Portret użytkownika Ela

Witamina C chroni mózg


 

Zażywanie witaminy C jest oznaką zdrowego rozsądku, a skutkiem będzie zwiększenie potencjału intelektualnego – co zapewni jeszcze więcej zdrowego rozsądku. Witamina C jest bardzo skutecznym przeciwutleniaczem, który bardzo łatwo przechodzi przez barierę krew-mózg, osiąga wysokie stężenie w tkance mózgowej, przyczynia się  do syntezy neuroprzekaźników, tj. dopomina i chroni komórki przed uszkodzeniem przez wolne rodniki.
Wyniki licznych badań wskazują, że wysokie stężenie  witaminy C we krwi polepsza czynności poznawcze w każdym wieku oraz chroni przed starczym zwyrodnieniem tkanki mózgowej, w tym chorobą Alzheimera i udarami.

 

Portret użytkownika Ela

Dieta idealna

Opublikowany w kategorii:

 

Dzisiejszy sposób odżywiania się odszedł daleko od zachowania idealnej równowagi składników odżywczyh. Nawet przestrzeganie zrównoważonej diety nie dostarczy nam wszystkich składników odżywczych.
We wsółczesnym świecie nie jest łatwo spełniać warunki zrównoważonej diety. Oczyszczanie i przetwarzanie żywności  przedłuża jej okrs przydatności do spożycia, dzięki czemu rośnie zysk, ale jest ona uboższa w składniki odżywcze. Przemysł spożywczy przyzwyczaił nas do jedzenia słodyczy. Ich sprzedaż rośnie, a im więcej ich jemy, tym mniej spożywamy innych węglowodanów.
 
Portret użytkownika Ela

Jedz mniej żyj dłużej

Opublikowany w kategorii:

 

 
Istnieje duże prawdopodobieństwo, że im jesteś szczuplejszy, tym dłużej będziesz żył. Ograniczenie kalorii nie oznacza jednak niedożywienia. Chodzi tu o dawanie organizmowi dokładnie tyle, ile potrzebuje i nic ponadto. Warto wiedzieć, że wiele potraw zawiera „puste” kalorie, np. cukier czy tłuszcze nasycone, a nie dostarcza ważnych do ich przetrawienia innych składników. 
Pamiętaj, że jednym ze sposobów ograniczenia kalorii jest zmniejszenie porcji lub ograniczenie słodyczy czy innych słodkich przekąsek.
 
Portret użytkownika Ela

Pomarańcza

Opublikowany w kategorii:

Czy wiesz, że pomarańcze zawierają dużo witaminy C i maja niewiele kalorii, co czyni z nich doskonałą przekąskę....

Pomarańcze zawierają również przeciwutleniacze oraz minerały tj. wapń i potas.
Te owoce korzystnie wpływają na stan zdrowia oraz wspomagaja eliminację toksyn. Pomarańcze najlepiej jeść na surowo, a sok z tych owoców najlepiej rozcieńczać z wodą.
 
Portret użytkownika Ela

Bóle głowy i migreny

Opublikowany w kategorii:

Wiele osób cierpi na bóle migrenowe.Takie bóle mogą być wywołane różnymi czynnikami począwszy od spadku poziomu glukozy we krwi, po odwodnienie, alergie, stres, napięcia lub skumulowanie wszystkich czynników jednocześnie.
Bóle migrenowe często występują po wprowadzeniu odpowiedniej diety. Jeżeli bóle migrenowe występują nawet po wprowadzeniu odpowiedniej diety, należy się zastanowić czy nie sa przyczyna alergii. Możesz zaobserwować, czy istnieje zależność między spożywaniem przez Ciebie niektórych pokarmów a występowaniem bóli głowy.
Osobom cierpiącym na bóle migrenowe zaleca się zamiast spożywania aspiryny  lub leków przeciwko migrenie witaminy PP w dawce 100-200 mg, która rozszerza naczynia. Najlepiej zacząć od małych dawek, która może uśmieżyć ból lub zmniejszyć jego natężenie. Zaleca zażywać ją w domu ponieważ wywołuje zaczerwienienie twarzy.

Portret użytkownika Ela

Pieczone jabłka

Opublikowany w kategorii:

 

Przez ostatnie parę dni często kusi mnie aby zjeść coś słodkiego, a szczególnie wieczorami. Tak się składa, że koleżanka pożyczyła mi fajną książkę kucharską w której znalazłam  przepis na pieczone jabłka. Pomyślałam słobie "może tak zamiast czekolady upieke sobie takie jabłka, z pewnością będą zdrowsze", no i tak też zrobiłam. Jak się okazało później jabłka były rewelacyjne, a co najważniejsze odeszła mi pokusa na słodycze. 
Poniżej zamieszczam Wam ten przepis i szczerze polecam.
 
