Dieta Montigniaca

Portret użytkownika Ela

W diecie tej zasadnicze znaczenie ma Indeks glikemiczny pokarmów. Podstawą diety jest spożywanie pokarmów, które nie powodują nadmiernego wzrostu stężenia glukozy we krwi, a tym samym gwałtownego wyrzutu insuliny. Wysoki poziom insuliny sprzyja powstawaniu nadwagi, cukrzycy, otyłości.

Zasada odżywiania w zgodzie z IG jest prosta: unikaj produktów, które zawierają dużo cukru i skrobi, a zachowasz smukłą sylwetkę.

Dieta nie wymaga liczenia kalorii. Całodzienna racja pokarmowa jest rozkładana na trzy główne posiłki : 2 węglanowo-białkowe i jeden tłuszczowo białkowy. Posiłki węglanowo-białkowe zawierają węglowodany o IG  do 50, bez tłuszczów nasyconych. Posiłki tłuszczowo-białkowe mogą zawierać węglowodany o IG do 35. Reżim diety zakłada, że po posiłku bogatowęglowodanowym należy robić 3 godziny przerwy, a po bogatotłuszczowym cztery godziny. Poza trzema głównymi posiłkami  należy spożywać warzywa i owoce przynajmniej na pół godziny przed posiłkiem głównym, oraz minimum 2 litry wody na dzień.

W diecie są 2 etapy. I zakłada spożycie  produktów mających IG 35 (ma to służyć redukcji masy ciała).

Po siągnięciu prawidłowej masy ciała można do jadłospisu włączyć produkty o IG do 50.

Zalety i wady diety

Jest to dieta zgodna z zasadami prawidłowego odżywiania. Dieta pozwala schudnąć bez uczucia i zakłócenia  równowagi w bilansie składników odżywczych, w tym witamin i mikroelementów.

Stosowanie diety Montigniaca  wymaga dobrej znajomości indeksu glikemicznego i składu recepturowego produktów.

chociaż nie ma potrzeby kontrolowania ilości przyjmowanych kalorii, musimy śledzić tabelę przedstawiającą indeks glikemiczny poszczególnych składników naszych posiłków. Dieta więc nadaje się dla osób zdyscyplinowanych.