Bezpieczne odchudzanie

Portret użytkownika Ela

 
 
Zanim zaczniesz odchudzanie znajdź motywację
 
 
Po pierwsze nie należy odchudzać się na własną rękę, przy jakichkolwiek wątpliwościach do aktualnego stanu zdrowia, oraz decyzji czy i ile kilogramów można schudnąć trzeba skonsultować najpierw z lekarzem .
Chociaż wymyślono mnóstwo diet i ciągle pojawiają się nowe coraz to lepsze, niestety są one nieskuteczne, gdyż szybko utracone kilogramy wracają z nawiązką.
Nadwaga jest efektem wieloletnich błędów żywieniowych więc i chudnięcie wymaga czasu. Przy odchudzaniu najważniejszą sprawą jest zmiana nawyków żywieniowych oraz wytrwałość.
W celu przyśpieszenia odchudzania nie można stosować środków przeczyszczających, gdyż one nie odchudzają, a jedynie pomagają w zaparciach. 
Nie wierzcie również w cudowne środki odchudzające, nocne pożeracze tłuszczu itp.
 
Tak naprawdę to brakuje racjonalnych przesłanek i dowodów skuteczności tych środków. Walka z nadwagą czy otyłością wcale nie jest tak łatwa jak się proponuje naiwnym. Gdyby kilogramy od nas „uciekały” po zjedzeniu tych cudownych tabletek to nie mielibyśmy problemu z wciąż rosnącą epidemią otyłości. Być może przyjdzie taki czas kiedy wymyślą super tabletkę na otyłość, jednak póki co musimy ograniczyć jedzenie, zmienić dietę i więcej się ruszać.
 
Pamiętajmy, że racjonalna dieta powinna pokrywać zapotrzebowanie na odpowiednie proporcje białek, łuszczów i węglowodanów, podczas odchudzania ważne jest co tak naprawdę zjemy.
Zazwyczaj to nadmiar kalorii powoduje, że tyjemy, ale zwracajmy uwagę na to, że kaloria kalorii nie jest równa np. możemy zjeść dużą porcję chudej szynki i mały kawałek tortu o tej samej wartości kalorycznej, jednak pamiętajmy że metabolizm tych dwóch produktów będzie inny.
 
Warto uświadomić sobie, że zbyt restrykcyjne diety nie są bezpieczne, gdyż organizm zaczyna trawić własne białka. Produkty przemiany azotowej, które powstają w krwi i w moczu są bardzo niebezpieczne dla zdrowia (kwasica metaboliczna). Zazwyczaj czujemy się zmęczeni, boli nas głowa, mamy kurcze mięśni.
 
Podczas diety odchudzającej warto zapoznać się z wartością kaloryczną niektórych produktów. W obecnych czasach nie jest to duży problem, gdyż większość z nich ma wartość odżywczą wypisaną z tyłu na etykiecie.
 
Odchudzając się unikajmy alkoholu, gdyż spowalnia on proces spalania endogennych zasobów tkanki tłuszczowej, a dzieje się to na skutek tego iż wpływa na ośrodek termoregulacji, rozgrzewając organizm, a tkanka tłuszczowa przestaje spełniać jedną ze swych funkcji, funkcję grzewczą. Wyjątek stanowi kieliszek czerwonego wytrawnego wina, gdyż obniża pozom cholesterolu, jednak należy brać pod uwagę, że nawet ta niewielka ilość alkoholu nieco inaczej wpłynie na organizm przy stosowaniu diety niskokalorycznej.
 
Uczucie sytości występuje po około 20 minutach od pierwszego posiłku, dlatego nie zaleca się jedzenia w pośpiechu, gdyż można zjeść za dużo. Na pół godziny przed posiłkiem warto wypić szklankę letniej wody lub zjeść mały kefir bądź jogurt.
 
Wszystko co słodkie pobudza apetyt, a zatem unikajmy słodkich napojów, słodyczy, potraw.
Rozsądnie należy spożywać również owoce. 
W diecie odchudzające istotne jest spożycie błonnika. Dodanie np. otrąb do jakiegoś dania zwiększa masę posiłku ale nie podnosi kaloryczności oraz doskonale likwiduje uczucie głodu. Godne polecenia są otręby owsiane.
 
