Błędy w odżywianiu

Portret użytkownika Ela
Opublikowany w kategorii:

Cztery najczęstsze błędy w odżywianiu
 
 
Jakie błędy popełniamy najczęściej w odżywianiu?
 
Monotonne diety
Aby schudnąć jadasz przez cały dzień tylko chude produkty nabiałowe (twaróg, jogurt itp.)
Nie zwracasz uwagi na porcje… Waga stoi w miejscu! Dlaczego? Nawet niskokaloryczne produkty jedzone w nadmiarze szkodzą utrzymaniu zgrabnej sylwetki. Lepiej więc spożywaj posiłki lekkie z warzywami. No i nie przejadaj się
 
 
Za mało kalorii
Ograniczysz liczbę kalorii do 1000 dziennie. Wtedy rzeczywiście szybko schudniesz, lecz gdy wrócisz do wcześniejszej diety, zaczniesz gwałtownie przybierać na wadze. Po gwałtownej diecie grozi efekt jo-jo. Lepiej więc jadać posiłki o lekko obniżonej kaloryczności i prowadzić aktywny tryb życia
 
Łakocie na obiad?
Zamiast obiadu wybierasz ciastko z bitą śmietaną! Sprawdziłeś, że zawiera ono tyle samo kalorii co kotlet. Po zjedzeniu słodkiego, tłustego ciasteczka gwałtownie podniesie się poziom insuliny, poczujesz się wprawdzie najedzona, ale na krótko, a Twoja trzustka będzie musiała intensywnie pracować. Gdy zaś zjesz pełnowartościowy obiad, czyli np.(kasza, mięso pieczone, surówka) to dostarczysz organizmowi białko, długo będziesz pełna energii i nie będziesz miała ochoty na słodycze. 
 
Alkohol do dań
Zdarza się, że wypijesz piwo lub wino do obiadu lub kolacji? Lampka wina czy piwa od czasu do czasu są nawet polecane dla zdrowia, ale gdy popijasz nim jedzenie, to trunek traci swe pozytywne działanie. Wtedy organizm stara najpierw uporać się z alkoholem, a potem trawi tłuszcze i węglowodany. Tłuszcz ma więcej czasu by odłożyć się na biodrach i brzuchu. Poza tym popijanie po jedzeniu jest jednym z największych błędów, gdyż rozcieńczamy wszystkie soki trawienne i w ten sposób pokarm nie jest prawidłowo trawiony, co jest konsekwencją wielu dolegliwości w tym również i chorób.