Dieta idealna

Portret użytkownika Ela
Opublikowany w kategorii:

 

Dzisiejszy sposób odżywiania się odszedł daleko od zachowania idealnej równowagi składników odżywczyh. Nawet przestrzeganie zrównoważonej diety nie dostarczy nam wszystkich składników odżywczych.
We wsółczesnym świecie nie jest łatwo spełniać warunki zrównoważonej diety. Oczyszczanie i przetwarzanie żywności  przedłuża jej okrs przydatności do spożycia, dzięki czemu rośnie zysk, ale jest ona uboższa w składniki odżywcze. Przemysł spożywczy przyzwyczaił nas do jedzenia słodyczy. Ich sprzedaż rośnie, a im więcej ich jemy, tym mniej spożywamy innych węglowodanów.
 
 
W miarę jak nasze życie nabiera tempa, mamy coraz mniej czasu na przygotowanie posiłku ze świeżych produktów i stajemy się zależni od gotowych dań produkowanych przez firmy, którym bardziej zależy na osiągnięciu zysku niż na naszym zdrowiu.
Pokarmy organiczne, nie oczyszczone, były podstawą diety człowieka przez wiele wieków. Dopiero w dwudziestym wieku zostaliśmy skazani na obecnośc niezliczonych substancji chemicznych w żywności i środowisku.
Jednym z podstawowych warunków  zachowania zdrowia jest spożywanie pokarmów, ktore dostarczają odpowiedniej ilości energii, potrzebnej do utrzymania stanu idealnej równowagi organizmu. Duża ilość energii jest nieptrzenie marnowana na neutralizowanie tyh obcych i często trujących substancji chemicznych, z których część nie może być usunięta  i gromadzi się w tkankach. W obecnych czasach nie można unikać wchłaniania wszystkich tych sustancji, poniważ nie ma miejsca na ziemi, które nie byłoby w jakiś sposób zanieczysczone odpadami współczesnej cywilizacji.
Jeśli chcemy stosować dietę nie skażoną, musimy wybierać produkty  organiczne, czyli hodowanych  ekologicznie. Najardziej naturalnym i zdrowym sposoem ożywiania  jest jedzenie  surowych produktów ekologicznych.
 
Dziesięć podstawowych wskazówek dietetycznych
 
1. Jedna pełna łyżka mielonych ziaren lub jedna łyżka oleju wytłaczanego na zimno
2. Dwie porcje fasoli, soczewicy, komosy ryżowej, tofu, lub warzyw z nasion
3. Trzy owoce dziennie
4. Cztery porcje produktów pełnoziarnistych jak ryż brązowy, pieczywo, makarony, płatki owsiane, komosa ryżowa, pszenica
5. Pięć porcji zielonych, liściastych i korzeniowych warzyw
6. Sześć szklanek płynu: wody, rozcieńczonych soków, herbat, owocowych, ziół
7. Jedz jak najczęściej produkty ekologiczne, nie oczyszczone i w surowej postaci
8. Uzupełniaj dietę preparatami wielowitaminowymi i bogatymi w składniki mineralne
9. Unikaj jedzenia smażonego i przypalonego, utwardzanych tłuszczów i nadmiaru tłuszczów zwierzęcych
10. Jedna pełna łyżka mielonych ziaren lub jedna łyżka oleju wytłaczanego na zimno
11. Dwie porcje fasoli, soczewicy, komosy ryżowej, tofu, lub warzyw z nasion
12. Trzy owoce dziennie
13. Cztery porcje produktów pełnoziarnistych jak ryż brązowy, pieczywo, makarony, płatki owsiane, komosa ryżowa, pszenica
14. Pięć porcji zielonych, liściastych i korzeniowych warzyw
15. Sześć szklanek płynu: wody, rozcieńczonych soków, herbat, owocowych, ziół
16. Jedz jak najczęściej produkty ekologiczne, nie oczyszczone i w surowej postaci
17. Uzupełniaj dietę preparatami wielowitaminowymi i bogatymi w składniki mineralne
18. Unikaj jedzenia smażonego i przypalonego, utwardzanych tłuszczów i nadmiaru tłuszczów zwierzęcych
19. Unikaj cukru pod każdą postacią, a także żywności oczyszczonej, z dodatkiem środków chemicznych, zminimalizuj spożycie kawy, alkoholu i herbaty.
20. Unikaj cukru pod każdą postacią, a także żywności oczyszczonej, z dodatkiem środków chemicznych, zminimalizuj spożycie kawy, alkoholu i herbaty.