Jeśli chodzi o spożycie płynów, to należy to robić z rozwagą. W upalne dni zazwyczaj zwiększa się zapotrzebowanie na wodę, ponieważ tracimy ją z potem,  natomiast wypijanie dużych ilości wody w chłodne dni, przy mniejszej utracie płynów z organizmu, zbyt go obciąża. Zatrzymana woda w organizmie może obciążać układ krążenia, co w dużej perspektywie czasowej sprzyja nadciśnieniu. Dlatego przy zwiększonym zapotrzebowaniu na wodę ograniczyć należy sól, gdyż zawarty w nim sód zatrzymuje wodę w organizmie.
 
Spalacze tłuszczu
 
Obecnie na rynku mamy mnóstwo środków wspomagających odchudzanie, jednak decydując się na jakikolwiek z nich należy wiedzieć, że takie tabletki jedynie pomagają nam zrzucić kilogramy, natomiast żadna tabletka ani herbatka jak już pisałam nie sprawi, że kilogramy będą od nas „uciekały”
 
Najczęstszą przyczyną przerywania z diety jest towarzyszące jej uczucie głodu, należy więc tak dobierać składniki diety odchudzającej, aby go nie odczuwać. Najbardziej sycąca jest żywność leka i chuda, a nie wysokokaloryczna. Im potrawy mają wyższy wskaźnik sytości tym dłużej nie odczuwamy głodu, np. płatki owsiane na mleku lepiej zaspokajają głód niż błyskawiczne musli ze sklepu.
Najważniejsze w odchudzaniu jest zmniejszenie masy tłuszczowej a nie mięśniowej, a sprzyja temu odpowiednia dieta. Warto wiedzieć, że po schudnięciu zmniejsza się ilość tłuszczu, ale pozostaje ta sama ilość komórek tłuszczowych, w których gromadził się tłuszcz.
Dlatego po ukończonej terapii odchudzającej bardzo ostrożnie należy rozszerzać dietę, ponadto w celu przyśpieszenia metabolizmu warto zwiększyć aktywność fizyczną.
 
Stabilizacja wagi 
 
Po zakończonej diecie odchudzającej zmierz się, zważ i zapisz wyniki. Przez pierwsze dwa tygodnie możesz zwiększyć wartość energetyczną diety o 100 kcal, pamiętając o różnorodności spożywanych składników pokarmowych. Następne dwa tygodnie to kolejne rozszerzenie diety o kolejne 200 kcal (ale przedtem znowu należy się zważyć, zmierzyć i zapisać).
 
Teraz gdy jesteś szczuplejsza i sprawniejsza – ruszaj się. Aktywność fizyczna przyczynia się do szybszego spalania kalorii, a ponadto wyćwiczone mięśnie nawet podczas spoczynku wydatkują więcej energii.
 
Pamiętaj w końcu robisz to dla siebie :)
 
Portret użytkownika Osytalia

Robię to dla siebie

Zdecydowanie słuszne uwagi! Ostatnie zdanie powinno zapaść w pamięci na stałe :)

Portret użytkownika Julia077

Najważniejsza silna wola

Mnie osobiście pomógł specjalista, znaleziona na stronie http://pramed.pl/. Ale i tak uważam, że najważniejsza jest silna wola :)

Portret użytkownika Julia077

Mnie osobiście pomógł

Mnie osobiście pomógł specjalista znaleziony na stronie http://pramed.pl/. Ale i tak najważniejsza jest silna wola!

Portret użytkownika Ruskorex

Dokładnie

Nic nie działa tak dobrze na proces chudnięcia, jak samozaparcie, zmniejszenie ilości zjadanych posiłków i hobby, aby w wolnym czasie nie myśleć o jedzeniu.

Portret użytkownika wisnia

super rady, dzięki www.wp.pl

super rady, dzięki

www.wp.pl

Portret użytkownika Gość

Ja uważam, że najlepszą dietą

Ja uważam, że najlepszą dietą jest po prostu nasza własna motywacja, zdrowy rozsądek przy przygotowywaniu posiłków oraz sport.

Portret użytkownika Gość

Najlepsze na schudniecie jest

Najlepsze na schudniecie jest odpowiednia dieta i aktywnosc fizyczna. Warto tez zrobic badania i upewic sie, ze z tarczyca wszystko w porzadku. Niestety inaczej sie tego nie da zrobić.