Portret użytkownika Ela

Nasze kochane parówki


 

 
Co tak naprawdę zawierają parówki?
 
Dietetycy uważają, że to najgorszy gatunek mięsa. Większość parówek to mięso oddzielone mechanicznie. Producenci dodają do parówek skóry, pazury, tłuszcz, zmielone korpusy, skóry wieprzowe, konserwanty, polepszacze, przeciwutleniacze.
Rozróżniamy parówki wieprzowe, drobiowe, no i cielęce, w których występuje tylko 3% cielęciny. Parówki są tak drobno mielone, że nie widać co w sobie kryją.
Unikajmy parówek MOM czyli mięso oddzielone mechanicznie.
MOM to jest, to coś co zostaje kiedy ściągniemy z kurczaka całe mięso, a pozostaje tylko tłuszcz  i skóry. To wszystko jest mielone i wrzucane do parówek.
 
Portret użytkownika Ela

Co ciekawego w diecie


Jedzmy po 30 g orzechów przez pięć dni w tygodniu.
Spożywanie 30 g orzech ów przed obiadem to wspaniały sposób na  rozpoczęcie  posiłku i dostarczenie organizmowi odrobiny zdrowego tłuszczu. Należy ograniczyć się do 30 g dziennie ponieważ orzechy są wysokokaloryczne.

Przyjmujmy codziennie witaminę E i C działające przeciwutleniająco i odmładzająco.
Pokarmy zawierające witaminę C należy spożywać 3 razy dziennie. Każdego dnia powinniśmy spożywać ponad 1200 mg tej witaminy w pokarmach i uzupełnieniach.Dzienne spożycie witaminy E powinno wynosić 400j.m. Witaminę E należy spożywać z odrobiną tłuszczu dla lepszego wchłaniana.

 

Kobiety powinny spożywać 1200 mg wapnia  dziennie w pokarmach lub uzupełnieniach, a mężczyźni 1000 mg dziennie. Na każdą godzinę aktywności fizycznej i każde sześć puszek napojów gazowanych  spożywamy dodatkowo 200 mg. Codziennie należy spożywać 400 j.m witaminy D lub przebywać na słońcu 10-20 min.

 

Portret użytkownika Ela

Dieta Montigniaca


W diecie tej zasadnicze znaczenie ma Indeks glikemiczny pokarmów. Podstawą diety jest spożywanie pokarmów, które nie powodują nadmiernego wzrostu stężenia glukozy we krwi, a tym samym gwałtownego wyrzutu insuliny. Wysoki poziom insuliny sprzyja powstawaniu nadwagi, cukrzycy, otyłości.

Zasada odżywiania w zgodzie z IG jest prosta: unikaj produktów, które zawierają dużo cukru i skrobi, a zachowasz smukłą sylwetkę.

Dieta nie wymaga liczenia kalorii. Całodzienna racja pokarmowa jest rozkładana na trzy główne posiłki : 2 węglanowo-białkowe i jeden tłuszczowo białkowy. Posiłki węglanowo-białkowe zawierają węglowodany o IG  do 50, bez tłuszczów nasyconych. Posiłki tłuszczowo-białkowe mogą zawierać węglowodany o IG do 35. Reżim diety zakłada, że po posiłku bogatowęglowodanowym należy robić 3 godziny przerwy, a po bogatotłuszczowym cztery godziny. Poza trzema głównymi posiłkami  należy spożywać warzywa i owoce przynajmniej na pół godziny przed posiłkiem głównym, oraz minimum 2 litry wody na dzień.

Portret użytkownika Ela

Dieta Atkinsa

Opublikowany w kategorii:

To dieta wysokobiałkowa, wysokotłuszczowa i niskowęglowodanowa.
Zakłada dauże spożycie mięsa, serów, jajek, tłuszczów zwierzęcych.
W diecie występują 4 okresy
Pierwszy wprowadzający – trwa około 2 tygodni i jest najbardziej restrykcyjny, bowiem dopuszcza spożywanie tylko 20 g węglowodanów dziennie.podczas tej fazy jesz wołowinę, ryby, warzywa niskowęglowodanowe. Po dwóch tygodniach do diety mozesz dodać 2 łyżki orzechów lub nasion
Drugi – osiągania prawidłowej masy ciała.

Nadal jesz rodukty takie jak w pierwszej fazie, stopniowo wprowadzasz węglowodany. Co tydzień dodajesz nie więcej niż 5g węglowodanów
Trzeci przygotowawczy „na całe życie” dopuszcza stopniowe zwiększenie  ilości węglowodanów około 50 g dziennie. Co tydzień wprowadzasz do swojej dietyok 10 g węglowodanów. Zalecane są również ćwiczenia fizyczne

Czwarty - Utrzymanie wagi do końca życia.

Zwracasz uwagę na ilośc węglowodanów w diecie

Celem diety Atkinsa jest pozbycie się nadwagi przez spożywanie pokarmów wysokobiałkowych o minimalnej zawartości węglowodanów. Nie ogranicza się również poboru kalorii. Jak to możliwe, że tracimy kilogramy w bardzo krótkim czasie?

Portret użytkownika Ela

Jakich produktów nie powinny jeść dzieci?

