Cenne nasiona

Portret użytkownika Ela

 

Nasiona roślin strączkowych
 
Wiekszośc nasion roślin strączkowych zawiera wartościowe białko i znikomą ilość tłuszczu.Doskonale nadają się one dla osób pragnącyc schudnąć. Ponadto obniżają poziom colesterolu, zapobiegają chorobom serca i oczyszczają organizm ze szkodliwych toksyn.Są bogatym źródłem węglowodanów złożonych.Tego typu węglowodany mają ogromne znaczenie dla równowagi biocemicznej i naczenie fizjologiczne organizmu.
 
Adzuki: fasola dla odchudzających się
Fasola adzuki jest doskonałym pożywieniem, o dużej zawartości składników odżywczych i małej kaloryczności. W japoni jest ceniona ze względu na swe właściwości lecznicze i stosowana w leczeniu infekcji nerek i pęcerza.Fasola adzuki ma dużo błonnika, witamin z grupy B i soli mineralnych (żelazo, mangan, cynk), usówa z organizmu nadmiar płynów, śluzu, zmniejsza przekrwenie, pomaga
w wypróżnianiu, spala tłuszcz i reguluje metabolizm, co wspomaga odcudzanie.
 
Fasola mung - fasola odtruwająca
 
Fasola ta jest dobrym źródłem cennych składników pokarmowych. Stosuje sie ją w leczeniu nadciśnienia, wrzodów żołądka i jelit, problemów z układem moczowym.Ponatofasola mung doskonale oczyszcza wątrobę.
Bób, soja, socewica
Mają bardzo wysoką zawartość białka, toteż są dobrymi substytutami mięsa. Ponadto soczewica odżywia nerki
i nadnercza, a bób zawiera dużo aminokwasów, witamin z grupy B, wapnia i żelaza. Soja stała się bardzo popularnym alternatywnym wyjściem dla mięsa, ze względu na wysoką zawartość białka. Zawiera również kilka związków przeciwnowotworowych, w tym fitoestrogeny , i regulujące poziom męskich i żeńskich ormonów
 
Orzechy i nasiona.
 
Należy regularnie spożywać orzecy i nasiona. Zawieraja one dużo niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych, czyli dobrych tłuszczów, które nie tłuczą, a nawet pomagają w pozbywaniu się nadwagi. Orzechy
i nasiona są również kopalnią cennych witamin i składników mineralnyc, amnokwasów, pełnowartościowego białka. Orzechy i nasiona zawieraja tyle cennyc składników, że łyżka lub 2 dziennie pokrywają zapotrzebowanie dla organizmu.