 
 
 
Portret użytkownika Ela

Dieta wzmacniająca odporność

Opublikowany w kategorii:

 

Dieta wzmacniająca układ odpornościowy nie różni się specjalnie od diety ogólnie przyjętej za prawidłową. W czasie zakażenia układ odpornościowy intensywnie produkuje komórki , więc niezbędne jest dostarczenie mu odpowideniej ilości białka, należy jednak pamiętać, ze zbyt duża ilość białka mooże osłabić odporność, gdyż prawdopodobnie powoduje zużycie witaminy B6. Dieta bogata w tłuszcze nasycone i uwodornione również ma działanie osłabiające i dodatkowo może prowadzić do zatkania naczyń chłonnych. 
Natomiast korzystny wpływ na nasze zdrowie mają kwasy tłuszczowe zawarte w olejach tłoczinych na zimno. Optymalna dieta dla utrzymania  sprawności układu odpornościowego powinna obejmować  odpowiednio dobraną zaartość białka, tłuszcze roślinne uzyskiwane
z orzechów i nasion oraz dużo świerzych owoców i warzyw bogatych w składniki mineralne
i witaminy. Podczas infekcji wirusowej najlepiej unikać mięsa, nabiału, jajek, słodyczy.
 

Portret użytkownika Ela

Jedz dla urody

Opublikowany w kategorii:

 
Czy wiesz, że różne dolegliwości skórne tj. wypryski, trądzik, łuszczyca, zapalenie skóry, liczne zmarszczki mogą świadczyć o tym, że stosujesz niewłaściwą dietę?
Podstawowym budulcm skóry właściwej jest kolagen, który nadaje jej strukturę i wytrzymałość oraz włókna elastyny, którym skóra zawdzięcza sprężystosc i elastyczność. Kolagen stanowi 70% skóry i 20% całego ciała. Żywienie ma zasadniczy wpływ na każdy etap rozwoju skóry. Do powstania kolagenu niezbędna jest witamina C, która przekształca aminokwas prolinę w hydroksyprolinę.
Elastycznośc włókien kolagenowyh i elastynowych z czasem zmniejsza się w skutek uszkodzeń spowodowanych przez wolne rodniki.
 
Portret użytkownika Ela

Dieta antystresowa

Opublikowany w kategorii:

Związki, w których skład wchodzi szybko uwalniający się cukier, wprowadzają ciało w stan stresu, stymulując uwalnianie kortyzonu, dlatego należy unikać jedzenia białego pieczywa, cukru, słodyczy, płatków śniadaniowych z dodatkoiem cukru oraz innych produktów, które zawoierają cukier.  Węglowodany wolno uwalniające cukier  równomiernie dostarczają energii. Najlepsze dla organizmu mają węglowodany zawarte w owocach, produktach pełnoziarnistych, fasoli, soczewicy, owocach, ziarnach. Niedawno przeprowadzone badania wykazały, że wbrew klasycznym zasadom łączenia pokarmów spożywanie węglowodanów z białkiem  wspiera pracę nadnerczy przez zmniejszenie pobudzania kortyzolu. Jeśli jesteś zestresowany jedz owoce z orzechami lub brązowy ryż z rybą. Orzechy, ziarna fasola i soczewica zawierają zarówno węglowodany, jak i białko, dlatego mają działąnie antystresowe.
 

Portret użytkownika Ela

Jak żywić dziecko


 

Czy wiesz o tym, że to czym żywisz swoje dziecko w znacznym stopniu decyduje o jego zdrowiu i nawykach żywieniowych w późniejszym wieku?
W świecie żywności Fast food, kiedy dorośli i dzieci bombardowani są tysiącami reklam tego rodzaju pożywienia, musisz okazać silną wolę, by pomóc swojemu dziecku rozwinąć własne nawyki żywieniowe.
Warto wyrobić u dzieci nawyki picia wody. Zamiast soków podawać  mu pierwsze wodę.
Nie nagradzajcie dziecka słodyczami, coca-colą ani innymi słodzonymi napojami. Jeśli będziecie to robić drodzy rodzice, to słodycze będą kojarzyć się z czymś dobrym, a w późniejszym wieku zawsze będą traktowane jako nagroda lub pocieszenie.
 
Subskrybuje zawartość