazylijskich czy innych)

Ryba pieczona + kasza perłowa + surówka z kiszonej kapusty

Podwieczorek: szklanka maślanki lub jogurtu naturalnego zmiksowanego z owocami

Kolacja: Zupa z zielonego groszku z koperkiem i ziemniakami robiona na jogurcie naturalnym lub odrobinie śmietany 12% + ewentualnie 1 łyżeczce mąki

 II Dzień

I śniadanie:Pełnoziarnista bułka pszenna z sałatą zieloną pomidorem i serem żółtym

II Śniadanie: jogurt naturalny z owocami (truskawki, banan, brzoskwinie lub inne)

Obiad: Soczewica , filet z kurczaka pieczony, sałatka zielona ze śmietaną 12%

Podwieczorek: sorbet z mrożonych owoców

Kolacja: zupa warzywna

III dzień

I Śniadanie: Krem twarożkowy z owocami

II Śniadanie: Kanapka chleba żytniego z pomidorem

Obiad: Makaron razowy ze szpinakiem i serem feta z groszkiem i kukurydzom

Podwieczorek: koktajl owocowy

Kolacja: Zupa z groszkiem zielonym i ziemniakami, zabielana chuda śmietaną

 IV dzień:

I Śniadanie

Owsianka z mlekiem

II Śniadanie: Sałatka warzywna

Obiad: Drób pieczony z sałatką zieloną i soczewicą zamiast ziemniaków

Podwieczorek: jogurt naturalny lub kubek kefiru albo maślanki (do wyboru)

Kolacja: 2 kanapki z tofu, plastrami ogórka i rzeżuchy, opruszyć curry

V Dzień:

I Śniadanie: Jajecznica zrobiona z 2 jajek na łyżeczce oliwy (jajka z dobrej hodowli) + 2 kromki chleba ziarnistego

II Śniadanie: sałatka warzywna wymieszana z jogurtem

Obiad: łosoś pieczony + kasza jęczmienna + surówka z kapusty kiszonej

Podwieczorek: garść bakalii z jogurtem

Kolacja: Ryż z truskawkami

VI dzień

I Śniadanie: Kawa inka + 2 kanapki z chudą szynką , zielona sałatą , ogórkiem, rzodkiewką  i szczypiorkiem

II Śniadanie: musli ze świeżymi owcami z jogurtem

Obiad: Gulasz cielęcy z cukinią

Podwieczorek: surówka z 1 marchwi i 2jabłek z dodatkiem łyżeczki oliwy z oliwek

Kolacja: Zupa ogórkowa, z koperkiem i ziemniakami, z dodatkiem śmietany niskotłuszczowej

IIV Dzień

I Śniadanie: 1 grahamka pokropiona oliwa z oliwek, z liściem sałaty zielonej, pomidora, sera białego mozarella , rzodkiewką i koperkiem.

II Śniadanie: sałatka z tuńczyka i warzyw  (pomidor, sałata pekińska, ogórek kiszony, pomidor, rzodkiew, szczypiorek).

Obiad: Faszerowana pierś kurczaka z jarzynką z karczochów

Podwieczorek: Sorbet z jagód

Kolacja: Zupa jarzynowa

Podaję kilka porad i zaleceń dietetycznych

  1. Nie popijaj posiłków. Soki, wodę i inne płyny wypijaj na 20minut przed każdym posiłkiem lub godzinę po posiłku.
  2. Zamiast masła używaj do smarowania oliwy z oliwek lub oleju z orzechów, czy siemienia lnianego.
  3. Ogranicz lub wyklucz na jakiś czas z diety słodycze
  4. Do słodzenia herbat używaj cukru trzcinowego
  5. Ogranicz spożycie soli
  6. Jeśli wypijesz więcej płynów przed posiłkiem zjesz mniej pokarmu.
  7. Między posiłkami jedz warzywa i owoce
  8. Jak masz ochotę na coś słodkiego sięgnij po garść mieszanki studenckiej.
  9. Staraj się nie jeść łapczywie, każdy kęs dokładnie żuj,
  10. Staraj się codziennie ćwiczyć minimum 30 minut
  11. Unikaj przetworzonej żywności, wybieraj produkty świeże
  12. Zrezygnuj całkowicie z Fast-foodów
  13. Wyklucz z diety tłuste mięso i wędliny
  14. Gotuj na parze warzywa
  15. Jeżeli Twoja dieta jest uboga w składniki mineralne i witaminy, to zastosuj suplementację

 

Portret użytkownika Ela

Soczewicy nie należy spożywać się na surowo...

Soczewicy nie należy spożywać się na surowo, po wcześniejszym namoczeniu powinno się ją ugotować.

Portret użytkownika marta

Czy soczewicę można jeść surową?

Cześć Ela :) Czy soczewicę można jeść surową? tzn. taką po namoczeniu, kiedy jest już miękka.