Co ciekawego w diecie

Portret użytkownika Ela

Jedzmy po 30 g orzechów przez pięć dni w tygodniu.
Spożywanie 30 g orzech ów przed obiadem to wspaniały sposób na  rozpoczęcie  posiłku i dostarczenie organizmowi odrobiny zdrowego tłuszczu. Należy ograniczyć się do 30 g dziennie ponieważ orzechy są wysokokaloryczne.

Przyjmujmy codziennie witaminę E i C działające przeciwutleniająco i odmładzająco.
Pokarmy zawierające witaminę C należy spożywać 3 razy dziennie. Każdego dnia powinniśmy spożywać ponad 1200 mg tej witaminy w pokarmach i uzupełnieniach.Dzienne spożycie witaminy E powinno wynosić 400j.m. Witaminę E należy spożywać z odrobiną tłuszczu dla lepszego wchłaniana.

 

Kobiety powinny spożywać 1200 mg wapnia  dziennie w pokarmach lub uzupełnieniach, a mężczyźni 1000 mg dziennie. Na każdą godzinę aktywności fizycznej i każde sześć puszek napojów gazowanych  spożywamy dodatkowo 200 mg. Codziennie należy spożywać 400 j.m witaminy D lub przebywać na słońcu 10-20 min.

 

Nie przyjmuj zbędnych witamin i uzupełnień
Każdego dnia powinno się przyjąć uzupełnienie wielowitaminowe zawierające wszystkie niezbędne witaminy i minerały, zwłaszcza witaminy C, D i E, kwas foliowy raz wapń w odpowiednich ilościach. Uzupełnienie to nie powinno zawierać żelaza oraz  witaminy A przekraczającej 800 j.m. Nie powinno się przyjmować uzupełnień witaminy A i żelaza bez konsultacji z lekarzem.

Jedzmy codziennie śniadania
Jedzenie śniadań działa odmładzająco, choć nikt nie jest pewien dlaczego tak się dzieje.

Spożywajmy codziennie błonnik pokarmowy.
Spożywanie błonnika zmniejsza ryzyko zawału serca i starzenia się tętnic o 29%. Błonnik rozpuszczalny wpływa regulująco na przemianę materii i trawienie, a jednocześnie stabilizuje poziom glukozy we krwi, zmniejszając szybkość wchłaniania się składników odżywczych.

Ograniczmy spożywanie tłuszczów nasyconych pochodzenia zwierzęcego oraz tłuszczów trans.
Tłuszcze trans tzw. ukryte nie są wymieniane na opakowaniach. Należy starać się by ogólny pobór tłuszczu w  pożywieniu nie przekraczał 25-30%. Oznacza to, że dziennie powinniśmy spożywać ok. 60 g tłuszczu dziennie z czego tłuszcze nasycone i trans powinny stanowić nie więcej niż 20g.

Pijmy wodę w odpowiednich ilościach
Najlepsza jest czysta woda, choć zupa, soki i chude mleko również nam jej dostarczają. Należy pic wodę by utrzymać organizm w stanie prawidłowego nawodnienie.

Spożywajmy posiłki regularnie o stałych porach dnia.Wielu ludzi sądzi, że głodzenie się przez cały dzień pozwoli im pozbyć się nadwagi, niestety osoby te zwykle ucztują wieczorami, objadając się pod koniec dnia. Odmawianie sobie pożywienia przez dłuższy czas prowadzi do przestawienia się organizmu na głodowy tryb przemiany materii, w którym stara się on oszczędzać energię. Powoduje to gwałtowne przybieranie na wadze, gdy pobór kalorii wraca do normy. Ponadto dużo ludzi zaspokaja głód herbatnikami, chipsami, które zawierają nasycone tłuszcze. Wszystko to szkodzi zdrowiu.