Portret użytkownika Ela

Oczyść wątrobę i schudnij


 

Ważne uwagi dla osób pragnących schudnąć lub kontrolujących swoją masę ciała
 
 
Wątroba jest głównym narządem w organizmie spalającym tłuszcz. Wątroba potrafi również usunąć przy udziale żółci nadmiar tłuszczu do jelita cienkiego. Jeżeli w pożywieniu jest dostatecznie dużo błonnika pokarmowego, niepotrzebny tłuszcz zostanie wydalony z organizmu w normalnym procesie wydalania przez jelito grube.
Nasza wątroba to bardzo niezwykły narząd, który umożliwia kontrolowanie masy ciała, ponieważ zarówno spala tłuszcz oraz potrafi usunąć jego nadmiar z organizmu.
Jeżeli w naszej diecie brakuje błonnika pokarmowego, to różne toksyny oraz cholesterol, który został przez wątrobę wydalony, ponownie trafiają do wątroby.
Spożywanie pokarmów o wysokiej wartości błonnika pokarmowego zmniejsza ilość tłuszczu i toksyn krążących między wątrobą a jelitem. Jest to szczególne ważne dla ludzi z nadwagą i wysokim stężeniem cholesterolu we krwi.
Dobrym źródłem  błonnika w diecie są warzywa, owoce,  nasiona, otręby ryżowe lub pszenne, łuski  nasion babki płesznika oraz musli domowej roboty.
Jeżeli wątroba jest zanieczyszczona przez toksyny, jej zdolność do usuwania małych cząstek tłuszczu obecnych we krwi jest zmniejszona. Taki stan powoduje odkładanie tłuszczu na ścianach naczyń krwionośnych.
Z czasem tłuszcz ten może odkładać się w innych częściach ciała, narządach oraz jako złogi pod skórą. W ten sposób powstaje cellulit na pośladkach, udach, ramionach, brzuchu.
Jeśli wątroba funkcjonuje nieprawidłowo, to nie wytwarza dostatecznie odpowiedniej ilości dobrego cholesterolu HDL, który usuwa niezdrowy cholesterol LDL ze ścianek naczyń krwionośnych. Prawidłowo funkcjonująca wątroba konieczna jest do tego, by stężenie cholesterolu było właściwe.
Niewłaściwe funkcjonowanie wątroby zwiększa ryzyko chorób układu sercowo-naczyniowego, podwyższonego ciśnienia krwi, zawału serca i udaru mózgu.
Jeśli wątroba nie przetwarza tłuszczu w sposób prawidłowy, to pojawia się tendencja do wzrostu masy ciała, a tkanka tłuszczowa odkłada się przede wszystkim na przedniej środkowej części tułowia, a brzuch zaczyna wystawać.
Jeżeli nie nastąpi poprawa funkcjonowania wątroby, to ciężko będzie pozbyć się tego tłuszczu.
Większość osób, które mają stłuszczoną wątrobę to osoby w średnim wieku. Taka wątroba nie spala już tłuszczu, jest narządem magazynującym go. Osoby ze stłuszczoną wątrobą nigdy nie schudną, jeśli nie poprawią funkcjonowania tego narządu stosując odpowiednią dietę i zażywając dobrego toniku wątrobowego. W zależności od ilości złogów tłuszczowych odłożonych w wątrobie usunięcie nadmiaru tłuszczu może trwać od 3 do 12 miesięcy. Gdy zgromadzony w wątrobie tłuszcz zostanie usunięty, chudnięcie będzie łatwe.
Takie postępowanie jest skuteczne na dłuższą metę i jest najlepszym sposobem odzyskania dobrej figury, wyglądu i zdrowia.
Jedną z najbardziej skutecznych i znanych metod w oczyszczaniu wątroby jest ostropest witalny
Więcej szczegółów na temat naturalnego oczyszczania wątroby znajdziesz tutaj
 
Portret użytkownika Ela

Jak schudnąć skutecznie - Dziennik Diety (szczuplej dzień po dniu)


Dziennik diety - szczuplej dzień po dniuCzy wiesz, że w/g wyników badań naukowych, osoby prowadzące podczas stosowania diety zapiski, osiągały wyniki o ponad 50% lepsze od pozostałych?

Prowadzenie codziennych notatek jest jedną z podstawowych "pomocy", którymi posługują się specjaliści w dziedzinie żywienia. Kiedy więc zobaczyłam w księgarni książkę

"Dziennik diety - szczuplej dzień po dniu"

sięgnęłam po nią z dużym zainteresowaniem. Nie rozczarowałam się. Ta niezwykle poręczna książeczka, opracowana w formie wygodnego kalendarza, może być pomoca przy stosowaniu praktycznie każdego rodzaju diety.

