Portret użytkownika Ela

Czy ryb rzeczywiście są zdrowe?

Opublikowany w kategorii:

Mięso rybie uważane jest za zdrowe, pełne witamin, składników mineralnych. Rybi tłuszcz zawiera niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe.
Jeśli przyjrzymy się składnikom odżywczym zawartym w rybach z pewnością odniesiemy wrażenie, że jest to pożywienie o najwyższej jakości. Ale czy rzeczywiście regularne spożywanie ryb chroni nas przed rakiem?

Portret użytkownika Ela

Dieta IG


 

Czy wiesz, że produkty o niskim IG trawimy dłużej? Oznacza to, że przez dłuższy czas czujemy się po nich pełni.Jeśli glukoza uwalnia się powoli, to wówczas uwalniają się umiarkowane ilości insuliny. Jeżeli jednak naczynia krwionośne atakowane są ogromnymi  masami glukozy, organizm „panikuje”, ponieważ duża ilość glukozy może mu zaszkodzić, dlatego wyzwala duże ilości insuliny, która szybko przenosi glukozę do komórek tłuszczowych, gdzie nie może ona wyrządzić mu żadnej szkody. Jeśli takie epizody powtarzają się dość często dochodzi wówczas do zwiększenia masy ciała. Jeśli poziom insuliny podnosi się zbyt często, komórki, które w normalnych warunkach odpowiadają za przenoszenie glukozy, uodparniają się na sygnały organizmu, wówczas mniej glukozy trafia, tam, gdzie jest niezbędna. Glukoza pozostaje zatem w krwiobiegu uszkadzając komórki i przyczyniając się do starzenia organizmu i powodując inne problemy, tj. zatykanie naczyń krwionośnych. A ponieważ komórki nie otrzymują odpowiedniej ilości paliwa, co objawia się znużeniem, organizm uwalnia insulinę. Odporność insuliny rośnie i po wielu latach może nawet dojść do cukrzycy typu II.

Dlaczego warto jeść produkty o niskim IG?

Portret użytkownika Ela

Cenne nasiona


 

Nasiona roślin strączkowych
 
Wiekszośc nasion roślin strączkowych zawiera wartościowe białko i znikomą ilość tłuszczu.Doskonale nadają się one dla osób pragnącyc schudnąć. Ponadto obniżają poziom colesterolu, zapobiegają chorobom serca i oczyszczają organizm ze szkodliwych toksyn.Są bogatym źródłem węglowodanów złożonych.Tego typu węglowodany mają ogromne znaczenie dla równowagi biocemicznej i naczenie fizjologiczne organizmu.
 
Portret użytkownika Ela

Żywność powodująca stres organizmu

Opublikowany w kategorii:

 

 
 
Dobrze zbilansowana dieta ma decydujące znaczenie dla naszego zdrowia, a ponadto pomaga łagodzić stres. Pewne produkty żywnościowe i napoje działają silnie pobudzająco i same stanowią bezpośrednią przyczynę stresu.
 
Czekolada, kofeina, napoje typu cola i inne, powodują wydzielanie adrenaliny, tym samym zwiększają poziom stresu. U osób uzależnionych od kofeiny dochodzi do wyczerpania nadnerczy, które produkują hormony stresu. Hormony te zaburzają przemianę materii, dlatego w dalszej perspektywie kofeina powoduje przybór masy ciała, szczególnie, jeśli niewłaściwie się odżywiamy. Spożywanie dużej ilości kofeiny powoduje takie same skutki jak, długotrwały stres.
 
Portret użytkownika Ela

Jedz warzywa na zdrowie

Opublikowany w kategorii:

 

 
Czy wiesz, że warzywa to podstawa w odchudzaniu?
Są one źródłem witamin, minerałów, antyoksydantów i błonnika. Jeśli nie jesz warzyw bardzo zubożasz dietę.
Odpowiesz zapewne „przecież o tym wiem”, ale większość osób nie przepada za warzywami, a jeżeli już po nie sięga, to z przymusem.
 
Nic na siłę…..
 
Portret użytkownika Ela

Żeby schudnąć trzeba jeść

Opublikowany w kategorii:

 

 
Kiedy odżywiasz się właściwie dostarczasz swojemu organizmowi wystarczającą liczbę kalorii i składników odżywczych, twoja waga będzie wtedy prawidłowa, bez liczenia kalorii.
Pamiętaj, że dobra dieta to nie tylko kwestia szczupłej figury, ale też zdrowia i dobrego samopoczucia.
 
Większość diet-cud jest jednocześnie niskokaloryczna i deficytowa w wiele składników pokarmowych. Taki sposób jedzenia nie rozwiązuje problemów z nadwagą.
 
Portret użytkownika Ela

Tłuszcz twój przyjaciel


 

 
Tłuszcz zazwyczaj kojarzy nam się z chorobami serca, otyłością, nowotworami. Większość osób odchudzających się eliminuje go z diety, jednak jest to niewłaściwe podejście do sprawy.
Wiele badań już wykazało, w diecie odchudzającej niezbędny jest tłuszcz, ale ten zdrowy.
Tłuszcz zapewnia prawidłowe funkcjonowanie organizmu, wchłanianie witaminy A, D, E, K. Jednak osoby dbające o wagę powinny sprawdzać, jaki produkt zawiera ile tłuszczu, gdyż łatwo jest go przedawkować.
 
Portret użytkownika Ela

Jedz śniadania

Opublikowany w kategorii:

 

Śniadanie to koniec postu. W nocy poziom cukru spada, więc jeśli zjesz słodkie, lekkie śniadanie, to wzrośnie on gwałtownie. Wiele ludzi sądzi, że gdy zje śniadanie, to są jeszcze bardziej głodni, niż gdy nie jedzą go w ogóle. Dlaczego czują się jeszcze bardziej głodni? Ponieważ jedzą złe śniadania. Słodkie, puszyste i białe – taki posiłek sprawi, że po jakimś czasie znowu będziesz skręcać się z głodu.. Puszyste śniadanie to biały tost z dżemem i sok pomarańczowy, dmuchany ryż na mleku, słodkie płatki śniadaniowe itp.
Zamiast tego potrzebujesz śniadania bogatego w błonnik np.:
 
Portret użytkownika Ela

Piękna i pełna energii dzięki jedzeniu


 

 
Są produkty o niezwykłej mocy – dbają o właściwy poziom hormonów w organizmie. A hormony z kolei decydują o tym, jak się czujemy i jak wyglądamy.
 
Hormony to związki chemiczne, które mają wpływ na to, co dziej się w twoim organizmie, m.in. na przemianę materii i nastrój. Organizm sam wytwarza hormony, ale z wiekiem pojawiają się problemy. Po trzydziestym roku życia produkuje ich mniej i nie tak regularnie, jak dotychczas.
A jak to się objawia? 
Jesteś rozdrażniona, zmęczona, brak ci humoru, nie jesteś zadowolona ze swego wyglądu.
Te objawy możesz złagodzić jedząc posiłki z odpowiednich produktów.
 
Portret użytkownika Ela

Życzenia Wielkanocne

Opublikowany w kategorii:

Z okazji Świąt życzę rodzinie, krewnym i znajomym: zdrowych, pogodnych Świąt Wielkanocnych,
pełnych wiary, nadziei i miłości.
Radosnego, wiosennego nastroju, serdecznych spotkań w gronie rodziny i wśród przyjaciół oraz wesołego Alleluja.

 

Subskrybuje zawartość