Dieta IG

Portret użytkownika Ela

 

Czy wiesz, że produkty o niskim IG trawimy dłużej? Oznacza to, że przez dłuższy czas czujemy się po nich pełni.Jeśli glukoza uwalnia się powoli, to wówczas uwalniają się umiarkowane ilości insuliny. Jeżeli jednak naczynia krwionośne atakowane są ogromnymi  masami glukozy, organizm „panikuje”, ponieważ duża ilość glukozy może mu zaszkodzić, dlatego wyzwala duże ilości insuliny, która szybko przenosi glukozę do komórek tłuszczowych, gdzie nie może ona wyrządzić mu żadnej szkody. Jeśli takie epizody powtarzają się dość często dochodzi wówczas do zwiększenia masy ciała. Jeśli poziom insuliny podnosi się zbyt często, komórki, które w normalnych warunkach odpowiadają za przenoszenie glukozy, uodparniają się na sygnały organizmu, wówczas mniej glukozy trafia, tam, gdzie jest niezbędna. Glukoza pozostaje zatem w krwiobiegu uszkadzając komórki i przyczyniając się do starzenia organizmu i powodując inne problemy, tj. zatykanie naczyń krwionośnych. A ponieważ komórki nie otrzymują odpowiedniej ilości paliwa, co objawia się znużeniem, organizm uwalnia insulinę. Odporność insuliny rośnie i po wielu latach może nawet dojść do cukrzycy typu II.

Dlaczego warto jeść produkty o niskim IG?

Duża zawartość błonnika to ważny czynnik w produktach o niskim IG. Przez zwiększenie produktów o niskim IG masz szansę otrzymywać dziennie 25-30 g błonnika.

Po usunięciu z jadłospisu słodkich produktów będziesz wyglądać młodziej. Jak już wspominałam w poprzednich artykułach słodycze rozkładają kolagen i włókna elastyny, które zapewniają skórze jędrność.

Zmiana diety z wysokiego IG na niski zmniejsza zagrożenie wystąpienia cukrzycy. Jeśli chorujesz na cukrzycę dieta z niskim IG pomoże ci skutecznie kontrolować stan zdrowia i stabilizować poziom cukru we krwi.

Słodkie produkty atakują układ odpornościowy. Biała krwinka potrafi zniszczyć 14 drobnoustrojów. Po spożyciu 100 g cukru liczba ta spada zaledwie do 1,4 zarazka na godzinę i stan taki utrzymuje się przez 2 godziny.

Dieta bogata w wysoki IG może zwiększyć ryzyko zachorowania na raka piersi. Dzieje się tak ponieważ wysoki poziom insuliny powoduje wzrost insulino odpornych hormonów wzrostu, które mogą pobudzać wzrost komórek nowotworowych.

Udowodniono również, że dieta bogata w produkty o wysokim IG zwiększa również częstotliwość raka trzustki.

Po zmianie diety na tę o niskim IG znacząco podnosi się poziom energii.

Kobiety stosujące dietę z niskim IG rzadziej uskarżają się na ZNP (zespół napięcia przedmiesiączkowego). ZNP ściśle powiązany jest z wahaniami poziomu cukru we krwi. Uważa się również, że dieta z wysokim IG wiąże się u kobiet z chorobą o nazwie zespół policystycznych jajników, który może powodować kłopoty z płodnością.

Badania pokazują również, że dzieci karmione produktami zawierającymi cukry rafinowane mają niższy współczynnik inteligencji.

 

 

Portret użytkownika Gość

Super blog

W pełni zgadzam się z tym, że warto spożywać produkty o niskim IG. Jeśli już spożywamy produkty o wysokim IG to warto wtedy przyjmować błonnik, który działa jak gąbka, powodując znaczne spowolnienie wchłaniania cukru do krwiobiegu, oraz wspomaga pracę jelit. http://suplementyzdrowia.mycali.biz

Portret użytkownika Homeostasis

Zdrowie i uroda krok po kroku

Widzę, że pięknie rozwinęłaś bloga od mojej ostatniej wizyty tutaj :) Dodałąm Cię do spisu blogów o zdrowiu i zdrowym stylu życia zdrowomaniaczki.blogspot.com :)