Tydzień po tygodniu, dzień po dniu, poprowadzi Cię przez proces chudnięcia, wspierając Twój wysiłek w dążeniu do osiągnięcia idealnej wagi.

W "Dzienniku diety" znajdziesz porady dotyczące odchudzania, a także przepisy kulinarne na smaczne i zdrowe potrawy z wielu "superproduktów" czyli składników posiadających wyjątkowe walory odżywcze oraz smakowe.

Portret użytkownika Ela

Wspomaganie pracy wątroby


  Ostropest plamistyCzy kiedykolwiek jedząc tłuste, smażone mięso, połykając kolejną tabletkę przeciwbólową czy sięgając po kieliszek alkoholu, zastanawiałeś się, jak czuje się Twoja wątroba? Ten ważny organ, pełni w organizmie całą masę funkcji, o których nawet nie zdajesz sobie sprawy. Czy wiesz, że odpowiada za neutralizację większości toksyn, które docierają do na wraz z pożywieniem, metabolizuje alkohol, produkuje białka, warunkujące prawidłową krzepliwość krwi?  Może warto więc zainteresować się zdrowiem wątroby i wspomóc jej pracę?

Wątroba to jeden z najważniejszych organów człowieka. Nie możemy bez niej żyć. Tymczasem mało kto zadaje sobie jakikolwiek trud, by zadbać o jej prawidłowe funkcjonowanie. Trzeba pamiętać, że organ ten odpowiedzialny jest między innymi za produkcję żółci, koniecznej w procesie trawienia tłuszczy. Żółć magazynowana jest w pęcherzyku, przylegającym do wątroby, który w czasie spożywania posiłku kurczy się, przez co jego wydzielina trafia do jelit i miesza się z pokarmem. Jedzenie tłustych pokarmów wymusza częstsze skurcze pęcherzyka żółciowego, co przy jego chorobach jest zjawiskiem niekorzystnym. Większość osób, mówiąc, że boli je wątroba, w rzeczywistości odczuwa bóle pęcherzyka żółciowego. Dlatego szukając środków wspomagających pracę wątroby, tak naprawdę potrzebują preparatów oddziaływujących właśnie na pęcherzyk. Na szczęście istnieją zioła, które wpływają korzystnie na procesy tworzenia żółci i jej wydzielania. Preparaty ziołowe pobudzają, zwiększają i przyspieszają produkcję jak i wydzielanie żółci. Dodatkowo warto sięgać po substancje, które działają rozkurczająca i przeciwzapalnie. Najczęściej wykorzystywanymi roślinami, wykorzystywanymi w leczeniu chorób pęcherzyka żółciowego są ostropest witalny, karczochy, ziele dziurawca, rdest ptasi, owoc jałowca, mniszek lekarski, bylica boże drzewo i kłącze kurkumy.

Portret użytkownika Ela

Nie wiem, co jem

Opublikowany w kategorii:

Czy zastanawiałeś(aś) się kiedyś nad tym, co jesz?
A może tak, jak tysiące osób robiąc zakupy wrzucasz do koszyka ładnie zapakowaną żywność, nie czytając etykiet i usprawiedliwiasz się ciągle brakiem czasu?
Niestety, większość  ludzi robiąc zakupy kieruje najczęściej niską ceną, promocjami lub zwraca uwagę na ładne opakowanie.
A co z naszym zdrowiem? Można by było zadać sobie pytanie czy zachorowalność  m.in. na nowotwory, to sprawa wyłącznie zanieczyszczonego środowiska?  A może warto by było usiąść na chwilę i zastanowić się, co ja tak właściwie jem czy piję?
W obecnych czasach żywność jest, tak  przetworzona, że trudno znaleźć w sklepach produkt, który by nie zawierał konserwantów, barwników, emulgatorów  i innych datków.
 
Portret użytkownika Ela

Dieta przy zaparciach

Opublikowany w kategorii:

 

 
Każdy człowiek, który chce być sprawny fizycznie, aktywny, atrakcyjny, szybko myślący musi regularnie dostarczać do organizmu pożywienie. Po zakończeniu procesu trawienia wydalanie niestrawionych resztek pokarmu odbywa się przez jelita. Należy wiedzieć, że jelita będą pracowały optymalnie wtedy, gdy będziemy jeść i pić odpowiednie produkty spożywcze w odpowiednich ilościach.
Jedną z przyczyn zaparć jest nieprawidłowa dieta i tym się dzisiaj zajmiemy.
Im wyższy stopień cywilizacji społeczeństwa, tym mniej bogatoresztkowa jest dieta. Kalorii przybywa w pożywieniu, a spada ilość błonnika, który jak wszyscy wiedzą jest niezbędny do prawidłowej perystaltyki jelit.
Najczęściej zaparcia wynikają ze spożycia zbyt dużej ilości cukru (słodycze, ciastka itp.), artykułów spożywczych zawierających dużo białej mąki. Powodują one odkładanie się tłuszczu i rozleniwiają jelita.
W zaparciach bardzo ważne jest aby spożywać produkty bogate w błonnik. Najwięcej błonnika zawierają otręby pszenne, siemię lniane, suszone śliwki.
 