Opublikowany w kategorii:

W okresie szkolnym dzieci i młodzież powtarzają i utrwalają większość błędów żywieniowych popełnianych we wczesnym dzieciństwie. Ich dieta zawiera zbyt mało produktów mlecznych, ryb, warzyw i owoców, produktów zbożowych z pełnego przemiału, nasion i roślin strączkowych, a zbyt dużo tłuszczów w postaci wydzielonej i ukrytej, cukru i słodyczy oraz mięsa i jego przetworów.

Duży problem stanowi żywność typu fast food, wysokokaloryczne przekąski, hamburgery, hot dogi, frytki, chipsy, chrupki, jak również picie gazowanych  napojów

Jakich produktów nie powinny jeść dzieci?

Dzieci nie powinny jeść zbyt dużo słodyczy, napojów gazowanych, w diecie należy unikać chipsów, frytek, fast fodów, produktów typu  instant, czyli gotowych z torebki lub z pudełeczka. Taki produkt zawiera dużo związków chemicznych, które nie są wskazane w diecie kilkuletniego dziecka.
Staramy się unikać wszelkich wędlin mielonych: parówka, mortadela, ponieważ zawierają max 30% prawdziwego mięsa, a reszta to są wypełniacze i utrwalacze i inne środki które nadają tej wędlinie odpowiedni smak.

Portret użytkownika Ela

Dieta Śródziemnomorska

Opublikowany w kategorii:

Dieta śródziemnomorska uważana jest za najzdrowszą dietę spośród diet naturalnych. Badania dowodzą, że wpływa ona na zmniejszene zagrożenia chorobami  powstającymi na tle wadliwego żywienia. Mieszkańcy basenu Morza Śródziemnego znacznie rzadziej chorują na choroby cywilizacyjne, ponieważ w diecie śródziemnomorskiej przewarzają warzywa, owoce, pełnoziarniste produkty zbożowe, strączkowe oraz ryby        i owoce morza, również regionalne sery np. feta i fermentowane produkty mleczne. Do przygotowania potraw wykorzystuje się zsnek, cebulę, zioła oraz oliwe z oliwek zamiast masła i innych tłuszczów pochodzenia zwierzęcego. Z menu wyklucozne jest mięso wieprzowe, zamiast niego preferowany jest drób i mięso baranie spożywane z umiarem. Do posiłków podaje się czerwone  wytrawne wino.

Portret użytkownika Ela

Podstępne tłuszcze


 

Cała prawda o tłuszczu 
 
Co kojarzy Ci się z hasłem tłuszcz?
Na to słowo przychodzą mi od razu na myśl kropelki oliwy z oliwek na kawałku pełnoziarnistego chleba, pomiędzy plasterkami warzyw, albo duży talerz spaghetti  z oliwą i czosnkiem, lub duży pieczony łosoś w sosie cytrynowym.
 
A tobie co przychodzi do głowy?
Hamburger, frytki, golonka,  a może pizza, słodycze i wyrzuty sumienia?
 

Portret użytkownika Ela

Lucerna siewna


Co tak właściwie wiemy o lucernie siewnej?

Jest to roślina pastewna. Jej właściwości lecznicze były znane już w starożytności.

Lucerna zasobna jest w witaminy i prowitaminy, zwłaszcza w karoten, cholinę, witaminę K i inne oraz w wapń, a także w niezbędne mikroelementy.

Lucerna stanowi ważne źródło β-karotenu (prekursor witaminy A), ale również innych witamin takich jak E, K oraz B9. Każdy z tych elementów zapewnia specyficzne funkcje bardzo ważne w organizmie.

 

Portret użytkownika Ela

Zdrowe tłuszcze


W reklamach tłuszcze tj. margaryna przedstawiane są jako zdrowe? Ale czy rzeczywiście? Co tak właściwie wiemy o nich?, czym jest rafinacja i jakie to ma dla nas konsekwencje zdrowotne?

Dla człowieka najzdrowsze są tłuszcze nienasycone. Organizm niestety nie jest w stanie ich wytwarzać, dlatego musimy dostarczać ich z pożywieniem. Niezbędne Nienasycone Kwasy tłuszczowe są nietrwałe oraz wrażliwe na światło i temperaturę. Wszelkie smażenie, pieczenie powoduje zmianę w ich budowie, powstają tzw. Wiązania TRANS, które są szkodliwe dla organizmu.
 
W sprzedaży oferuje się klientom oleje rafinowane czyli takie, które są poddawane wysokim temperaturom,  mają długą datę ważności i są pozbawione wszelkich witamin.
 
 
Portret użytkownika Ela

Złodzieje witamin i składników mineralnych


 

Często czujemy się źle, jesteśmy niewyspani, zmęczeni, boli nas głowa,  brakuje nam odporności, chorujemy. Skutkiem takich dolegliwości może być brak witamin.
|Chociaż zapotrzebowanie na witaminy jest naprawdę niewielkie, nasz organizm nie może się bez nich obyć. Każda witamina spełnia w naszym ustroju jakąś ważną funkcję. Jedne wspomagają naszą odporność, inne uczestniczą w wytwarzaniu czerwonych krwinek, hormonów, wzmacniają naszą odporność. Dlatego warto wiedzieć, że niedobór witamin może być przyczyna najróżniejszych dolegliwości.
 
Subskrybuje zawartość