Jak być piękną na wiosnę

Portret użytkownika Ela

Wiosna to czas kiedy wszystko budzi się do życia. Wszystko zakwita, dni stają się dłuższe, robi się cieplej. Każdy z nas stawia sobie na pewno jakieś wymagania jeśli chodzi o zdrowy tryb życia. Jedni chcą zgubić kilka kilogramów po długiej zimie, inni poprawić kondycję, jeszcze inni zadbać o piękną skórę, stać się bardziej atrakcyjni.

Piękna pogoda sprzyja naszej urodzie. Po pierwsze aż chce nam się żyć, cokolwiek robić, mamy więcej energii.

Chcąc zachwycić swoim wyglądem nie tylko należy używać odpowiednich kosmetyków, ale możesz również skomponować swój jadłospis tak, by dostarczyć organizmowi niezbędną dawkę witamin i składników mineralnych, które odżywią i wzmocnią skórę od wewnątrz.

 

Witamina B6

Rozbija tkankę tłuszczową

Odgrywa bardzo duża role w metabolizmie  tłuszczów i białek. Dlatego jest niezbędna przy odchudzaniu.

Dużo witaminy B6 występuje w: drożdżach, kiełkach pszenicy, kukurydzy, otrębach, wątrobie, kapuście, rybach, marchwi, owocach.

Na co dzień powinny pamiętać o niej wszystkie osoby dbające o linię

Mangan

Usprawnia przemianę materii.

Mangan jest bardzo ważnym składnikiem i aktywatorem enzymów trawiennych. Usprawnia proces przemiany materii i oczyszcza organizm z toksyn. Odgrywa ważna role zwłaszcza w spalaniu węglowodanów oraz tłuszczów.

Najcenniejszymi źródłami manganu są: ziarna zbóż, orzechy, rośliny strączkowe, szpinak, buraki, jarmuż, borówki, banany, jeżyny

Fosfor

Przyśpiesza spalanie tłuszczu.

Fosfor bierze udział w procesie uzyskiwania oraz przemiany energii. Uwalnia ja z białek, węglowodanów i tłuszczów. Odgrywa ważną role w prawidłowym funkcjonowaniu nerek oraz wydalaniu z organizmu nadmiaru wody i szkodliwych produktów przemiany materii.

Fosfor znajdziemy w następujących produktach: ananasie, grejpfrutach, figi, morelach, rybach, owocach jagodowych, serach żółtych, topionych

Cynk

Wspomaga odnowę naskórka.

Cynk to pierwiastek śladowy, który pomaga w prawidłowym funkcjonowaniu  i odbudowie wierzchniej warstwy naskórka. To właśnie dzięki niemu drobne ranki  i skaleczenia goją się szybciej , nie mamy problemów z trądzikiem i tworzeniem się wrzodów. Cynk jest również zaliczany do grupy silnych przeciwutleniaczy. – skutecznie zwalcza działanie wolnych rodników.

 

Cenne źródła cynku to: otręby, orzechy i kiełki pszenicy, cebula, czosnek, nasiona dyni, słonecznika, groch, żółtka jaj, wątroba wołow

Witamina H

Zapobiega kłopotom z cerą.

Jest substancją, która umożliwia zachowanie zdrowego wyglądu, jej brak w organizmie może objawiać się różnymi kłopotami z cerą: skóra na twarzy zbytnio się przetłuszcza i pojawiają się na niej ropne wykwity lub ulega przesuszeniu. Brak witaminy H może spowodować łuszczenie się naskórka na dłoniach, ramionach, rękach i nogach.

Witamina H występuje w kalafiorach, kwaszonej kapuście, grochu, ziarnach pszenicy, drożdżach, wątróbce, żółtkach jaj oraz grzybach

Witamina A

Przywraca skórze gładkość.

Występuje w produktach zwierzęcych jako retinol, a w roślinach jako prowitamina A. Pomaga w utrzymaniu prawidłowego stanu skóry oraz wrażliwych błon śluzowych. Witamina A zaliczana jest do przeciwutleniaczy. 

Wzmacnia odporność, przyspiesza gojenie

 

Bogate w witaminę A są warzywa o kolorze pomarańczowym, zielonym, żółtym, wątroba, masło, żółtko jaj, sery, ryby, mleko.

Witamina E

Najwspanialszy eliksir młodości.

Poprawia elastyczność i miękkość naskórka, działa nawilżająco, wpływa na mikrocyrkulację krwi w tkankach, dzięki czemu skóra ma zdrowy koloryt. Zmniejsza wrażliwość skóry na promieniowanie, zwalcza wolne rodniki i zmniejsza blizny pozostające po ranach.

Witaminę E znajdziemy w kiełkach zbóż, warzywach liściastych, olejach roślinnych, grochu, owocach dzikiej róży, otrębach, rybach..

Witamina B1

przeciwdziała łojotokowi.

Dzięki niej paznokcie są zdrowe i mocne.

 Bierze udział w przemianie węglowodanów, gospodarce wodnej, oddychaniu tkankowym, utlenianiu kwasu mlekowego, wchodzi w skład wielu enzymów

Dużo witaminy B1 występuje w: drożdżach, chlebie razowym, kaszach, warzywach liściastych, drobiu, fasoli

Kwas pantotenowy

Pobudza cebulki włosowe.

Występuje prawie we wszystkich pokarmach w formie soli zasadowej. Jest przydatny przy likwidowaniu  schorzeń skóry głowy, również pobudza do pracy  cebulki włosów.

 

Kwas pantotenowy znajdziemy  w otrębach, płatkach owsianych, chlebie razowym, jajach, wątrobie, rybach, drobiu

 

 

Tak w ramach ciekawostek warto wiedzieć, że napar z pokrzywy wzmacnia włosy i paznokcie.

Wpływa również na hemoglobinę dzięki zawartości żelaza, oczyszcza organizm z toksyn.

Ta herbatka ma doskonałe właściwości kosmetyczne. Dzięki zawartości witaminy A, B2, C, E i K oraz manganu, krzemu, potasu,  magnezu i fosforu zapobiega wypadaniu i łamaniu paznokci.

 

W jaki sposób można ją przygotować

2 pełne łyżki stołowe suszonych liści pokrzywy wrzucamy do garnuszka i zalewamy wrzątkiem.

Przykrywamy i odstawiamy na 15 minut do naciągnięcia

Przecedzamy przez sitko. Taki napar pijemy 2-3 razy dziennie między posiłkami

 

Z kolei napój z dzikiej róży to prawdziwa skarbnica witamin i pierwiastków mineralnych.  Zawiera witaminę C, A, E. Taka herbatka działa bardzo wzmacniająco na organizm.

Sposób przygotowania

Około 6 dag suszonych owoców dzikiej róży zalewamy  litrem przegotowanej wody. Przykrywamy i zostawiamy na noc. Tuz prze wypiciem napój przecedzamy.