 
Portret użytkownika Ela

Fenomenalne właściwości aloesu

Opublikowany w kategorii:

Fenomenalne właściwości aloesu, czyli naturalny lek w domowych pieleszach

Aloes – roślina uprawiana w doniczkach w wielu domach. Oprócz walorów estetycznych, ma też wiele cennych substancji aktywnych, które korzystnie wpływają na nasz organizm. Od tysiącleci znana jest jako roślina lecznicza, zresztą… chyba każdy z nas pamięta, jak jego babcia przykładała liście aloesu na skaleczenie, bądź robiła nalewkę wzmacniającą odporność.

 

Portret użytkownika Ela

ZDROWE DIETETYCZNE PRZEKĄSKI

Opublikowany w kategorii:

 

ZDROWE DIETETYCZNE PRZEKĄSKI… TO NIE GRZECH!

Będąc na diecie odchudzającej, wcale nie trzeba odmawiać sobie wszystkiego, co pyszne i słodkie, bo… Pyszne i słodkie to – wbrew pozorom – nie zawsze kaloryczne, pyszne i słodkie to nie wyłącznie pączki czy mleczna czekolada z nadzieniem. Pyszne i słodkie może być także dietetyczne i zdrowe! Nie musimy więc rezygnować z przyjemności, gdy chcemy zrzucić zbędne kilogramy. Wystarczy tylko, że w odpowiedni sposób przygotujemy sobie te przyjemności sami. Oto proste pomysły na smaczne dietetyczne przekąski

 

Portret użytkownika Ela

Dobra żywność

Opublikowany w kategorii:

 

Dobra żywność
W naszym całym życiu odżywianie ma bardzo istotne znaczenie dla naszego zdrowia i dobrego samopoczucia. Wiele ludzi jednak nie zwraca na to większej uwagi. Wrzucają do siebie, co popadnie byle szybko zaspokoić głód. Jednak konsekwencje takich zachowań mogą okazać się w przyszłości zgubne dla naszego zdrowia.
Może warto jednak sięgać po te dobre rodzaje żywności?
A dlaczego?
 
Portret użytkownika Ela

Czy ryb rzeczywiście są zdrowe?

Opublikowany w kategorii:

Mięso rybie uważane jest za zdrowe, pełne witamin, składników mineralnych. Rybi tłuszcz zawiera niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe.
Jeśli przyjrzymy się składnikom odżywczym zawartym w rybach z pewnością odniesiemy wrażenie, że jest to pożywienie o najwyższej jakości. Ale czy rzeczywiście regularne spożywanie ryb chroni nas przed rakiem?

Portret użytkownika Ela

Dieta IG


 

Czy wiesz, że produkty o niskim IG trawimy dłużej? Oznacza to, że przez dłuższy czas czujemy się po nich pełni.Jeśli glukoza uwalnia się powoli, to wówczas uwalniają się umiarkowane ilości insuliny. Jeżeli jednak naczynia krwionośne atakowane są ogromnymi  masami glukozy, organizm „panikuje”, ponieważ duża ilość glukozy może mu zaszkodzić, dlatego wyzwala duże ilości insuliny, która szybko przenosi glukozę do komórek tłuszczowych, gdzie nie może ona wyrządzić mu żadnej szkody. Jeśli takie epizody powtarzają się dość często dochodzi wówczas do zwiększenia masy ciała. Jeśli poziom insuliny podnosi się zbyt często, komórki, które w normalnych warunkach odpowiadają za przenoszenie glukozy, uodparniają się na sygnały organizmu, wówczas mniej glukozy trafia, tam, gdzie jest niezbędna. Glukoza pozostaje zatem w krwiobiegu uszkadzając komórki i przyczyniając się do starzenia organizmu i powodując inne problemy, tj. zatykanie naczyń krwionośnych. A ponieważ komórki nie otrzymują odpowiedniej ilości paliwa, co objawia się znużeniem, organizm uwalnia insulinę. Odporność insuliny rośnie i po wielu latach może nawet dojść do cukrzycy typu II.

Dlaczego warto jeść produkty o niskim IG?

Subskrybuje zawartość